کد خبر: ۱۸۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 23 February 2016
تابناک گیلان: رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان اجرای 4 نمایش آیینی از اول فروردین و اجرای 3 نمایش صحنه‌ای را در شهر رشت از جمله برنامه‌های نوروزی تئاتر استان گیلان معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی صادق حسنی گفت: شهرهای لاهیجان ، لنگرود ، منطقه آزاد انزلی و موزه روستایی در 5 روز اول فروردین ماه 95 میزبان 4 نمایش آیینی خواهند بود که به صورت گردشی در شهرهای مختلف به اجرا در خواهند آمد.

وی با اشاره به برنامه‌های تئاتر دائم رشت ادامه داد: از 7 فروردین تئاتر دائم اجراهای صحنه‌ای خود را آغاز می‌کند. تئاتر دائم در طول 365 روز سال اجرای صحنه‌ای دارد و همان طور که در حال حاضر سه نمایش در این سالن اجرا می‌شوند،حداقل با اجرای سه نمایش ، همزمان با روز جهانی تئاتر ، کار خود را در سال 95 آغاز می‌کند.

حسنی برپایی ویژه برنامه‌های تقدیر از هنرمندان استان گیلان و پاسداشت یاد و خاطره هنرمندان جوانی که سال گذشته در ایام نوروز صحنه زندگی را ترک کرده‌اند را از جمله برنامه‌های دیگر استان به مناسبت روز جهانی تئاتر عنوان کرده و افزود: هنرمندان تئاتر از خدا می‌خواهند که در ایام نوروز کارهایشان را روی صحنه ببرند، چون ایام فراغت از کار ، تحصیل و افزایش مسافرت‌های نوروزی به سمت استان است اما همه سالن‌های در ادارات قرار دارند و ادارات نیز در ایام نوروز تعطیل هستند.

وی ادامه داد: تا زمانی که انجمن‌های نمایش پلاتو اختصاصی نداشته باشند ، برنامه ریزی اجراهای صحنه‌ای به برنامه‌های سالن‌های دولتی و ادارت وابسته است و نمی‌توان برنامه‌ها را به یک سیستم ثابت اجرایی و طولانی مدت تبدیل کرد.

این هنرمند تئاتر در پایان تاکید کرد: این یک واقعیت است که قشر تحصیل کرده تئاتر ما بسیار زیاد شده است و باید بتوانیم به هر شکل برایشان فضای کار و فرصت کسب درآمد ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار