به گزارش تابناک گیلان، طی روزهای اخیر ، برخی در فضای مجازی خطاب به محمدمهدی رهبری املشی نوشته اند: عدم لیاقت شما و انجام ندادن پیگیری و برخورد منفعلانه با بزرگترین پروژه اشتغالزایی استان گیلان مشهود بوده است.
کد خبر: ۱۸۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 21 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


تابناک:
آیا تا به امروز از بزرگترین پروژه اشتغالزایی در گیلان چیزی شنیده اید؟

به گزارش تابناک گیلان، طی روزهای اخیر ، برخی در فضای مجازی خطاب به محمدمهدی رهبری املشی نوشته اند: عدم لیاقت شما و انجام ندادن پیگیری و برخورد منفعلانه با بزرگترین پروژه اشتغالزایی استان گیلان مشهود بوده است.

نماینده مردم رودسر و املش در پاسخ به برخی شبهات پیرامون این موضوع اظهاراتی داشت که عینا در ذیل آورده ایم:

جا دارد که من از این افراد بپرسم که شما نوشته اید: دیماه 1390 نزدیک انتخابات مجلس نهم بود این پروژه با اعتبار 120 میلیارد تومان در زمان نمایندگی آقای دکتر عباسی شروع به کار کرد و از دیماه 1390 تا 7 خرداد 1391 آقای دکتر عباسی نماینده مجلس بود که نزدیک شش ماه فرصت بود و در این شش ماه چه کاری انجام شد؟ این 120 میلیارد تومان کجا رفت؟ من که نبودم و بقول شما لیاقت هم ندارم.

پروژه ای که قرار بود اشتغال جوان گیلانی را بطور کامل حل کند وصد هزار شغل ایجاد کند در این پنج شش ماه اولیه که بقول شما شروع بکار کرده بود بجای صد هزار نفر نمی توانست صد نفر را بکار گیرد در این مدت که همه چیز بود زمانی بود که دولت  وقت در سال 1390 فقط از نفت صادراتی  118 میلیارد دلار  در آمد داشت و تحریم  و بلوکه کردن داراییها هم نبود.در این پنج شش ماه یک نفر هم سرکار نرفت.

صد نفر اگر زیاد بود در این مدت یک نفر هم نمی توانست سر کار برود آیا با 120 میلیارد تومان اعتبار نمی شد یک کارگاه کوچک زده شود؟  120 میلیارد تومان در سال 1390 تا خرداد 1391 باید هزینه می شد این پول هنگفت کجا است ؟ سند این پول کجا است؟نکند این پول به چیب کسی رفته باشد چون یک ریال از این پول هنگفت در سایت نفتی هزینه نشده است بعدا هم خبری از این پول نبود.








صدهزار شغلی که قرار بود در این سایت ایجاد بشود بنظرم دروغ بزرگی بود که گفته شد و مردم را متوقع کرد و بنده هرگز از طرف خودم نگفته ام که اینجا صد هزار شغل ایجاد می شود همواره به حالت اعتراض به نقل از مسئولین گفته ام. شماهم که نوشته اید قرار بود اشتغال همه شهرستان و استان و استانهای همجوار را حل کنید اینهم خلاف واقع است و مردم را فریب می دهد.

برای اینکه مردم را بی جهت و بی اساس قول ندهیم در مصاحبه تلویزیونی خود در مرکز صدا و سیمای گیلان درباره این پروژه عرض کردم و همه مردم گیلان و رودسر املش که پای تلویزیون بودند شنیدند که در این وضعیت تحریم اجرای این پروژه فعلاً مشکل است و اصطلاح عامیانه « نه به بار است و نه به دار » را گفتم در اینکه این سایت نفتی بنام رودسر است ما ضمن تشکر از آقای دکتر عباسی که زمان نمایندگی ایشان بطور عمومی مطرح شد و ایشان هم پیگیری داشتند ولی آقای مهندس زنگنه وزیرمحترم نفت اظهار می کند در دولت اصلاحات که وزیر نفت بود در آن زمان سایت نفتی رودسر مشخص شد ابتدا در چهار نقطه دریای خزر برای این مخزن نفتی توسط تیم خارجی مطالعه شده بود « کیسم ، لوندویل ، رودسر در گیلان و امیرآباد در مازندران » که بعلت موقعیت طبیعی در نزدیکی به ساحل، « رودسر » اولویت اول داشت و همان زمان رودسر انتخاب شدو هیچ نماینده ای در انتخاب محل ساحل سایت نقشی نداشت (برای صحت وسقم این ادعا می توانید به آقای دکتر بازرگانی که نماینده تام الاختیار وزیر و معاون وزیر نفت هست مراجعه یا سوال کنید. )


از آقای دکتر بازرگانی چند سوال دیگر نیز شد، ایشان جواب دادند که 120 میلیارد تومان اعتبار دروغ محض است و ممکن است یک نفر یک حرفی زده باشد ولی این اعتبار اصلا وجود خارجی ندارد و یک حرف رویایی است درباره صدهزار شغل هم جواب دادند که اینهم دروغ و کذب است.

اولین بار این حرف را آقای احمدی نژاد عنوان کرده است در عسلویه که 36 فاز نفت و گاز دارد و یکی از مخازن بزرگ جهان است، این تعداد شغل ثابت نمی تواند ایجاد شود و درباره مخزن هم ایشان همان اصطلاح « نه به بار است نه به دار » که هنوز چیزی مشخص نشده است مطرح می کردند.

درباره اعتبار اجرای این پروژه هم جواب داد که برای فنس کشی زمین ساحل بزحمت توانسته است موافقت پنج میلیارد تومان را بعد از دو سه بار قبول نکردن از هیئت مدیره شرکت نفت بگیرد.
البته من بعنوان یک نماینده پیگیر اجرای این پروژه هستم و با وجود رفاقت بیش از سی ساله که با آقای زنگنه دارم سوالی را درباره علت عدم اجرای این پروژه از آقای زنگنه وزیر نفت داشتم. این سوال توسط تعدادی از نمایندگان محترم گیلان نیز امضاء شد. سوال برای بررسی اولیه به کمسیون انرژی رفت توضیحاتی که داد شد ما را قانع کرد و ما از مطرح کردنش در صحن علنی خودداری کردیم. آقای زنگنه می گفت سایت نفتی درحال شناسایی و اکتشاف اولیه است و بعلت اینکه مخزن این سایت در عمق بیش از 700 متر از سطح دریا قرار دارد تکنولوژی آن را هم فعلاً ایران ندارد باید به کشور خارجی مخصوصاً کشورهای اسکاندنیاوی مثل نروژ مراجعه کنیم چون وضعیت تحریم داریم آنها نمی آیند و فعلاً اعتبار کافی هم برای این پروژه نداریم و اگر اعتباری باشد باید به میادین نفتی مشترک مثل آزادگان در جنوب که مشترک با عربستان است و از منابع ما استفاده می کند باید صرف کنیم. ( به جوابیه وزیر نفت مراجعه شود. )

در سفر آقای دکتر روحانی و هیئت دولت به گیلان اولین و در صدر درخواست همه نمایندگان گیلان و استاندار محترم، اجرای پروژه سایت نفتی رودسر بود بخاطر همین ملاحظاتی که گفته شد جواب مساعد داده نشد.

اما اینکه در دریای خزر و در مخازنی که در حوزه مالکیت ما وجود دارد باید اقدام بکنیم (هنوز رژیم حقوقی دریای خزر مشخص نشده است . )

به سهم خودم تلاش کرده و خواهم کرد سایت نفتی سردار جنگل رودسر هم از لحاظ امنیتی راه اندازی اش برای ما مهم است (حتی با سرمایه گذاری خارجی)، مسائل زیست محیطی نیز یک نکته اساسی است که باید رعایت شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دستگردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
آقای رهبری به دو کامنت پیشین اینجانب چرا پاسخی ندادند

دستگردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار