تابناک بررسی می کند ؛
تابناک: اگر به خاطر داشته باشید صادق خرازی لیدر تشکل ندا اظهار کرد: ندا نقشی موثر در انتخابات مجلس دهم ایفا خواهد کرد.به گزارش تابناک گیلان، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و شورای شهر، تئورسین‌های اصلاح‌طلب از لزوم نوسازی سیاسی و نواصلاح‌طلبی در جریان خود سخن گفتند.
کد خبر: ۱۸۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 20 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: اگر به خاطر داشته باشید صادق خرازی لیدر تشکل ندا اظهار کرد: ندا نقشی موثر در انتخابات مجلس دهم ایفا خواهد کرد.

به گزارش تابناک گیلان، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و شورای شهر، تئورسین‌های اصلاح‌طلب از لزوم نوسازی سیاسی و نواصلاح‌طلبی در جریان خود سخن گفتند.

شاید کمتر اصلاح‌طلبی فکرش را می‌کرد یک تشکل جوان با لیدری یک دیپلمات کهنه کار در اولین روزهای شهریورماه با اعلام موجودیت خود، آن هم با نام‌ «نسل دوم اصلاحات» این جریان سیاسی را غافلگیر کند، حتی برخی‌ها «ندا» را همان حزب منحله مشارکت با پوشش جدید عنوان کردند، اما به هرحال عنوان «نسل دوم» برای ندای ایرانیان دردسر ساز بود.


رییس کمیته سیاسی و انتخاباتی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه رودسر و املش اقای محمد مهدی رهبری املشی انتخاب شد.

علی بزرگ بشر با بیان اینکه در حوره انتخابیه لنگرود مهراد لاهوتی انتخاب شده است، ادامه داد: در حوزه انتخابیه رودبار هم صمد مرعشی جزو لیست مورد حمایت این حزب قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایرج ندیمی در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل و منصور یوسفی در حوزه انتخابیه تالش نیز از جمله نامزدهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان هستند.


شاید با یک نگاه کلی به این 5 نفر به یاد نطق های آتشین روزهای اول بزرگان اصلاحات از تاسیس این حزب نوظهور بیفتیم که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

احمد پورنجاتی در روزهای ابتدایی تاسیس این حزب با نگاه تمسخر آمیز درباره «ندا» گفت: «شنیده‌ام یک فقره آقا صادق خرازی به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح‌طلبی، یک تشکیلات درست کرده‌اند به نام ندا «نسل دومی‌های اصلاحات»، مبارک است؛‌ این نوه نسل سومی عمه جان بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام نسا «نسل سومی های اصلاحات!»


حمیدرضا جلایی‌پور هم در یادداشتی در روزنامه اعتماد در مخالفت با تاسیس حزب ندا توسط صادق خرازی نوشت «ندای ایرانیان» دارای چهره‌ها‌ی تراز اول و با نفوذ سیاسی با سرمایه سیاسی و اخلاقی قابل اتکا نیست.


احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم که به خاطر تشتّت در جریان اصلاح طلبی از منتقدان سرسخت حزب نداست،‌ تاکید می‌کند: «آنها نباید مدعی چیزی باشند که نماینده‌اش هستند، اصلاح‌طلبان به اندازه کافی معارض و مخالف تریبون‌دار دارند، دیگر نیازی نیست جریان‌های جدید و نوظهور که خود را اصلاح‌طلب نیز می‌نامند به این مسئله دامن بزنند.»


حمایت از ابوذر ندیمی که عضو فراکسیون اصولگرایان و معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد بود و همچنین محمدمهدی رهبری املشی که یک چهره کاملا ارزشی و اصولگرا هست از عجایب لیست این حزب تازه وارد است.


اما نکته جالب و قابل تامل اینجاست که رئیس کمیته سیاسی حزب ندای گیلان از گزینه ای حمایت کرد که وزیر احتمالی محمدباقر قالیباف در انتخابات 92 بود که بلافاصله توسط اعضای این حزب در این لنگرود تکذیب شد.










شاید این حرکت اعضای ندا را بی ارتباط با رفتارهای متناقض صادق خرازی دبیرکل این حزب در انتخابات 92 ندانیم که نقل قول است که وی صبح در ستاد قالیباف بود و عصر در ستاد روحانی!

اما هرچه هست باید دید که در روزهای آتی این حزب تازه تاسیس در گیلان که دبیر استانی آن نیز در انتخابات پیش رو ردصلاحیت شد ، چه تصمیماتی خواهد گرفت.
















منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار