کد خبر: ۱۸۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 14 February 2016
تابناک: شاید روزی نبوده است که فعالان حوزه خبر از تبعیض ها در حق خود گلایه نکرده باشند. حقوق ناچیز خبرنگاران در مقابل مصایب و سختی هایی که برای تهیه خبر متحمل می شوند، سبب می شود تا حداقل انتظار این زحمت کشان بی ادعا حمایت دستگاه های دولتی از آنان بی توجه به جهت گیری های سیاسی رسانه محل خدمت شان باشد. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را شاید بتوان به عنوان بزرگترین متولی و حامی خبرنگاران به حساب آورد و در سایه انفعال برخی نهادهای حمایتی دیگر، ارشاد استان ها می توانند نقش مهمی در برآورده شدن خواسته های به حق و معقول قشر خبرنگاران ایفا کنند. 

در ارشاد گیلان اما پس از روی کار آمدن دکتر فیروز فاضلی نه تنها پیشرفت های محسوس در حوزه تعامل با خبر و خبرنگار صورت گرفت بلکه ارشاد برخلاف رویه معمول گذشته، هیچگاه اقدام به دخالت در امور رسانه ها و یا ابراز فشار بر رسانه های منتقد دولت ننمود. شاهد این ادعا اخذ مجوز رسانه های خبری منتقد دولت در زمان مدیریت فاضلی بود. فارغ از گرایشات سیاسی و نگاه به جناح بندی های مرسوم، فاضلی با بهره گیری از چهره گشاده و همیشه خندان خود، توانست به راحتی به محبوبیتی چشمگیر در بین خبرنگاران و اصحاب قلم دست پیدا کند.

حالا اما مدتی است که مدیر روابط عمومی ارشاد گیلان مدیریت گروهی تلگرامی را در فضای مجازی با نام "خبرنگاران" بر عهده دارد. این گروه گویا متشکل از برخی خبرنگاران بوده و مصفا بعضا با آنان در خصوص مسایل مختلف به تبادل نظر می پردازد. هر چند تشکیل چنین گروهی در ابتدا عملی مفید به حساب آمده و عضویت و مدیریت مدیر روابط عمومی ارشاد بر این گروه منجر به بازگشایی راه ارتباطی آسان و موثر بین خبرنگاران و ارشاد گیلان شده بود اما گاهاً برخوردهای قابل تامل مصفا در مدیریت این گروه، بحث هایی را در ماهیت عملکردی آن به وجود آورده است.

حضور و مدیریت مصفا بر گروه ممکن است این مساله را به ذهن متبادر کند که ارشاد گیلان تصمیم بر ساخت چنین گروهی برای تعامل بیشتر با خبرنگاران گرفته است. ادعایی که ارسال برخی پیام ها در ساعت اداری توسط مدیر روابط عمومی ارشاد گیلان، بر آن قوت می بخشد. در مقابل اما نحوه مدیریت گروه، در برخی اوقات سبب می شود تا اطلاع مدیر کل ارشاد از فعالیت های مدیر روابط عمومی سازمان متبوعش در این گروه زیر سوال رود!

به عنوان مثال می توان به عکس المل عجیب مدیر روابط عمومی ارشاد در واکنش به اظهارنظر یکی از بانوان این گروه اشاره کرد که در پاسخ به مطلبی در خصوص تحصن در مقابل درب ارشاد گیلان اقدام به ارسال استیکری نامربوط می کند!

 

امید است ارشاد گیلان رویه حمایتی خود را در خصوص خبرنگاران همچون گذشته ادامه داده و مدیرکل فرهیخته این اداره کمافی السابق تمامی خبرنگاران را فارغ از دسته بندی های سیاسی به یک چشم بنگرد. /خزر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار