بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 06 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



جنگ دیگری در راه است

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: رابرت فیسک، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی در تازه ترین یادداشتش می نویسد: اسد به بزرگترین پیروزی خود رسیده و جنگ جهانی دیگری محتمل است.

رابرت فیسک، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت سوریه در شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء گفت که ارتش سوریه این بار ممکن است چشم به رقه دوخته باشد. وی همچنین تاکید کرد که اگر واشنگتن و مسکو به اقدامات ترکیه و عربستان توجهی نکنند، جنگ جهانی دیگری در راه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت فیسک در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: پس از آنکه ارتش سوریه حدود 60 هزار سرباز را در جریان پنج سال جنگ از دست داد، ناگهان به بزرگترین پیروزی خود در جنگ دست یافت و جبهه النصره و سایر نیروهای شورشی اطراف حلب را با خاک یکی کرد و به طور موثر سرنوشت خود را با حمایت عملیات‌های هوایی روسیه در این شهر مشخص کرد. گرچه مسیرهای تدارکاتی شورشیان از ترکیه به حلب قطع شده اما این پایان ماجرا نیست.

فیسک می‌نویسد: حلب جزو آخرین شهرهایی بود که به جنگ آلوده شد و در واقع نوعی معجزه رخ داد که این شهر تا سال 2012 و زمانی که شورشیان گمان‌ می‌کردند در مسیر دمشق هستند، از درگیری دور ماند. پس از آن شورشیان به آن نفوذ کردند و خیابان‌هایش ظرف چند ماه از گذشت درگیری‌ها در آتش جنگ سوخت. حال به نظر می‌رسد که این اولین شهرهای بزرگ سوریه است که به صورت موثر به دست نظام سوریه می‌افتد. اما پس از آن چه می‌شود؟ آیا شهر تاریخی پالمیرا پس گرفته ‌شده و یا مناطق اطراف درعا پاکسازی می‌شود؟

این نویسنده در ادامه می‌پرسد که ارتش سوریه، متحد آن حزب‌الله لبنان و نیروی هوایی روسیه چه زمانی برای گرفتن رقة، پایتخت خلافت خودخوانده داعش وارد عمل می‌شوند. فیسک گفت: این "خلافت اسلامی" همیشگی، دیگر چندان همیشگی به نظر نمی‌رسد. حال مشخص شده که چرا سنی‌های سعودی ناگهان پیشنهاد اعزام نیروی زمینی به سوریه را مطرح کردند و یا چرا ترک‌ها آنقدر پریشان شدند. بر خلاف این اوضاع، تردید دارم که کسی در ایران از شرایط کنونی ناخرسند باشد.

این روزنامه‌نگار مطرح در خاتمه می‌نویسد: به هر حال ارتش سعودی اکنون پای خود را وارد جنگ ننگین یمن کرده است و ترک‌ها هم سربازان خود را به مرز با سوریه فرستاده‌اند تا به بهانه مقابله با خطر حمله روس‌ها در آنجا مستقر شوند و این کابوسی برای واشنگتن و مسکو است که باید از آن حذر کنند، در غیر اینصورت آنها خودشان را در جنگ جهانی دیگری می‌یابند. همه ما می‌دانیم که در سال 1914 و آغاز جنگ جهانی اول چه رخ داد.



رضایت هاشمی رفسنجانی از شورای نگهبان

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت:برای رفع نگرانی ردّ صلاحیت‌ها شده هم خبرها حاکی از آن است که در بازنگری‌های شورای نگهبان، 25 درصد تأیید شده‌اند که در صورت صحت این خبر، شاهد انتخاباتی رقابتی در اسفند ماه خواهیم بود.

مهم‌ترین سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار، شورای جوانان و اعضای انجمن اسلامی انشجویان پیروان خط امام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به این شرح است:

** مردمی که دهه‌ی فجر را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده‌اند و هر ساله با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بر بعد مردمی نظام تأکید و آن را به جهانیان نشان می‌دهند، امسال نیز در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفند، بیست و دوم بهمنی پرشور خلق خواهند کرد.

** برای رفع نگرانی ردّ صلاحیت‌ها شده هم خبرها حاکی از آن است که در بازنگری‌های شورای نگهبان، 25 درصد تأیید شده‌اند که در صورت صحت این خبر، شاهد انتخاباتی رقابتی در اسفند ماه خواهیم بود. اگر درصدی از رد صلاحیت‌ شده‌ها براساس اعتدال و حق‌بینی به عرصه انتخابات و رقابت بازگشته باشند، مردم با شوق و اشتیاق فراوان و از میان نامزدهای موجود، به افراد مورد تأیید خویش رأی می‌دهند و خواست آنان از دل‌ صندوق‌ها بیرون می‌آید.

** { در توضیح اینکه چرا جوان گریزی در پست‌های کلیدی کشور رو به افزایش است؟}  در ابتدای انقلاب اکثریت جوانان در انتخابات شرکت کرده و پیروز میدان رقابت بودند و پس از آن نیز تا چند دوره در پست‌های مدیریتی و سمت‌های انتخابی و انتصابی بر سر کار بودند و اگر در مقطعی و یا در مواردی شاهد جوان‌گریزی هستید، مطمئن باشید این سیاست نظام نیست، بلکه نتیجه تصمیم‌گیری‌های شخصی و سلیقه‌ای است.

** آگاهی و سواد روزافزون جوانان دیگر هیچ‌گونه انسداد و استبداد را تحمل نمی کند. ما هم علاقه‌مندیم که جوانان با انرژی و تحصیلکرده وارد میدان شده و امور کشور را به دست گیرند.

**خانم‌ها در انقلاب تجربه دسته‌جمعی داشتند و کم کم وارد صحنه شدند و امروز علیرغم اینکه زمینه برای حضور آنان مهیاست، اما فعالیت آنان مطلوب نیست و دلیل عمده‌اش به خودشان ارتباط پیدا می‌کند، چرا که در انتخابات به نامزدهای خانم رأی نمی‌دهند. ... جامعه‌ی امروز ایران مردمی فرهیخته، باسواد، آگاه و همچنین امیدوار به آینده از زنان و دختران تحصیلکرده‌ای است که در میادین مختلف پا به پای مردان رشد می‌کنند.

**دانشگاه آزاد اسلامی برای ملت ایران است و در دنیا کسی نیست که به عنوان مالک در این دانشگاه سهم داشته باشد و این همان است که تا همیشه در خدمت علم و دانش ایران و ایرانیان خواهد بود.

** به عزم و اراده مردم ایران و جوانان و به ویژه دانشجویانش ایمان داریم و می‌دانیم با دلسوزی تمام و براساس قانون در انتخابات شرکت می‌کنند و مسئولان مربوطه نیز با دیدن شوق و اشتیاق جامعه، زمینه‌ها را فراهم خواهند کرد.



واکنش فرمانده سپاه به اعزام نیرو از عربستان به سوریه: نیرو بفرستند، تیرخلاص به خودشان زده‌اند

سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رژیم آل‌سعود ادعا کرده نیروی مستقیم به سوریه می‌فرستد، اما فکر نمی‌کنم جرات این کار را داشته باشد.

سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید محسن قاجاریان و همرزمان شهیدش که در مسجد امام‌خمینی(ره) ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اینکه رژیم آل‌سعود ادعا کرده نیروی زمینی به سوریه خواهد فرستاد، اظهار داشت: جریان مقابل جبهه مقاومت شکست‌های پی در پی خوردند و جریان‌های مقاومت محاسبات آنها را به هم ریخته‌اند.

وی تصریح کرد: آنها فکر می‌کردند با پشتیبانی و تامین مالی امتیازی در جبهه به دست می‌آورند، اما نمی‌دانستند این پیروزی‌ها معادلات آنها را به هم می‌ریزد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: آنها ادعا کردند نیروی مستقیم می‌فرستند، اما فکر نمی‌کنم جرات این کار را داشته باشند، چون نیروهای آنها ارتش کلاسیک هستند و تاریخ ثابت کرده توان مقابله ندارند و اگر این کار را بکنند تیر خلاص به خودشان زده‌اند و البته راه‌‌حلی به جز این نمی‌بینند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه شکست آنها مسلم است، گفت: آنها گنده‌گویی کردند و البته اگر هم نیرو بفرستند چیز بدی نیست.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان مقاومت در حلب اظهار داشت: رژیم‌صهیونیستی حق دارد که نگران باشد.

سرلشکر جعفری درباره شکست حصر نبل و الزهرا تاکید کرد: پیروزی بزرگی بود و نتیجه این پیروزی آن بود که عربستان و ترکیه مذاکرات صلح را کنار بگذارند و ادعای اعزام نیرو بکنند، این پیروزی نتیجه مقاومت شیعیان نبل و الزهرا است و در آینده پیروزی‌های بیشتری در انتظار خواهد بود.



دوست صمیمی احمدی‌نژاد، در حال سقوط

تورم 700 درصدی، کشور متحد نزدیک دولت دهم یعنی ونزوئلا را فلج کرد. 76 درصد مردم ونزوئلا در فقر به‌سر می‌برند و صف خرید کالاهای دولتی از سه نصف شب تشکیل می‌شود.

روزنامه شهروند می‌نویسد: چند‌ سال قبل اقتصاد ایران تورم لحظه به لحظه‌ای را تجربه می‌کرد که در روزهای صلح و آرامش کشور و در ایامی رخ ‌داد که بیشترین درآمد نفتی تاریخ اقتصاد ایران کسب شده بود. در سال‌های دو دولت نهم و دهم و خاصه در سه ‌سال پایانی دولت دهم این وضع تشدید شد و تصاویر صف‌های طولانی برای خرید مواد خوراکی، داروخانه‌های مملو از مراجعه‌کننده و قفسه‌های فروشگاهی که به یکباره خالی می‌شدند، به موضوعی عادی بدل شده بودند.

در همین سال‌های اخیر و پیش از دولت فعلی بود که هر روز قیمتی جدید و گران‌تر بر کالاها نصب می‌شد و تورم لحظه‌ای رونمایی شده بود. ماجرا تا آن‌جا پیش رفته بود که مردم برای گرانی‌ها طنز هم ساخته بودند و برای پرسیدن نرخ یک کالا می‌گفتند «قیمت چقدره؟ الان اینقدره...الان چقدر شد؟» این شوخی‌های تلخ جزیی از زندگی روزمره مردم ایران شده بود، اما حقیقت علمی این رویداد‌ها این بود که در بهترین روزگار مالی اقتصاد ایران، به دلیل رویکردهای غلط اقتصادی دچار رکود و تورم همزمان شده بودیم و پدیده رکود تورمی در ایران به اوج خود رسیده بود.

دولت گذشته هم برای اداره امور واردات گسترده را مدنظر قرار داده بود و با وجود انبوه درآمد نفت، کسری بودجه‌ای تاریخی را ثبت کرد. سیاست‌های نابسامان دولت وقت هم، مانند تخصیص یارانه به همه مردم به‌طور یکسان و بدون درنظر گرفتن هیچ شرایطی درکنار ساخت پروژه‌های بزرگ و محکوم به شکستی چون مسکن مهر کار را بر زندگی مردم سخت کرد و در سایه بی‌توجهی به توصیه‌های علمی کارشناسان، زیربنای اقتصاد ایران را به سمتی غلط پیش برد.

اقتصاد ایران در این عصر بی‌اندیشگی به رکود تورمی مبتلا شد و تعاملش با کشورهایی تقویت شد که وضعیتی مشابه داشتند. دراین شرایط بود که مردم سعی کردند در انتخابات با رأی دادن به اصلاحات اقتصادی، سرنوشت دیگری را انتخاب کنند و به دولت یازدهم رأی بدهند تا ایران را از لبه پرتگاه فروپاشی اقتصادی دور کنند.

حالا پس از دو و نیم‌سال، اقتصاد ایران از این مسیر خطرناک بازگشته و دوباره به مسیر رشد آمده است، اما بسیارند کسانی که فراموش کرده‌اند از کجا به این‌جا رسیده‌ایم و درصورت عدم بهبود اوضاع به کجا می‌توانستیم برسیم. شاید در ایران، آن روزها از حافظه کوتاه‌مدت مردم پاک شده باشد، اما درگوشه‌ای دیگر از جهان همین رویدادها با شدتی بیشتر در حال وقوع است.

نگاهی به وضع کشور ونزوئلا که یکی از بزرگترین مخازن نفتی جهان را در اختیار دارد و در دولت گذشته‌اش با رئیس‌جمهوری قبلی ایران روابط عاطفی خوبی هم داشت، شاید بتواند نشان دهد که کشوری مانند ونزوئلا که در دوران نفت 100 دلاری به درآمدهای کلانی دست یافت، چگونه امروز در انبوهی مشکل دست‌وپا می‌زند. سیاست‌های نادرست و هزینه‌های بی‌سرانجام، این کشور را به جایی رسانده که با تورم 700 ‌درصدی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مردمش برای خرید مایحتاج معمولیشان باید از نیمه‌شب به صف بایستاند.

در این حوزه نشریه اکونومیست، با نگاهی به اقتصاد ونزوئلا پیش‌بینی می‌کند این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی است؛ کشوری که همچون ایران با درآمد طلایی نفت کاری شایسته نکرد و حالا شاید خوانش این وقایع یادآور روزهایی باشد که خیلی‌ها امروز به یاد ندارند و نمی‌گویند اگر اصلاحات اقتصادی در ایران انجام نمی‌شد، شاید به چنین سرنوشتی دچار می‌شدند.

انقلاب بولیواری نابود شد

اکونومیست در گزارش تازه خود می‌نویسد: ساعت 9:30 دقیقه پنجشنبه شش نفر از مردم بومی ونزوئلا منتظر آغاز تور بازدید از یک موزه نظامی قدیمی هستند که اکنون به مقبره هوگو چاوز تبدیل شده است، رئیس‌جمهوری پوپولیست این کشور که از 1999 تا 2013 در رأس امور بود. در مسیر جاده منتهی به مقبره نیز حدود 120 نفر به دنبال موادغذایی با قیمت‌های مصوب دولتی در سوپرمارکت‌ها بودند.

جست‌وجو برای مواد خوراکی از ساعت سه بامداد آغاز می‌شود. یکی از افراد منتظر در صف موادغذایی ارزان می‌گوید: بعضی اوقات غذا هست و برخی اوقات هم خبری از مواد غذایی نیست. در این منطقه کاراکاس که زمانی پناهگاه چاوز به حساب می‌آمد، دیگر روحیه انقلاب بولیواری دیده نمی‌شود. میان تلاش و تقلای روزانه مردم برای زنده ماندن نشانه‌هایی از دوران اوج چاوز نیز از محله رخت بسته است. روزهایی که او از درآمد کلان نفتی برای اجرای انقلاب بولیواری خود استفاده می‌کرد، مدت‌هاست تمام شده‌اند. این انقلاب هم ملغمه‌ای از یارانه‌های یکسان برای همه، کنترل قیمت کالاها و ارز، برنامه‌های اجتماعی، سلب مالکیت و دزدی اموال توسط مقامات دولتی بود اما فروپاشی قیمت نفت این انقلاب را هم به سراشیبی نابودی فرستاد.

دولت این کشور اعتراف کرده در 12 ماه منتهی به سپتامبر 2015 میلادی، اقتصاد ونزوئلا 7.1 درصد منقبض شده و تورم نیز 141.5 درصد بوده است. حتی نیکلاس مادور، جانشین چاوز نیز این ارقام را «فاجعه‌آمیز» می‌خواند.

صندوق بین‌المللی پول نیز بدترین پیش‌بینی‌ها را برای این کشور دارد. این بنیاد تخمین می‌زند تورم ونزوئلا در سال‌جاری میلادی به 720 ‌درصد برسد و اقتصاد نیز 8 درصد دیگر منقبض شود. این در حالی است که بانک مرکزی نیز همچنان مشغول چاپ اسکناس است تا کسری بودجه‌ای را که شامل 20 درصد تولید ناخالص ملی کشور است را جبران کند.

در این میان خوزه مانوئل پوئنته یکی از اقتصاددانان مؤسسه IESA (دانشکده بازرگانی در کاراکاس) معتقد است، دلارهای دولت ونزوئلا هم‌اکنون ته کشیده‌اند، ذخایر شناور بین‌المللی آن هم به 1.5 میلیارد دلار رسیده‌اند. با وجود آن‌که تقریباً کشورهای تولید‌کننده نفت با درد و رنجی جانکاه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌توان ادعا کرد ونزوئلا تنها کشوری است که هیچ اندوخته یا ذخیره‌ای برای روزهای نفت ارزان در اختیار ندارد. گردوغبار رکود به جز عده‌ای از مقامات و سران دولتی، همه را زمینگیر کرده است.

«اسدروبال اولیوروس» یک مشاور مالی نیز ادعا می‌کند دستمزدهای واقعی این کشور ‌سال گذشته 35 درصد کاسته شده‌اند. بر اساس تحقیقی که جمعی از دانشگاه‌ها انجام داده‌اند، 76 ‌درصد مردم این کشور در فقر روزگار می‌گذرانند که نسبت به ‌سال 1998 میلادی 55 درصد افزایش یافته‌اند. از سوی دیگر، داروسازان این کشور نیز هشدار داده‌اند ذخایر دارویی این کشور به یک‌پنجم سطح معمول رسیده است. بسیاری از قرص‌های درمانی نایاب شده‌اند و در نتیجه بیماران جان خود را از دست می‌دهند. در کاراکاس جست‌وجو برای مواد خوراکی در فروشگاه‌های دولتی به صف‌های طولانی منتهی می‌شود که هر هفته طولانی‌تر هم می‌شود. در این میان تعجبی ندارد خشونت و جرم نیز از کنترل خارج شده باشد.

تردید و درگیری بلای جای دولت مادورو

افزایش نارضایتی سبب شد در انتخابات ماه دسامبر مجلس ملی حزب رقیب مادورو برنده شود. در نتیجه بن‌بست سیاسی به وجود آمده است. ریشه این مشکل در زمان چاوز به وجود آمد. او مؤسسات و سازمان‌های دولتی (از جمله دادگاه عالی و حوزه‌های انتخاباتی) را به زیرمجموعه‌ای از سازمان ریاست‌جمهوری تبدیل کرد. بنابراین در حال حاضر دادگاه عالی این کشور نیز با حضور 13 قاضی، 4 قانون‌گذار را ردصلاحیت کرد و به این ترتیب حزب رقیب اکثریت مجلس را از دست داد.

در این میان در عملکرد مادورو نیز هیچ نشانی از تغییر دیده نمی‌شود. ماه گذشته او حکم اضطرار اقتصادی را امضا کرد که توسط مجلس جدید رد شد. به این ترتیب به قدرت بیشتری دست یافت. به نظر می‌رسد تردید و درگیری‌های داخلی دولت او را فلج کرده است. از سوی دیگر هنری راموس سخنگوی مجلس نیز به رئیس‌جمهوری شش ماه زمان داده تا بحران اقتصادی را حل کند و در غیر این صورت بر اساس قانون اساسی از سمت خود برکنار خواهد شد. تئوری این موارد شامل برگزاری رفراندوم، اصلاحیه قانونی برای کوتاه‌کردن دوره شش ساله ریاست‌جمهوری یا تشکیل یک هیأت مؤسسان است که بتواند قانون اساسی را دوباره بازنویسی کند.

این در حالی است که در عمل دادگاه عالی و مقامات ناظر بر انتخابات می‌توانند تمام این اقدامات را متوقف کنند یا حداقل به تعویق بیندازند. بنابراین برای ایجاد هرگونه تغییر، نخستین تصمیم مجلس جایگزین‌کردن 13 قاضی دادگاه عالی است که آن هم باید با رأی دادگاه باشد! این در حالی است که به تعویق انداختن اقدامات پرهزینه است و تجمع و درگیری‌های خشونت‌آمیز در صف‌های غذا و دزدی از اتفاقات روزمره به حساب می‌آیند.

هنریک کاپریلس یکی از رهبران حزب اعتدالگرا که در انتخابات 2013 با اختلاف کمی از مادورو بازنده انتخابات شد، می‌گوید: اگر کمی این شرایط ادامه یابد، دولت هم نمی‌تواند آن را کنترل کند. مرز قانون و بی‌قانونی اینجا بسیار باریک است.



تایید صلاحیت‌ شده‌ها چه کسانی هستند؟

اطلاعات جدید در مورد نتیجه بررسی صلاحیت‌ها خبر از تایید صلاحیت ۱۴۰۰ چهره دیگر دارد که هنوز اسامی شاخص‌های اصلاح طلب در میان آن وجود ندارد.

به گزارش  ایلنا، با پایان مهلت بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی، اخبار خوشحال‌کننده‌ای به اصلاح طلبان رسید اما در مرحله بعد هیات‌های نظارت  روی خوشی به اصلاح‌طلبان نشان ندادند؛ با توجه به جدول زمان‌بندی انتخابات، شورای نگهبان امروز نتیجه بررسی نهایی رد یا تایید صلاحیت‌ها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد؛ اخبار موثقی که از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها تا کنون در اختیار ایلنا قرار گرفته، به شرح ذیل است:

تایید صلاحیت شدگان
در حوزه انتخابیه تهران تا کنون علی مطهری نماینده کنونی مجلس و محمدعلی وکیلی‌پور مدیرمسئول روزنامه ابتکار تایید صلاحیت شده‌اند.

صلاحیت دکتر زهرا ساعی از چهره‌های اصلاح‌طلب در آذربایجان شرقی و مدیرکل پیشین زنان و خانواده استانداری تهران که از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده بود، تایید شده است.

همچنین علیرضا فیروزی که از حوزه انتخابیه فسا برای انتخابات مجلس دهم داوطلب شده بود، از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد.

از حوزه تهران همچنین نام فاطمه واعظ جوادی، مرضیه وحید دستجردی در میان تایید صلاحیت شده‌ها هستند.

همچنین از حوزه قصر شیرین، فتح‌الله حسینی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده است.

اسامی دیگر تایید صلاحیت شده‌ها از حوزه تهران به این شرح است:

اسدالله بادامچیان تایید صلاحیت

زهره الهیان تایید صلاحیت

مهرداد بذرپاش تایید صلاحیت

داوود پرچمی تایید صلاحیت

کاظم جلالی تایید صلاحیت

سهیلا جلودارزاده تایید صلاحیت

سیدمهدی جولائی تایید صلاحیت

محمدنبی حبیبی تایید صلاحیت

غلامعلی حدادعادل تایید صلاحیت

فاطمه رهبر  تایید صلاحیت

محسن زمانی تایید صلاحیت

حسن سبحانی تایید صلاحیت

سیدکمال سجادی تایید صلاحیت

حسین شیخ‌الاسلام  تایید صلاحیت

حسین طلا تایید صلاحیت

محمدحسن غفوری‌فرد تایید صلاحیت

ابوالفضل ظهره‌وند تایید صلاحیت

محمدرضا عارف تایید صلاحیت

لطف الله فروزنده تایید صلاحیت

علی فلاحیان  تایید صلاحیت

حبیب‌الله کاسه‌ساز  تایید صلاحیت

مصطفی کواکبیان   تایید صلاحیت

اسماعیل کوثری  تایید صلاحیت

مهدی کوچک‌زاده  تایید صلاحیت

علی مطهری  تایید صلاحیت

حسین مفتح  تایید صلاحیت

محمدرضا مفتح  تایید صلاحیت

بهنام ملکی   تایید صلاحیت

علیرضا محجوب  تایید صلاحیت

بیژن نوباوه‌وطن   تایید صلاحیت

مرتضی آقاتهرانی تایید صلاحیت

فاطمه آلیا تایید صلاحیت

سیدمحمود ابوالمعالی تایید صلاحیت

محمد ناظمی اردکانی تایید صلاحیت

فاطمه واعظ جوادی تایید صلاحیت

مرضیه وحید دستجردی تایید صلاحیت

رد صلاحیت شدگان
حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که نامشان در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها وجود ندارد.

محسن هاشمی، فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها تایید نشده است.

نام حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام راحل نیز در میان تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب و رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت شده است.

مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و عضو بنیاد امید ایرانیان نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلبی است که رد صلاحیت شده است.

به گزارش ایلنا، فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دهم، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان است.

همچنین نام محسن مهرعلیزاده معاون رییس جمهوری دولت اصلاحات در میان رد صلاحیت‌شده‌ها قرار دارد.

صلاحیت علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی و رییس ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان استان تهران نیز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس نیز از رد صلاحیت خود به ایلنا خبر داد و گفت بر اساس خبری که فرمانداری ایلام به دست وی رسیده است، صلاحیتش تایید نشده است.

احمد شوهانی نماینده کنونی مردم ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر رد صلاحیتش گفت: اینگونه که نمایندگان و همکاران تا کنون به بنده اطلاع‌داده‌اند، به جز بنده، حدود ۲۰ نفر دیگر از همکاران من در مجلس رد صلاحیت شده‌اند.

نتایج افرادی که از حوزه تهران رد صلاحیت شده‌اند، به شرح زیر است:

سیدجلال ساداتیان ردصلاحیت

سجاد سالک رد صلاحیت

مرتضی الویری رد صلاحیت

شهربانو امانی رد صلاحیت

محمدمهدی امامی ناصری رد صلاحیت

اشرف بروجردی رد صلاحیت

قدرت‌الله حشمتیان رد صلاحیت

محمد خون‌چمن رد صلاحیت

فاطمه داداشیان رد صلاحیت

ابوالقاسم رئوفیان رد صلاحیت

فاطمه راکعی رد صلاحیت

مجتبی رحماندوست  رد صلاحیت

مسعود حیدری رد صلاحیت

طاهره رضازاده رد صلاحیت

محسن رهامی رد صلاحیت

فیاض زاهد رد صلاحیت

حسین زمانیان رد صلاحیت

محمدمهدی فقیهی رد صلاحیت

سیدعلی قائم‌مقامی رد صلاحیت

قاسم شعله‌سعدی رد صلاحیت

علی صوفی رد صلاحیت

سمیه طهماسبی رد صلاحیت

هادی غفاری رد صلاحیت

مجید فراهانی رد صلاحیت

سیدعلی محتشمی‌پور  فرزند علی اکبر محتشمی‌پور رد صلاحیت

رسول منتجب‌نیا   ردصلاحیت

سیدحسن موسوی‌تبریزی   ردصلاحیت

سیدمهدی نادمی   رد صلاحیت

حسین نقاشی  رد صلاحیت

سیدابوالحسن نواب   رد صلاحیت

فاطمه سادات مقیمی رد صلاحیت

فاطمه هاشمی بهرمانی   رد صلاحیت

انصراف

محسن هاشمی بهرمانی انصراف

وحید ابوالمعالی انصراف

محمد رویانیان انصراف



داعش سَرهای بُریده را به مزایده گذاشت+ تصویر

به نقل از میرر، یک واعظ آمریکایی به نام «هری والتر» اعلام کرد گروه تروریستی داعش برای افزایش بودجه خود، سرهای بریده‌ قربانیانش را در وب‌سایت مجازی «ای‌بِی» به فروش گذاشته است.

این واعظ گفت: داعش سرهای بریده را مانند یادگاری از جنایات وحشیانه خود به مجموعه‌دارها می‌فروشد. برخی از این خریدارها بیش از 500 دلار را برای خرید نمادهای توحش داعش می‌پردازند. با توجه به تعداد افرادی که این گروه اعدام می‌کند، ‌سَر‌های بسیاری برای فروش در این بازار غیر انسانی وجود دارد.

داعش سَرهای بریده را به فروش گذاشت+ تصویر(+18)



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار