کد خبر: ۱۷۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 28 January 2016
تابناک: رئیس اداره راه و شهرسازی لاهیجان از بازگشایی مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، توده هوای سرد از عصر دوشنبه هفته جاری وارد گیلان شد و اکنون این سامانه در حال خروج از استان است.

بارش برف در نقاط مختلف گیلان ادامه دارد، اما از شدت آن کاسته شده و بستر برای فعالیت بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاهیجان با اشاره به اینکه گروه‌های راهداری لاهیجان از شب گذشته در حال بازگشایی مسیرهای اصلی این شهرستان هستند، گفت: ارتفاع برف در لاهیجان به 30 سانتی‌متر رسیده است.

کاوه مجاوری از بازگشایی مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی توسط گروه‌های راهداری در لاهیجان خبر داد و افزود: راه‌های روستایی به طور کامل بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تردد در جاده‌ها با زنجیر چرخ امکانپذیر است، تصریح کرد: برف‌روبی راه‌های اصلی منتهی به شهر و خروجی محورهای «لاهیجان ـ لنگرود»، «لاهیجان ـ آستانه‌اشرفیه» و «لاهیجان ـ سیاهکل» اولویت بازگشایی محورهای مواصلاتی است.

این مسئول راه‌های اصلی و فرعی لاهیجان را باز اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر خودروها بدون زنجیر چرخ هستند و این موضوع در فعالیت راهداران تاثیرگذار است.

مجاوری تصریح کرد: راهداران برای کمک به سهولت بیشتر ارتباط جاده‌ای در محور «رودبنه ـ چاف» در حال فعالیت هستند.

*فعالیت 4 گروه راهداری در رشت

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز به عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی رشت توسط راهداران اشاره کرد و گفت: از بامداد امروز فعالیت چهار گروه راهداری مجهز به ماشین‌آلات سنگین برف‌روب در رشت آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

شعبان‌علی خاوری تمام راه‌های شریانی، اصلی و فرعی رشت را باز اعلام کرد و افزود: تردد در تمام مسیرهای رشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از محورهای رشت به 40 سانتی‌متر رسیده است، تصریح کرد: بارش خفیف برف در رشت ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، بارش برف در رودبار را خفیف خواند و اضافه کرد: هوای منطقه «حشمت‌آباد» در رودبار تمام ابری گزارش شده و 35 برف به زمین نشسته است.

خاوری با اشاره به اینکه در منطقه «قوشه لانه» رودبار 10 سانتی‌متر برف باریده است، خاطرنشان کرد: وضعیت جوی منطقه «ویه ـ کلیشم» تمام ابری است.

وی به بارش برف خفیف در لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: ارتفاع برف در لاهیجان به 50 سانتی‌متر رسیده است.

*بارش 90 سانتی‌متر برف در سیاهکل

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بارش برف در سیاهکل را شدید دانست و اظهار کرد: در منطقه «آبی‌نام» سیاهکل 90 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

خاوری ارتفاع برف در دیلمان را 35 سانتی‌متر ذکر کرد و افزود: ارتفاع برف در آستانه‌اشرفیه به 60 سانتی‌متر رسیده است.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در محور «چمخاله ـ چاف» به 80 سانتی‌متر رسیده است، تصریح کرد: در منطقه «اطاق‌ور» 30 سانتی‌متر برف گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بارش برف در رودسر را خفیف خواند و اظهار کرد: در منطقه «اشکورات» 20 سانتی‌متر برف به زمین نشسته، ضمن اینکه ارتفاع برف در «لات محله» به 20 سانتی‌متر رسیده است.

خاوری بارش برف در املش را خفیف عنوان کرد و گفت: در مناطق «شوک ـ ملکوت» و «بلوردکان ـ خصیل‌دشت» 20 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

وی با اشاره به بارش برف خفیف در فومن خاطرنشان کرد: 35 سانتی‌متر برف در ماسوله به زمین نشسته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بارش برف در صومعه‌سرا را خفیف ذکر کرد و یادآور شد: در منطقه «ضیابر ـ میشان» 10 سانتی‌متر برف گزارش شده است.

خاوری با بیان اینکه در منطقه «گیلوان» ماسال 50 سانتی‌متر برف باریده است، ادامه داد: 10 سانتی‌متر برف در رضوانشهر گزارش شده، ضمن اینکه در محور «پونل ـ خلخال» 70 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

وی وضعیت جوی تالش را تمام ابری اعلام کرد و افزود: ارتفاع برف در محور «اسالم ـ خلخال» به 80 سانتی‌متر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به بارش 20 سانتی‌متری برف در آستارا گفت: در محور «بهارستان ـ آقچای» 35 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار