کد خبر: ۱۶۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 24 January 2016

تابناک گیلان: شهربازی‌ها مجتمع‌های تفریحی هستند که برای داشتن جامعه‌ای شاد و بانشاط، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ایجاد تفریحات سالم در کنار خانواده و با هدف فراهم‌سازی زمینه‌های توسعه محرک ایجاد شده‌اند.

 

اهمیت شهربازی‌ها به گونه ای است که در بسیاری از مراکزاستان‌ها شاهد راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ تفریحی و شهربازی‌های متنوع و مدرن هستیم در حالیکه در رشت شهربازی‌ها روز به روز غبار کهنگی گرفته و فرسوده می‌شوند.

 

درکلانشهر رشت دو شهربازی یکی در مرکز شهر(پارک قدس) و دیگری در خارج از شهر پذیرای شهروندان از سراسر استان بود که فرسودگی وسایل بازی و اختلاف بین بخش خصوصی و شهرداری موجب تعطیلی یکی از این شهربازی‌ها شده است.

 

همین اختلاف‌ها که در شورای چهارم به اوج خود رسید شهربازی پارک قدس را که به زعم اعضای شورای شهر به مانند معاهده ترکمنچای است، تعطیل کرده و گویا مسئولان شهری گامی در جهت احیای آن برنمی‌دارند در حالیکه احیای این شهربازی به عنوان تنها مجتمع تفریحی داخل شهر یکی از خواسته‌ها و مطالبات مردم رشت به ویژه قشر جوان است که دو سال است درب‌های آن با قفل بی‌توجهی مدیریت شهری روبرو است.

 

تنها شهربازی مرکزی رشت که 20 سال ایجاد کننده شب‌های شاد، مفرح برای مردم بود به دلیل اختلافات و عدم استانداردسازی دستگاه‌‌های بازی تعطیل و علی رغم وعده‌های مکرر شهردار و شورای شهر، بازگشایی مجدد آن در هاله‌ایی از ابهام است.

 

این روزها شهربازی قدس حال خوشی ندارد و دورتا دور آن راعلف‌های هرزی  که ناشی از غفلت و سهل انگاری مسئولان شهری است احاطه کرده است. آیا بازهم شور و نشاط و هیجان در فضای پارک قدس رشت خواهد پیچید و این پارک پذیرای مردم در دل خود خواهد بود.

 

سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت آبان امسال از واگذاری شهربازی پارک قدس رشت برای 10 سال به بخش خصوصی با 94 میلیارد ریال اعتبار خبر داده بود که با گذشت سه ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است و شنیده می‌شود مناقصه این شهربازی با مشکلاتی برای سرمایه گذاران همراه است.

 

یکی از وعده‌های شورای چهارم شهر رشت در آغاز فعالیتش نیز بهسازی و نوسازی شهربازی بود که در جریان تدوین بودجه سال 93 شهرداری، قرارداد شهربازی لغو شد و با گذشت دو سال از فعالیت شورا برخلاف وعده‌اش، اقدامی جهت بازگشایی مجدد این شهربازی که یادآور خاطرات شیرینی برای شهروندان رشتی است، انجام نشده است.

 

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه این شهر بازی به هر طریق ممکن باید تا پایان امسال باز شود اظهار کرد: بهره برداری از این پارک باید در چند فاز تعریف شود تا بتوانیم فاز نخست آن را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

 

وی با بیان اینکه وسایل این پارک باید توسط سرمایه گذار جانمایی شود تصریح کرد:  با آمدن شورای چهارم رشت این پارک که دارای قرارداد 99 ساله بود تعطیل شد و این اتفاق بدی بود که نمره منفی در کارنامه شورا ثبت کرد.

 

شیرزاد قرارداد 99 ساله پارک بازی قدس رشت را به مانند معاهده ترکمنچای دانست و اذعان کرد: با تعطیل شدن پارک قدس وعده‌های مختلفی جهت احیا این پارک داده شد که همه آنها با کارشکنی‌هایی داخلی مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه با تعطیلی این پارک بازی به تقویت پارک‌های محله‌ایی پرداختیم، اذعان کرد: مبلمان پارکی و ست‌های ورزشی مناسبی به پارک‌های محلات تزریق شده است اما باز هم جوابگوی مردم نخواهد بود.

 

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه احداث پارک آبی را نیز در دستور کار داریم افزود: احداث این پارک از مصوبات شورای شهر چهارم است که نیازمند سرمایه گذار است.

 

وی تاکید کرد: شهرداری رشت با ارایه لایحه انعقاد قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مذاکره است و تاکنون در این زمینه به توافق نرسیده است.

 

مظفر نیکومنش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به سخنان شهردار که فراخوان جذب سرمایه گذار برای واگذاری این پارک اعلام شده است اذعان کرد: متاسفانه کسی در این فراخوان شرکت نکرد و به دنبال جذب سرمایه گذار از طرق دیگر هستیم.

 

وی با بیان اینکه مشکل شهربازی پارک قدس رشت باید رفع شود اظهار کرد: متاسفانه شهری به وسعت و جمعیت رشت که لقب کلانشهر را یدک می‌کشد فاقد شهربازی در داخل شهر است و یک شهربازی در خارج شهر جوابگوی شهروندان و جمعیت شهر نیست.

 

نیکومنش تاکید کرد: علاوه بر راه اندازی مجدد شهربازی پارک قدس رشت باید به دنبال ایجاد یک شهربازی مدرن دیگر در خور شأن مردم شهر باشیم ودرصدد انجام این کار هستیم.

 

وی با بیان اینکه خود نیز معرف یک سرمایه گذار برای احیای شهربازی قدس رشت در دوران شهردار خلیلی بودم افزود: این سرمایه گذار از بخش خصوصی بود که به دلایلی که برای بنده نیز آشکار نشد، انصراف داد.

 

 

نیکومنش تاکید کرد: ما به دنبال ساخت شهربازی جدید در شأن مردم رشت هستیم.

 

وجود سه شهربازی کوچک سرباز و سرپوشیده در مرکز استان گیلان برای کودکان و نوجوانان کافی نیست وبا توجه به در پیش بودن ایام عید و فراهم کردن بستر شادی و امید برای مردم و اقبال آنان بر استفاده از شهربازی‌ها برای  خالی کردن هیجانات و پرکردن اوقات فراغت، ضرورت دارد تا شهردار چاره‌‌ایی برای این شهربازی بیاندیشد تا بتواند کام مردم را در ایام عید شیرین کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار