نماینده مردم لاهیجان اظهار کرد ؛
تابناک گیلان: سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس، کاهش برنامه‌های رسانه ملی که مصرف‌گرایی را ترویج می‌کنند امری مسلم دانست و بیان کرد: مدیران رسانه ملی در شرایط کمبود بودجه، بین ترویج مصرف‌گرایی و تعطیلی شبکه‌ها، اولی را انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 15 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس، کاهش برنامه‌های رسانه ملی که مصرف‌گرایی را ترویج می‌کنند امری مسلم دانست و بیان کرد: مدیران رسانه ملی در شرایط کمبود بودجه، بین ترویج مصرف‌گرایی و تعطیلی شبکه‌ها، اولی را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش تابناک گیلان، ابودز ندیمی به افزایش برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون و عوارض آن از قبیل مصرف‌گرایی در میان مردم اشاره کرد و با تاکید براینکه ضرورت کاهش برنامه‌هایی که مصرف‌گرایی را ترویج می‌دهند امری مسلم است، افزود: باید از یک‌سو نگران مصرف‌زدگی در جامعه و از سوی دیگر نگران وضعیت نابسامان اقتصادی صدا و سیما بود و امید است برای حل این مشکل در برنامه 5 ساله فکری اندیشیده شود چراکه در حال حاضر، مدیران رسانه ملی بین ترویج مصرف‌گرایی یا تعدیل نیروی انسانی و تعطیلی شبکه‌ها، اولی را انتخاب کرده‌اند.






نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کیفیت تولید آثار نیز به دلیل بودجه ناکافی پایین آمده است و قدرت رقابت تلویزیون با شبکه‌های خارجی بسیار کم شده است لذا برای حل تمام این مشکلات باید به مسائل مالی اندیشیده شود.

وی به خانه ملت گفت: رسانه ملی باید تعریف درستی از اقتصاد رسانه داشته باشد ورویکرد به برنامه‌سازی‌های تجاری هرچند آسیب‌هایی به دنبال دارد اما ظاهرا مدیران برای کاهش مشکلات اقتصادی و جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی اقدام به تولید این برنامه‌ها می‌کنند.

ندیمی با ابراز امیدواری از اینکه برای حل مشکل اقتصادی رسانه در قانون بودجه 95 و یا برنامه ششم توسعه اقداماتی اساسی و زیربنایی صورت گیرد، بیان کرد: با ادامه این وضعیت مردم بیش از پیش به شبکه‌های ماهواره‌ای رجوع خواهند کرد، همچنین تولید برنامه‌های تجاری فرهنگ جامعه را دستمایه قرار داده و مصرف‌گرایی گسترش پیدا می‌کند.

سخنگوی فراکسیون رسانه و هنر مجلس بیان کرد: مدیران صدا و سیما طی جلسات متعددی که با کمیسیون تلفیق بودجه و فراکسیون‌های فرهنگی داشته‌، مکرر از چندین صد میلیارد تومان کمبود بودجه صحبت می‌کنند و حتی به تعطیلی برخی از شبکه‌ها اشاره کرده‌اند؛ با این حال شرایط اقتصادی دولت به گونه است که نمی‌تواند به این سازمان ا کمک کند و به همین دلیل رسانه ملی بین تعطیل کردن شبکه‌ها یا تامین هزینه‌های خود از طریق ساخت برخی از برنامه‌های تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی، انتخاب خود را کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار