کد خبر: ۱۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 11 January 2016
تابناک گیلان: عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عرضه دلار به دو شکل قانونی و قاچاق در بازار توزیع می شود،گفت: پنهان‌کاری درباره دلار مفهومی ندارد؛چراکه یکی از راه‌های درآمد بدون فعالیت اساسی برای اشخاص در کشور دلار بوده است.


ابوذر ندیمی درگفت و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره کمیاب شدن دلار در بازار،خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی  سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی موثری برای کنترل بازار نداشته باشد بدیهی است که  دلار وارد بازار سیاه می‌شود.

منشا پول  در قاچاق  ارز مشخص نیست

نماینده  مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشا پول  در قاچاق  ارز مشخص نیست،گفت:دلار قاچاق  تلاطم بازار ارز را تشدید می کند.

 ندیمی با بیان اینکه  در بسته 24 میلیارد دلاری قاچاق ،بخشی هم متعلق به قاچاق ارز است، تصریح کرد: پولشویی ارز  وجود دارد و در زمانی این مهم عملیاتی شود ما کمبودی دربازار ارز مشاهده نمی‌کنیم؛بلکه عرضه افزایش پیدا می‌کند،چراکه  قاچاقچیان ارز  به  سرعت دلار را به پول تبدیل می کنند تا منشا ارز قاچاق مشخص نشود.

وی ادامه داد: توزیع  دلار  از یک سو بطور مستقیم توسط بانک مرکزی انجام می شود و یا صرافی‌ها این توزیع را برعهده می گیرند؛اما باید قبول کرد  در برخی اوقات وضعیت دلار تحت تاثیر اظهارنظر دولت درباره ارز تغییر می کند.


بانک‌مرکزی تلاطم های بازار ارز را کنترل کند/ لزوم اتخاذ سیاست برای جلوگیری از ورود ارز به بازار سیاه

وی با بیان اینکه  برخی از برداشت ها نیز بر وضعیت  بازار ارز تاثیرگذار است،خاطرنشان کرد:بطور مثال افراطی ها در زمینه  حادثه سفارت  عربستان  موجب شدند  ما برخی از همسایگانمان بدون علت بدون  هیچ درآمدی به هزینه ای  برسیم وبرخی نیز می خواهند از بازار آشفته استفاده کنند.

ندیمی ادامه داد: برای تلاطم های بازار ارز  باید بانک مرکزی سیاست مناسبی اتخاذکند تا ارز وارد بازار سیاه نشود تا با این سیاست اقتصادی مانع از  کسب سودهای کلان برای برخی افراد در وضعیت  بازار سیاه شویم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه  بانک مرکزی باید از منظر تشخیص و عمل در زمینه ارز حضور قدرتمندی  داشته باشد،تصریح کرد: در قاچاق ارز منشا پولی مشخص نیست و به همین علت قاچاقچیان ارز به سرعت دلار را تبدیل به واحد پولی دیگر می‌کنند./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار