کد خبر: ۱۵۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 04 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

رئیس ستاد انتخابات گیلان از انصراف هشت نفر از نامزدهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد احمدی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهلت 10 روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیئت‌های اجرایی امشب به اتمام می‌رسد اظهار کرد: فردا طبق جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراتب رد صلاحیت به داوطلبان توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

وی بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی را با استعلام از مراجع چهارگانه عنوان کرد و افزود: فرمانداران و هیئت‌های اجرایی طبق قانون موظف هستند براساس مستنداتی که قانونگذار موثر در عدم صلاحیت می‌داند، اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان متذکر شد: طبق قانون فرمانداران و بخشداران مکلف هستند نظریه‌ رد صلاحیت هیئت اجرایی را با ذکر استناد قانونی ظرف مدت یک‌روز تعیین شده، اعلام کنند.

احمدی‌پور تصریح کرد: 16 تا 19 دی ماه جاری داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض فرصت دارند به هیئت نظارت گیلان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

به گفته وی، 20 تا 26 دی ماه جاری به مدت هفت روز رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهار نظر در مورد صلاحیت تمام داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه مهلت دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده از 27 دی ماه تا 16 بهمن ماه امسال است، بیان کرد: اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مورد تمام داوطلبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: 17 تا 19 بهمن ماه امسال شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شدند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنها دارد، انجام می‌شود.

وی یادآور شد: 20 تا 26 بهمن ماه امسال به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان اضافه کرد: 27 بهمن ماه امسال اعلام قطعی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان هم‌زمان با سراسر کشور از 28 آذر ماه امسال آغاز و تا روز جمعه 4 دی ماه جاری انجام شده است، اظهار کرد: در مدت مهلت هفت روز، ثبت‌نام 366 نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان قطعی شد و تا یکشنبه 13 دی ماه جاری تعداد هشت نفر از داوطلبان انصراف دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار