تابناک بررسی می کند ؛
تابناک: روز گذشته در جلسه اعضای شورای شهر رشت مسائلی از زبان دو تن از اعضای این شورا، مطرح شد که تنها می توان به حال مدیران فرهنگی استان تاسف خورد که افرادی که غرق در سیاست زدگی هستند دلواپس فرهنگ و دین مردم رشت شده اند.
کد خبر: ۱۵۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 04 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: روز گذشته در جلسه اعضای شورای شهر رشت مسائلی از زبان دو تن از اعضای این شورا، مطرح شد که تنها می توان به حال مدیران فرهنگی استان تاسف خورد که افرادی که غرق در سیاست زدگی هستند دلواپس فرهنگ و دین مردم رشت شده اند.

به گزارش تابناک گیلان، محمود باقری‌خطیبانی شب گذشته در جلسه شورای اسلامی رشت از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اصیل گیلانی با رقص و پایکوبی یاد کرد.

خطیبانی تصریح کرد: چرا در روز رشت به جای نشان دادن رقص و آوازهای محلی، قهرمانانی از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینانی مانند پرفسور رضا به شهروندان معرفی نشدند!؟


Image result for ‫روز رشت‬‎



اوج سیاست زدگی و دلواپسی این عضو شورا وقتی بود که وی از ماجرای شهادت شیخ نمر هم نگذشت و گفت: در روزی که علامه النمر به شهادت رسید مسئولان برگزاری همایش روز رشت بدون توجه به این اتفاق بزرگ به شادی و سرور پرداختند و عکس‌هایی که در این باره در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده موجب شرمساری است!

به قدری صحبت های این عضو شورا با باورها و فرهنگ های مردم گیلان فاصله ندارد که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت.

این که از مدت ها قبل برای این روز برنامه ریزی و تدارک دیده شده و برنامه های اجرا شده نیز در چهارچوب عرف و تاریخ مردم گیلان است چه ارتباطی به مسائل سیاست خارجه کشور دارد جای تامل است!






اینکه به قدری از اخلاق فاصله بگیریم که برای نشان دادن قدرت و زمین زدن مخالفان خود از بزرگان و احساسات دینی مردم سو استفاده کنیم جای تاسف است.

در پایان متذکر می شویم که انزوای افراد از جامعه، دل زدگی مردم از فضای فرهنگی و اجتماعی شهر بخشی از آثار و نتایج سیاست زدگی در استان ما است و این مسائلی است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد و بخشی از آن به دلیل بداخلاقی‌های سیاسی و عدم رعایت جایگاه و حقوق یکدیگر است و یک بخشی از آن به ایمان‌های سست برخی مدیران بر می‌گردد که همه چیز را در قدرت و نفع شخصی می بینند.

در پایان سوالی که ایجاد می شود این است : منتقدین به برنامه های فرهنگی در رشت و شهرهای دیگر ، تاکنون برای شاد کردن دل مردم گیلان و جلب رضایت آنان چه کرده اند!؟

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
کشتن عرب چه ربطی به ایرانی داره!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
اگر اینطور فکر کنیم باید همیشه سایه غم بر سرمان باشد چون حتمأ کسی در این روز مرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار