بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۵۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 01 January 2016
رتبه نخست آموزش و پرورش خوزستان در شاخص ها وزارتی

محمد تقی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش گفت: بر اساس شاخص های مدیریت و برنامه ریزی کشور رتبه ۹ کشور شدیم و در بسیاری از شاخص های وزارتی نیز مانند پروژه مهر، جذب بی سوادان، مبارزه با مواد مخدر و المپیادهای ورزشی رتبه های برتر کشوری و اول را کسب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: راهبرد اساسی آموزش و پرورش خوزستان در برنامه توسعه، کسب ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی است و موفقیت زمانی به دست می آید که آموزش ها به مهارت تبدیل شود.

تقی زاده ادامه داد: زمانی چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش کاهش می یابد که کسب این مهارت ها را در آموزش و پرورش و جامعه به خوبی آموزش داده شود.  (جزئیات بیشتر)



در حال شناسایی و شناسنامه دار کردن دستفروشان شهر هستیم

جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: طی جلسه ای میان کمیسیون خدمات شهری، شهردار اهواز، شهرداران مناطق هشت گانه به همراه معاونین خدمات شهری مناطق، بسته اجرایی ساماندهی دستفروشان را برای آماده سازی دستورالعمل ستاد ساماندهی دستفروشان آماده شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: اکنون درحال تکمیل فرایند شناسایی و ساماندهی دستفروشان و وانت بارها از طریق ثبت نام حضوری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این فرایند نسبت به نصب بنر های اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تبلیغات توسط شهرداری و صداو سیما، اقدام خواهد شد.

خورشیدی گفت: بهترین راه حل برای جابجایی این کسبه، جانمایی هشت نقطه در سطح شهر است که این اماکن از قبل تعیین شده اند و در نظر داریم دستفروشان و وانت بارها در زمان اجرای عملیات جابجایی، خود اقدام به انتخاب مکان مورد نظر از این هشت نقطه نمایند.

وی یادآور شد: در حال حاضر این ساماندهی جهت دستفروشان هسته مرکزی شهر و وانت بارهای موجود در سطح شهر اهواز است. (جزئیات بیشتر)



تکذیب شیوع آنفلوآنزای خوکی در استان خوزستان

دکتر شکر الله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان ضمن تکذیب خبر شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی اظهار کرد: هیچگونه علائمی از بیماری آنفلوآنزای خوکی در استان خوزستان و حتی در سطح کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: تنها آنفلوآنزای موجود در سطح استان، همان نوع H1N1 و به صورت انسانی است که به صورت طبیعی پس از سال ۸۸ هرساله در فصل پاییز به مدت دو هفته شیوع پیدا کرده و پس از آن مدت فروکش خواهد کرد که در حال حاضر در سراشیبی فروکش خود در استان می باشد. (جزئیات بیشتر)



هیچکس حق دخل و تصرف در انتخابات را ندارد

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در همایش مشترک هیات های نظارتی و اجرایی انتخابات با اشاره به مردمی بودن انتخابات اظهار کرد: مشروعیت انتخابات به حضور مردم است و مشروعیت تمام مسئولیت های محول شده از مجلس تا خبرگان تا رهبری، مدیون ریخته شدن خون شهدا و دلیرمردانی است که در خون خودشان غلتیدند و امروز آرامش را برای کشور و نظام و مردم به یادگار گذاشتند.

مقتدایی افزود: هیچ شخص و مجموعه ای مشروعیت ندارد، مگر با آرای مردم و قانونی که این آرا را به تائید رسانده و تمام مسائل اساسی این آرا به اثبات رسیده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تائید شورای نگهبان مبنی بر صحت و سقم انتخابات برگزار شده، هیچکس حق دخل و تصرف ندارد در غیر اینصورت توهین به بلوغ مردم کرده است.

مقتدایی افزود: بعد از تائیده ی هیات های نظارتی انتخابات، همه ارگان های اجرایی و نظارتی که مسئولیت تائید و نظارت را بر عهده دارند باید سبب ایجاد اعتماد در مردم بشوند و این مفهوم موفقیت در انتخابات است. (جزئیات بیشتر)



شهردار بستان عزل می شود

مهرداد نیکو در حاشیه جلسه رسیدگی به مشکلات مرز رسمی چزابه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هویزه با بیان اینکه در مقطعی مصوبه‌ای مبنی خلع ید شهرداری بستان از مدیریت بازارچه چزابه تصویب شده بود، اما این مصوبه اجرایی نشده است، اظهار کرد: شهرداری بستان باید عدم توسعه امکانات و رفع مشکلات فعلی در مرز چزابه را به وجود داشتن درآمد از این محل توضیح دهد.

وی با بیان اینکه چنانچه شهرداری بستان در اداره این بازارچه ناتوان است و باید مدیریت و مجموعه جدیدی برای این دروازه اقتصادی جایگزین کنیم، تصریح کرد: همه مسئولان و بخش خصوصی فعال در مرز رسمی چزابه متفق القول هستند که شهرداری بستان در این بازراچه کم کاری‌های زیادی داشته  و دارد و برای خروج از بحران موجود باید مدیریت فعلی این بازارچه از دست آن شهرداری خارج شود.

نیکو در ادامه، از تشکیل جلسه‌ای با حضور متولیان امر در آینده‌ای نزدیک برای تعیین تکلیف این بازارچه خبر داد و گفت: دیگر جای مدارا با شهرداری بستان با توجه به وضعیت و شکایت‌های پیش آمده وجود ندارد و در صورت عدم اصلاح و تامین امکانات توسط شهرداری بستان در این بازارچه، این شهرداری از هدایت آن کنار گذاشته خواهد شد. (جزئیات بیشتر)



تشییع باشکوه و کم نظیر پیکر محمدرضا علیخانی شهید مدافع حرم در زادگاهش

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم سرهنگ پاسدار محمددرضا علیخانی در میان استقبال پرشورمردم وارد اهواز شد و اوایل صبح در میان شور وصف ناشدنی مردم باغملک در این شهر تشییع شد.
 
پیکر مطهر این شهید در روستای طلاور که زادگاه وی است تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید علیخانی اعزامی از تیپ دوم امام حسن مجتبی (ع) استان خوزستان و از اهالی شهرستان باغملک می باشد که پس از تحمل جراحات ناشی از زخمی شدن در درگیری با تروریست های تکفیری در سوریه، در بیمارستان بقیه الله تهران به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. (جزئیات بیشتر)



ماهشهر میزبان مسابقات آسیایی اواسپرت شد

محمدقاسم منوچهری در جلسه‌ هماهنگی برگزاری مسابقات آسیایی او اسپورت اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر ما را بر آن داشت که درصدد برگزاری مجمع عمومی فدراسیون آسیایی و ششمین دوره مسابقات آسیایی او اسپورت در این منطقه برآییم.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات قهرمانی در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان در دو گروه مردان و زنان، پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت ورزش و جوانان به میزبانی شهرستان بندر ماهشهر و در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن او اسپورت کشور خاطرنشان کرد: قرار است در این مسابقات بین 10 تا 12 کشور آسیایی شرکت کنند که از منطقه خلیج فارس کشورهایی همچون قطر، عمان و کویت، از منطقه شمال آسیا کشورهایی نظیر ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان و از شرق آسیا نیز کشورهایی مانند فیلیپین و تایلند حضور خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)



۱۷ کشته و زخمی در برخورد کامیون با دو خودرو

شهیار میرخشتی رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان اظهار کرد: صبح امروز درپی برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه نیسان وانت  پراید در کیلومتر ۲۰ جاده دزفول - شوشتر متاسفانه ۴ نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

میرخشتی ادامه داد: سه نفر از کشته شدگان زن و یک نفر دیگر مرد بوده و همچنین ۱۱ زن و ۲ مرد در این حادثه مصدوم شدند.

وی افزود: تمامی مصدومان و کشته شدگان این حادثه، کشاورزانی بودند که به سمت زمین های کشاورزی خود می رفتند. (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار