کد خبر: ۱۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 16 December 2015
تابناک گیلان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر از به تعویق افتادن مراسم گراميداشت سومین روز درگذشت نویسنده و پژوهشگر فقید گیلانی، استاد «غلامعلی بامداد ماچیانی» خبر داد.

علل فلاح رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم سومین روز درگذشت استاد بامداد ماچیانی که قرار بود روز پنج شنبه برگزار شود، به دلیل حضور برخی از بستگان این مرحوم در مراسم خارج از استان، به روز جمعه موکول شد.

وی افزود: این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه لغایت ۱۶ روز جمعه ۲۷ آذر ماه در مسجد جامع دهستان ماچیان برگزار می شود.

غلامعلی بامداد ماچیانی نویسنده و پیشکسوت گیلانی که از شاگردان امام خمینی (ره) بود در سال ۱۳۲۰ چشم به جهان گشوده و پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و مشهد در سال ۱۳۴۰ ملبس به لباس روحانیت شد.

وی برای نخستین بار فعالیت رسانه ای خود را در سال ۱۳۴۶ و با چاپ مقالات دینی در هفته نامه «سرچشمه» قم آغاز کرد.

استاد بامداد ماچیانی در طی ۴۸ سال فعالیت خود بیش از ۳۰ عنوان کتاب به رشته تحریر در آورد و مجموعه مقالات وی در جراید محلی و کشوری به چاپ رسیده است.

این پژوهشگر گیلانی که مورد تقدیر وزیر ارشاد دولت قبل قرار گرفته بود، طی سال ها فعالیت خود توانست جوایز مختلفی را از جشنواره های رسانه ای و دینی کسب کند که یکی از آنها کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش های دینی و مذهبی در استان های شمالی کشور بود.

پیکر این مرحوم صبح سه شنبه در زادگاه خود واقع در دهستان ماچیان تشییع شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و حسین داداشی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در پیام هایی جداگانه در گذشت این نویسنده و پژوهشگر گیلانی را تسلیت گفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار