کد خبر: ۱۴۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 15 December 2015
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه اجرای انتخابات الکترونیکی تنها در کلانشهرها بوده و شهر رشت نیز کلانشهر محسوب نمی شود تاکید کرد: انتخابات در گیلان الکترونیکی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی پور در نشست خبری که عصر سه شنبه برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از بیست و ششم ماه جاری گفت: ۵۶ هزار نفر در بخش‌های مختلف بازرسی، نظارت و اجرایی برای برگزاری انتخابات همکاری می کنند که از این تعداد ۹۸ درصد نیروهای مردمی و مابقی از نیروهای دولتی استفاده شده اند.

وی افزود: در انتخابات پیش رو بیش از دو هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ برای فعالیت خواهند داشت.

احمدی پور با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز می شود و تا دوم دی ماه ادامه دارد تصریح کرد: همه هیئت های اجرایی این انتخابات تا پنج شنبه هفته جاری در استان تشکیل می شوند.

 معاون سیاسی- امنیتی استاندار گیلان همچنین به آغاز ثبت نام داوطلبان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که تعداد ۲۳۱ نفر به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند که این تعداد نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و هیئت های اجرایی این انتخابات نیز از روز بیست و هشتم آذرماه همزمان با شروع ثبت نام کاندیداها تشکیل می شود.

احمدی پور در ادامه با اشاره به تفاهمنامه وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تصریح کرد: این تفاهمنامه هنوز به صورت قطعی تایید نشده و در صورت قطعی شدن هم تنها در کلانشهرها الزام اجرایی دارد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان تاکید کرد: اجرایی شدن این تفاهم نامه تنها در کلانشهرها الزامی است و از آن جایی که رشت جزو کلانشهرها محسوب نمی شود، در گیلان انتخابات الکترونیکی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تعداد حوزه های پیش بینی شده در گیلان گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری یک حوزه اصلی و ۴۲ حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه اصلی و ۳۲ حوزه فرعی فعالیت خواهند کرد.

امسال و در هفتم اسفندماه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری سهم گیلان از کرسی های این دو مجلس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار