بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 14 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



آیت‌الله هاشمی: عواقب برخورد با حجت‌الاسلام دعایی به نفع نظام نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید مجدد بر اهمیت انتخابات اسفند ماه و شرایط مناسب کشور در پسابرجام، سرگیجه‌های سیاسی و توهین‌ها و بی‌اخلاقی‌های امروز افراطیون و تندرو‌ها را قابل پیش بینی دانست و گفت: از رویکرد مردم جامعه به تفکرات اعتدالی که برخاسته از اسلام ناب و عصاره مکتب تشیع است، ناراحت هستند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، دانشجویان را سرمایه‌های ارزشمند امروز و آینده کشور خواند و گفت: جواب ندادن به مطالبات برحق دانشجویان برای هیچ نظامی خوب نیست، چرا که آنان که آینده سازان نظام هستند، نباید در مسائل ابهام داشته باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تشریح موضوع «انعکاس ضد و خروج از اعتدال» که یک بحث فلسفی است و تطبیق آن با شرایط سیاسی، گفت: حالت طبیعی این است که وقتی فشارهای سیاسی از یک پدیده اجتماعی برداشته شود، تا رسیدن به حالت اعتدالی عکس العمل‌هایی خواهد داشت.

وی با ابراز رضایت نسبی از شرایط دانشگاه‌ها در دولت یازدهم، به ویژه مراسم ۱۶ آذر امسال، گفت: موفقیت‌های نسبی این مراسم، نمونه‌ای از عزم و اراده مردم هوشیار و آگاه جامعه به ویژه دانشجویان و قشر و فرهیخته، برای خلق حماسه‌ای دیگر در راستای دفاع از نظام اسلامی و آرمان‌های امام و شهداست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اعلام نامزدی آیت‌الله سید حسن خمینی و واکنش‌های تند و بی‌اخلاقی‌های مخالفان ایشان، گفت: اعلام نامزدی شخصیتی چون ایشان، کمترین حق خانواده امام و حتی یک شهروند عادی است ولی می‌بینید که چگونه با این یادگار ارزشمند برخورد می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نارضایتی از برخوردهایی که نسبت به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی می‌شود، با اشاره به سوابق مبارزاتی و تجربه‌های دیرینه فرهنگی ایشان در انتشار نشریه «بعثت» در دوران مبارزات قبل از انقلاب و همراهی با امام در سال‌های تبعید، گفت: در سال ۴۵ بیانیه‌ای علیه جشن تاجگذاری داده بودیم که من و آقای دعائی لو رفتیم. من دستگیر و بازداشت شدم و او به عراق فرار کرد و در آنجا با کمک حاج آقا مصطفی خمینی به رادیو بغداد رفت و سال‌ها یک تنه، سخنران برنامهٔ بسیار تأثیرگذار «نهضت روحانیت در ایران» بود.

وی با تأکید بر علاقهٔ شدید حجت‌الاسلام دعائی به امام، انقلاب و نظام اسلامی، افزود: برخورد با کسی که همه عمر چه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، در خدمت نظام بوده، نشان از عصبانیتی است که هیچ پشتوانهٔ عقلانی، قانونی و آینده‌نگری ندارد و نگرانیم چون، عواقب این‌گونه رفتار‌ها به هیچ‌وجه به نفع نظام نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تقبیح افراطی‌گری که سرانجام محکوم به شکست است، طغیان‌های داعش و ائتلاف‌ قدرت‌های مخالف و متضاد دنیا علیه آن‌ها را مصداق زشت بودن کارهای تروریستی و اقدامات افراطی در همهٔ مکاتب الهی و بشری دانست و افزود: حتی کسانی که در جهان به تندروی‌های سیاسی و حمایت از رژیم‌های‌نژاد پرستانه معروف و مشهور هستند، اکنون به این نتیجه رسیده یا مجبور شده‌اند که در ائتلاف علیه داعش شرکت ‌جویند، چون می‌دانند افکار عمومی جهان با تروریسم و کشتن انسان‌ها مخالف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان عضو انجمن اسلامی، گفت: در این شرایط باید حرف‌های عاقلانه و مردم پسند زد، چرا که حق حکومت در هر کشوری با مردم است و مردم باید حق خود را بشناسند و در انتخابات شرکت کنند که تأثیر حضور آنان بسیار بالاست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همین رفتار را کردند و نتیجه گرفتند، گفت: شیوهٔ کشورداری اعتدالیون، همکاری فراجناحی در حکومت است که مصالح انقلاب، نظام، کشور و مردم را می‌خواهند.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با توصیهٔ اکید دانشجویان به صبر، تحمل و بردباری، گفت: اگر برای خدا تلاش کنیم، خداوند مجاهدان راه خود را تنها نمی‌گذارد و شاید در دوره‌ا‌ی برای اثبات صداقت، باید امتحان‌های دشواری بدهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اتفاقاتی که در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب برای مردم و دانشجویان افتاده و گروهی دانسته یا نداسته، همیشه با ادعای مردمی بودن سعی در ایجاد فاصله بین نظام و مردم داشته‌اند، گفت: یکی از برنامه‌های نفوذی‌های دشمن در بین مردم تخریب شرایط امن کشور و ایجاد اختلافات و مخدوش کردن وحدت است که مردم و شما دانشجویان باید هوشیار باشید و نگذارید آنان به اهداف خود برسند.

در آغاز این دیدار، هادی کیانی، دبیر ـ ابراهیم اجاقی، دبیر فرهنگی و امیرحسین نیکزاد، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های ۷۴ ساله انجمن اسلامی دانشگاه تهران، به بیان مشکلات سیاسی دانشجویان، برنامه‌های حدود ۷۰ انجمن اسلامی در سراسر کشور و اشتیاق و علاقه دانشجویان برای مشارکت در بحث‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.


جنایت تنها با یک ضربه چاقو + تصاویر

تابناک گیلان: در ساعت 15:00 مورخه 22 آذر ماه، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره جنایت به کلانتری 160 خزانه اعلام شد ؛ با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص که جوانی 25 ساله بنام سعید که در یک سوپرمارکت کار می کرد ، در محل کار خود و با یک ضربه چاقو به قتل رسیده است .  
 
من قاتل هستم:  
همزمان با حضور مأمورین کلانتری جوانی 18 ساله بنام امیر در حالیکه چاقویی خون آلود در دست داشت ، خود را به مأمورین تسلیم و عنوان نمود که قتل را وی انجام داده است .  

جنایت تنها با یک ضربه چاقو + تصاویر

جنایت تنها با یک ضربه چاقو + تصاویر
 
پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
 
تحقیقات اولیه:  
در تحقیقات میدانی بعمل آمده از محل جنایت مشخص شد که قاتل و مقتول هر دو از اهالی منطقه خزانه – خیابان شهید همدانی هستند که از مدت ها پیش با یکدیگر دوست بودند ؛ بنا بر اظهارات شاهدین صحنه جنایت ، قاتل در حالیکه یک قبضه چاقو در دست داشته به محل کار مقتول ( سوپر مارکت ) مراجعه و پس از ارتکاب جنایت به اهالی محل اعلام نموده که او سعید را به قتل رسانده و پس از آن نیز محل جنایت را ترک نکرده است ؛ در ادامه اهالی محل با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع می دهند.  
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهم در تحقیقات اولیه در خصوص انگیزه اصلی جنایت همچنان سکوت کرده و تحقیقات جهت شناسایی انگیزه جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ متهم نیز با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار این اداره (اداره دهم) قرار گرفته است. 


بابک زنجانی: من آدم حرفه‌ای هستم

متهم ردیف اول پرونده نفتی درباره اضافه نوشته شدن دو میلیارد ین در چکی که از تأمین اجتماعی تحویل گرفت، گفت: من آدم حرفه‌ای هستم و هیچ وقت به کارشناس صرافی بانک ملت نمی‌گویم چقدر بنویسد.

 تسنیم: (ح ف ه) در ادامه بیست و سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اظهار کرد: در کیفرخواست آمده است که من در معیت زنجانی پیش مرتضوی رفته و از آنها خواسته‌ایم 4 میلیارد یورو به ما شرکت بفروشند در حالی‌که معرف زنجانی به مرتضوی آقای (م) بود. من در این قضیه نقشی نداشتم.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه روزانه دهها تفاهمنامه بین شرکت‌ها امضا می‌شود و هیچ کس تهمت کلاهبرداری به دیگری نمی‌زند مگر اینکه منظوری خاص بر آن مترصد باشد.

در ادامه این جلسه نماینده تأمین اجتماعی با اجازه قاضی صلواتی اظهار کرد: یکی از موارد مورد سوال در این قضیه بحث تبدیل ین به ریال است. در این ماجرا مشخص نشده که تبدیل نرخ ین به ریال براساس کدام نرخ صورت گرفته است و طبق استعلامی که ما از کارشناسان داشته‌ایم آنها اعلام کرده‌اند که در تاریخ مذبور بانک ملت اساساً نرخ ارز را اعلام نمی‌کرد و مجوز بانک ملی نیز لغو شده بود.

در پاسخ به این اظهارنظر نماینده تأمین اجتماعی متهم ردیف سوم پرونده نفتی پاسخ داد: زمانی که مرتضوی می‌خواست چک را به ما بدهد چون بر روی چک بانک رفاه مبلغ ارزی نوشته شده بود گفتم چک اشکال دارد. مرتضوی با فردی به اسم (الف) که فکر می‌کنم مدیرعامل بانک رفاه بود تماس گرفت و آقای الف توسط کارشانسان خود آخرین نرخ ین را استخراج کرد و گفتند از طریق بانک ملی نرخ ین را محاسبه کرده‌ایم و در آن لحظه زنجانی هیچ دخالتی نداشت و حتی در ایران نبود.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: اختلاف ین به ریال در این ماجرا 640 میلیارد تومان است و جای سوال دارد.

در این هنگام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده برای توضیح در این خصوص گفت: من یک آدم حرفه‌ای هستم. مگر می‌شود که بگویم کارشناس صرافی بانک ملت چقدر بنویسد. چک‌هایی که گرفته‌ام ضمانت پول خودم بوده است ضمن اینکه من به تأمین اجتماعی ریال نداده بودم که بخواهند به من ریال بدهند بلکه باید ارز می‌دادند.

زنجانی ادامه داد: در چکی که صادر کردند بالای چک مبلغ ارزی و خرید آن نرخ ریالی را محاسبه کردند و اگر هم اشتباهی صورت گرفته خودشان اشتباه محاسبه کردند و این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

قاضی صلواتی خطاب به زنجانی گفت: مگر می‌شود اختلاف بین حواله و چک‌ها آنقدر فاحش باشد مبلغ تفاهمنامه 442 میلیارد ین ژاپن بوده اما در چکی که صادر شده دو میلیارد ین بیشتر نوشتند.

در این لحظه نماینده تأمین اجتماعی اظهار کرد: در این ماجرا دو موضوع رخ داده است نخست اینکه دو میلیارد ین زمان محاسبه نرخ ین به ریال اضافه نوشته شده است.

زنجانی خطاب به نماینده تأمین اجتماعی گفت: نرخ ین را که ما محاسبه نکردیم و ما نیز ننوشتیم.

نماینده تأمین اجتماعی نیز پاسخ داد که ما فقط سوال کردیم.

زنجانی خطاب به نماینده تأمین اجتماعی گفت: شما از کسی که چک‌ها را نوشته سوال کنید.

نماینده تأمین اجتماعی اضافه کرد: علاوه بر اضافه نوشته شدن دو میلیارد ین به نظر می‌رسد ین را بر مبنای 40 تومان حساب کردند در حالی که مبلغ ین متفاوت بوده است.


دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

گفت‌وگوی تازه یک بازیگر زن سینما با یکی از مجریان تلویزیون و پاسخ‌های عجیب این بازیگر به برخی از بدیهی‌ترین پرسش‌های قابل تصور در حالی به بحث روز بدل شده که سوای دانش این چهره و نظایر او، موقعیت اجتماعی که با تکیه بر این سطح از سواد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به دست آورده محل تامل است.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

 سحر قریشی در برنامه دید در شب با اجرای رضا رشیدپور با پرسش‌هایی مواجه شد که با صراحت به آنها پاسخ داد و همین موضوع بسیار چالش‌زا بود. سحر قریشی در مواجهه با تصاویر چهره‌هایی که مقابلش قرار می‌گرفت، «کوئنتین تارانتینو» نویسنده، کارگردان و بازیگر سرشناس سینمای آمریکا را نشناخت و همین اتفاق درباره «فرانسیس فوردکاپولا» کارگردان پدرخوانده نیز اتفاق افتاد.

رشیدپور از نشان دادن چهره «فوردکاپولا» به قریشی گفت که این چهره کارگردان سه گانه پدرخوانده است که قریشی این بار «فوردکاپولا» را با آل پاجینو اشتباه گرفت و گفت: «چقدر پیر شده است»، تا در ادامه این بازی، رشیدپور چهره «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را به او نشان دهد و سحر قریشی طبیعتاً این چهره را نیز نشناسد.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

مجری برنامه دید در شب از این موقعیت استفاده کرد و به قریشی گفت: «خانم، ایشان آقای وینچستر برنده اسکار بهترین بازیگری هستند. چطور نمی‌شناسید». در ادامه وقتی قریشی کاملاً این گفته رشیدپور را پذیرفت و اصراری بر سوادش ننمود، رشیدپور از شوخی‌اش و دست انداختن این بازیگر سینما و تلویزیون پرده برداشت. با این حال جالب‌تر از همه اینها، عدم شناختن محمدسرافراز رئیس صداوسیما بود و در واقع قریشی هنوز رئیس مجموعه‌ای که در آن به شهرت رسیده را نیز نمی‌شناسد.

البته این گفت‌وگو، با گفته‌های تاسف آور دیگری نیز همراه بود اما شاید هیچ بخشی تاثربرانگیزتر از دیالوگ‌های فوق نبود؛ دیالوگ‌هایی که نشان می‌دهد سطح سواد عمومی و آگاهی از مسائل روز کشور نزد برخی از چهره‌های مطرح کشورمان تا چه حد پایین است و حتی این چهره‌ها شناختِ حداقلی در خصوص حوزه تخصصی‌شان یعنی سینما نیز ندارند.

این نگاه همراه با تاسف، صرفاً به واسطه سطح سواد این چهره‌ها نیست، بلکه به واسطه تاثیرگذاری این چهره‌ها با وجود این سطح سواد محدود است. در واقع نگرانی از بابت کم‌سوادی چهره‌هایی چون قریشی وجود ندارد، بلکه نگرانی از دو میلیون و صد هزار دنبال کننده صفحه اینستاگرام قریشی است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از آنها طرفدارانش هستند.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟
شاید این حجم طرفدارای و همراهی با چنین چهره‌ای را بتوان در کنار مخاطب محدود نخبگان و نوابغ حال حاضر ایران قرار داد که کتب شناخته شده ترین آنها از چند ده هزار نسخه فزونی نمی‌رود و شاید اگر در چنین فضاهایی حضور یابند، مخاطب‌شان در خوشبینانه ترین برآورد از چندصدهزار تن فزونی نیابد.

یک نگاه کلی به مخاطبان این بازیگر و چهره‌هایی نظیر او به مدد جادوی تصویر یک شبه ره صدساله را پیموده‌اند، نشان می‌دهد که قریب به اتفاق طرفدارانش از طبقه نوجوان و جوان هستند و گروه سنی که علاقمندی‌ها و سبک زندگی امثال قریشی را پی می‌گیرد، در رده سنی 12 تا 25 سال قابل تعریف است.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

با این حال تلخ ترین بخش ماجرا که نمی‌توان از کنارش به سادگی گذر کرد این است که بخشی از این طیف سنی نیز سبک زندگی و معلوماتی شبیه به قریشی دارند. در واقع قریشی را می‌توان در جمعیت آماری قابل توجهی مشاهده کرد. به همین دلیل اینکه تصور شود چنین عارضه‌ای در این بازیگر محدود شده، یک خیال خام خواهد بود. آنچه سحر قریشی نمایندگی کرد، واقعیت تلخ و تصویری از یک گروه است که در آینده کشور آثار پررنگی خواهد داشت.


اصلاح طلبان به عارف لیست دادند

ایسنا نوشت: احزاب عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان لیست کاندیداهای پیشنهادی حزب خود خود را به رئیس این شورا تقدیم کردند.

بر اساس قرار قبلی شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تمام اعضای عضو این شورا لیست کاندیداهای پیشنهادی حزب خود را تقدیم رئیس این شورا کردند تا در هفته باقی مانده تا ثبت‌نام این لیست ها برای ارائه ی یک لیست واحد بررسی شود.

گفتنی است در این لیست‌ها، همان‌طور که از قبل مشخص شده بود اسامی چهره های سیاسی جوان و زنان نیز دیده می شود.

بعد از بررسی هیئت رئیسه، لیست اصلاح‌طلبان تهران معرفی خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار