بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 14 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



قلعه رودخان و دریاچه ای در منجیل جزو بهترین های ایران +تصاویر

تابناک گیلان: حتماً بارها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"


*****
قلعه رودخان، مربوط به دوران سلجوقيان در شهر فومن، يكى از جاذبه هاى گردشگرى استان گيلان. عکس از نسرین غلامی


ایرانِ زیبای ما (12)


موزه سينما ايران، يكى از موزه هاى شهر تهران. عکس از سارا عزیز خانی

ایرانِ زیبای ما (12)


طبيعت زيباى اطراف يكى از روستاهاى شهرستان طالقان، استان البرز. 

ایرانِ زیبای ما (12)


يك روز برفى، پاركى در جوانرود، استان كرمانشاه. عکس از امید حیدری فر

ایرانِ زیبای ما (12)


باغ ارم یک باغ ایرانی تاریخی در شهر شیراز كه يكى از ميراث جهانى يونسكو در ايران مى باشد. 

ایرانِ زیبای ما (12)


دشت لوت دشتی بیابانی در منطقه جنوب شرقی ایران است. این دشت در شمال شرقی کرمان قرار دارد و ۲۵مین بیابان بزرگ جهان می‌باشد.

ایرانِ زیبای ما (12)


تالاب لنگور در شهرستان بابل، استان مازندران.

ایرانِ زیبای ما (12)


ایران یکی از کشورهایی است که به علت تنوع قومیتی لباس های خاص زیادی در آن وجود دارد که هر کدام شناسانگر محل و فرهنگ قومیتی خاص است، این نوی پوشش محلى زنان استان هرمزگان است.

ایرانِ زیبای ما (12)


درياچه اى در شهر منجيل، شهرستان رودبار، استان گيلان.

ایرانِ زیبای ما (12)


کاشانه‌های شهر کاشان هریکی چون گوهری تراشیده است، سراى عامرى ها، يكى از خانه هاى تاريخى اين شهر.

ایرانِ زیبای ما (12)


آرامگاه فردوسى، حماسه سراى ايرانى، در توس در شمال مشهد، استان خراسان رضوى.

ایرانِ زیبای ما (12)


شب يخ زده آبشار گور گور، مشگين شهر، استان اردبيل.

ایرانِ زیبای ما (12)


موزه تالار آيينه در يزد.

ایرانِ زیبای ما (12)


گليم و قالى، يكى از صنايع دستى استان اردبيل.

ایرانِ زیبای ما (12)





نماینده رشت هم «کوچک زاده» را دست انداخت

تابناک گیلان: ابتدای نشست علنی امروز -دوشنبه 23 آذرماه- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با حاشیه کوتاهی همراه شد که باز هم ردپای استعفای مهدی کوچک‌زاده در آن بود.

 از صبح امروز بررسی مواد ارجاع‌ شده لایحه بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در دستور کار پارلمان قرار گرفت.

اما در هنگام بررسی این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، غلامرضا نوری قزلچه نماینده بستان‌آباد و محمدرضا باهنر نماینده تهران و نایب رئیس دوم مجلس در گوشه‌ای از صحن علنی تجمع کردند و درباره استعفای مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر صحبت و به نوعی در این باره مزاح می‌کردند.

این نمایندگان از کوچک‌زاده پرسیدند که استعفایت را پس گرفته‌ای؟ کوچک‌زاده پاسخ داد که من استعفایم را پس نگرفته‌ام.


Image result for ‫جعفرزاده رشت‬‎


سپس علی لاریجانی رئیس مجلس به باهنر تذکر داد و گفت: آقای باهنر! شما هم تشریف بیاورید در صندلی‌تان بنشینید.

پس از این تذکر لاریجانی به باهنر، وی به سمت صندلی خود رفت.

نمایندگان فریاد می‌زدند که «استعفا استعفا». جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با صدای بلند خطاب به لاریجانی گفت: آقای رئیس! لطفاً موضوع استعفای مهدی کوچک‌زاده را در دستور کار مجلس قرار دهید، مهمترین دستور امروز استعفای کوچک‌زاده است!

رئیس مجلس نیز به وی پاسخ داد: دستور کار امروز صحن علنی پارلمان، بررسی لایحه بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث است.




واکنش تند معاون استاندار به مدیریت بد محیط زیست گیلان

تابناک گیلان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: محیط زیست شهرهای رشت، انزلی و آستارا را انباشت زباله و فاضلاب شهری تهدید می‌کند و در وضعیت شکننده و حاد است.

به گزارش خبرنگار مهر،کیوان محمدی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا با تأکید بر اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته روند توزیع بودجه در استان گیلان منطقی نبوده و معضلات همچنان پابرجاست، اظهار کرد: توزیع بودجه در برخی از شهرستان‌های مهم و اثرگذار گیلان از روی عدالت و برنامه‌ریزی نبوده و اهمیتی به توسعه و شاخص‌ها داده نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌ریزی‌های خود باید کلان‌نگر باشند، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از بخشی‌نگری در رسیدگی به مسائل جامعه دوری کنند، چرا که تغییر این نگرش و داشتن نگاه کلان مدیریتی، به رشد و توسعه کشور و استان کمک می‌کند.


Image result for ‫کیوان محمدی رشت‬‎


محمدی خواستار برنامه‌ریزی توسعه‌ای پنج‌سالة آیندة دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های گیلان و به ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا به عنوان یک شهرستان مهم اقتصادی کشور شد و افزود: آستارا یک شهرستان مهم مرزی برای جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان است و به عنوان مرکزی برای مبادلات تجاری کشور باید از امتیازات ویژه و اهداف بلندمدت برخوردار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه گیلان، احداث و تکمیل راه‌آهن قزوین-رشت-آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان را در توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: پروژه راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا جزء پروژه‌های اولویت‌دار ملی ایران است و امنیت و منافع اقتصادی عظیمی در این جریان ریلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی ایران نظیر بیکاری، رکود اقتصادی و غیره بدون سرمایه‌گذاری حل نخواهد شد و سرمایه‌گذاری هم به محیطی امن و آرام نیاز دارد.

محمدی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در تعامل با جهان زمینه‌های لازم جهت تنش‌زدایی را فراهم کرد و همه باید با آرام کردن فضای داخلی، زمینه را برای سرمایه‌گذاری آماده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان گیلان با تأکید بر وحدت در جامعه گفت: خطر تفرقه کشور را تهدید می‌کند و باید آگاهانه در مسیر انقلاب و توسعه همه‌جانبه کشور حرکت کنیم.

وی با اشاره به تدوین مرحله اول برنامه ششم توسعه تاکید کرد: هدف همه باید کمک به توسعه کشور باشد و کارها باید براساس علمی‌ محوری پیش رود.




روزی که تالار داران گیلان هشدار شنیدند!

تابناک گیلان: فرمانده انتظامی گیلان امروز در همایش صاحبان تالارهای عروسی ، تصویربرداران و عرضه کنندگان خدمات مجالس گفت : با تالار داران و کسانی که زمینه برگزاری جشن های عروسی مختلط را فراهم کنند به شدت برخورد قانونی شده و مکان کسب شان پلمپ می شود.


Image result for ‫هشدار‬‎


سردار محمدرضا میرحیدری با تاکید بر حفظ شئونات اسلامی و اخلاق در برگزاری جشن های عروسی در سالن ها و تالارها افزود : مردم گیلان از دیرباز به تدین و دین مداری شهرت داشته اند و باید در برگزاری جشن ها هویت فرهنگی این دیار تحت تاثیر فرهنگ مبتذل غرب قرار نگیرد.

وی با اشاره به افزایش گروه های نظارت پلیس اماکن تصریح کرد : تلاش می کنیم با نظارت بیشتر تخلف در زمینه جشن های عروسی را به حداقل برسانیم.

291 نفر عضو اتحادیه تالارداران و 297 نفر عضو اتحادیه عکاسان و تصویربرداران مجالس گیلان هستند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار