بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 09 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


ندیمی چگونه مجلسی را دوست دارد؟

تابناک گیلان: ابوذر ندیمی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص احتمال ورود تندروها به انتخابات آتی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم مانع حضور افراد در انتخابات شویم چون هر حضوری شرایط و صلاحیت افراد را می طلبد.

وی افزود: همه می توانند در انتخابات شرکت کنند چراکه در این صورت است که افکار با یکدیگر تضارب پیدا می کنند و مردم راحت تر می توانند بین گروهها مقایسه کنند. از سوی دیگر خود تندروها نیز متوجه می شوند که آیا در جامعه طرفدار دارند یا خیر و  این موضوع باعث تعدیل مواضع آن ها خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم نیز باید متوجه باشند کشور به چه گفتمانی نیاز دارد، گفت: مردم باید بدانند که کشور در شرایط فعلی به آرامش نیاز دارد یا تنش و دعواهای سیاسی و اینکه آیا تاکنون از دعواها سودی برده ایم یا خیر.




ندیمی تصریح کرد: تندروها به جای افکار در اخلاق کم می آورند و بیش از آنکه اعتقاد شان محل تردید باشد روش آنها محل تردید است.

وی با بیان اینکه این مردم هستند که باید میان تندروها و اعتدالیون انتخاب کنند، ابراز کرد: عده ای می خواهند با دعوا کردن خود را ثابت کنند نه کار کردن برای مردم.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر تندروها بتوانند اکثریت مجلس آتی را به دست بگیرند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خاطرنشان کرد: آن زمان است که ما باید به مردم مشکوک شویم. اینکه تندروها بتوانند اکثریت را به دست بگیرند دو معنی دارد؛ یکی اینکه درصد حضور و مشارکت مردم در انتخابات پایین بوده که تندروها توانسته اند رای بیاورند، که این مشکل مردم است. یا اینکه مردم به آنها رای می دهند که باز هم مشکل خود مردم است. ما باید این موضوع را به مردم واگذار کنیم و در این صورت امیدوار باشیم که مردم نگذارند این اتفاق بیافتد.

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: باید واقعیت های اجتماعی را از جهت قاعده خلق و انتخاب تعریف کنیم و این مسئله مصداق ضرب المثل معروف "خلایق هرچه لایق " است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم به مردم خط بدهیم افزود: اما می توانیم به آنها بگوییم که شرایط کشور به گونه ای است که اگر مجلسی روی کار بیاید که دولت را از خودش بداند بهتر است تا اینکه مجلس بیاید که دولت را بر خود بداند.

ندیمی تصریح کرد: ما دولت یازدهم را ادامه خودمان می دانیم و آن را مقابل خود نمی دانیم چراکه دولت از ما و برای ماست و اگر مردم نیز این باور را دارند که انتخاب دولت روحانی در راستای اهداف آن ها بوده است باید این راه را در انتخابات مجلس دهم نیز ادامه دهند.

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت تاکید کرد: به نظر می رسد که بهتر است مجلسی تشکیل شود که نه هضم در دولت باشد نه مقابل آن چراکه هضم در دولت شدن و وکیل الدوله شدن خوب نیست و ما باید بر اساس چنین رویکردی ارتباطات مان را سامان دهیم.




بنیانگذار تئاتر در انزلی پدر من بود ؛ بغض «ملکه رنجبر» شکست!+عکس

تابناک گیلان: ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت کشورمان که مدتی اوضاع جسمانی مناسبی ندارد گفت: از تمام دنیا یک  پسر دارم که درگیر خانواده خود است که  در خارج از کشور زندگی می کرد اما به خاطر من برای همیشه به ایران آمد و در ایران برای خود شرکتی زده و مشغول به کار است.

به گزارش میزان، بازیگر مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» در ادامه بیان کرد: توان هیچ کاری را ندارم و  دائما در تخت خوابیده ام  و در این مدت بیماری محمدباقر قالیباف خیلی به من محبت کرده است زیرا که من در زمان جوانی کارمند شهرداری بودم و بازنشسته آن هستم.

بغض ملکه رنجبر شکست

وی تصریح کرد: هنرمندان قدیمی نیز به من لطف داشته اند  و به عیادت من آمده اند اما انگار بازیگران جدید من را نمی شناسند و نمی دانند که ما چه زحمت هایی را کشیده ایم که هنر ایران امروز به اینجا رسیده است.
 
وی افزود: وضعیت امروز سینما طوری شده است که فقط با پارتی می شود در آن موفق بود و مثل قدیم ها نیست که حتما باید نهایت تلاش خود را بکنی تا بتوانی وارد سینما شوی و امروز هر کس که از خانه خود قهر می کند بازیگر می شود و اوضاع طوری شده است که اصلا نمی شود از آن چیزی گفت.

ملکه رنجبر در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب برمی گشت آیا باز هم بازیگر می شد یا نه گفت: پدرم کتاب بازیگر دارد و از وزارت ارشاد مجوز چاپ آن را گرفته بود و طبق اسنادی که دارم بنیانگذار تئاتر در بندر انزلی پدر من بود و این شغل در خانواده ما ریشه ای است، پدر من یک مهاجر قفقازی بود که از قفقاز تئاتر را به ایران آورد و در ایران ماندگار شد و همه خواهرها و مادرم را به صحنه تئاتر آورد ، بهتر است اینگونه بگویم که من در یک خانواده هنری بزرگ شدم و غیر از هنر کار دیگری نمی کردم.

بازیگر پیشکسوت سینما با بغض در پایان گفت: یک سال است که مدام به دکتر می روم و وقتی نمی کنم که تئاتر یا فیلمی را ببینم و مطمئنم که دیگر وقت رفتنم است.




 رانش زمين در روستاي توتکي سياهکل

رانش زمین در روستای توتکی سیاهکل خسارت برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرماندار سیاهکل امروز گفت : رانش زمین دراین روستای 4 خانه را به طور کامل تخریب کرد.

حیدری میزان خسارت وارد شده به این خانه ها را بیش از 800 میلیون ریال اعلام کرد.
 
وی گفت : ساکنان 4 خانه تخریب شده در روستای توتکی سیاهکل درمنازل بستگان شان اسکان داده شدند.

فرماندار سیاهکل افزود : این حادثه خسارت جانی نداشت.




آخرین لیست گزینه های احتمالی کاندیداتوری مجلس از حوزه انتخابیه بندرانزلی

خزر نوشت: در دومین قسمت از سلسله گزارشات انتخاباتی، به معرفی محتمل ترین چهره ها برای حضور در انتخابات از حوزه انتخاباتی بندرانزلی می پردازیم.

به گزارش خزر، پس از انتشار لیستی از محتمل ترین گزینه های کاندیداتوری انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت(اینجا را بخوانید)، این بار خزر اقدام به آخرین لیست از اسامی کاندیداهای محتمل از حوزه انزلی می کند. هر چند این قبیل لیست ها به هیچ عنوان رسمی تلقی نشده و می تواند در فضای پرتنش سیاسی نزدیک به انتخابات دستخوش  تغییرات عمده گردد اما آن چه که این روزها دهان به دهان در میان فعالین سیاسی و اجاماعی انزلی نقل می گردد، به شرح زیر است:


هادی حق شناس نماینده سابق بندرانزلی

هادی حق شناس متولد 1346 روستای اسپند صومعه سرا، دکترای اقتصاد با گرایش بودجه عمومی. مردم انزلی یک بار به وی اعتماد و در دوره هفتم وی را راهی بهارستان کردند. در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 از یاران رئیس جمهور منتخب بود و حتی در چند مراسم در حمایت از روحانی سخنرانی کرد.

حق شناس که از اعضای انجمن اسلامی مهندسین می باشد، بیشتر از اینکه به عنوان یک چهره سیاسی شناخته شود، یک چهره اقتصادی می باشد. یادداشت های وی در رسانه ها در خصوص سیاست های اقتصادی دولت ها همواره با اقبال عمومی مواجه شده است. حق شناس تا چندی پیش معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بود که به خاطر حضور در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد.

وی پیش از این مدیرکلی بنادر و دریانوردی استانهای مازندران، خوزستان و گیلان و چند پست معاونت و همچنین مشاوره را در سازمان بنادر و دریانوردی کشور را در کارنامه دارد.  گفتنی است رقابت نزدیکی بین وی عبدالغفار شجاع برای قرار گرفتن در لیست حامیان دولت در انتخابات پیش رو وجود دارد.

حسن خسته بند نماینده فعلی بندرانزلی

متولد ۱۳۳۶ شهرستان بندر انزلی، کارشناس ارشد مدیریت دولتی. خسته بند نمایندگی مردم انزلی را در دوره های ششم، هشتم و همچنین نهم را در سابقه دارد. رایزن بازرگانی سابق جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه پیش از این بخشداری خمام، خشکبیجار و مرکزی لاهیجان، مدیریت چند اداره کل در استانداری گیلان را بر عهده داشت.

به نظر می رسد که وی قصد دارد با پشتیبانی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات شرکت کند. 

 

 

حسن دادرس، متولد 1341 در بندرانزلی، دکترای مدیریت و برنامه ریزی شهری

مشاور رئیس کل دادگستری گیلان که با شعار "دادرس،به داد انزلی برس" قصد ورود به عرصه انتخابات رادارد. 

وی در سال ۱۳۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و بعد از ۳ سال خدمت در سپاه انزلی در سال ۱۳۶۳ به وزارت اطلاعات پیوست و پس از بازنشستگی به عنوان مشاور مدیر کل دادگستری استان گیلان شروع به فعالیت نمود. دادرس در دانشگاه های گیلان در رشته های در رشته های جغرافیا برنامه ریزی و مدیریت شهری و همچنین برنامه ریزی توریست و گردشگری تدریس می کند.

وی مولف کتابهای وجه تسمیه آبادی های حاشیه تالاب انزلی، گردشگری معنوی، گردشگری کامل گیلان، پیدایش رشت، پیدایش انزلی، پوشاک در گیلان، بازارهای گیلان، برنامه ریزی های معنوی و علل نامگذاری آبادی های استان گیلان می باشد.

حسین متقی طلب، متولد 1358 در بندانزلی، دکترای دامپزشکی

وی عضو رسمی شورای نظام دامپزشکی گیلان، عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران، مدیر عامل شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی توسعه اصلاح نژاد دام گیلان و رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی استان می باشد.

علاوه بر این متقی طلب مشاور آموزش و تحقیقات شورای اسلامی شهرستان رشت، مشاور کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در کارنامه دارد. متقی طلب جلسات انتخاباتی متعددی را در انزلی برگزار کرده است و به نظر می رسد که حدود زیادی توانسته نظر اقشار مختلف انزلی را به خود جلب کند.

مدرس دانشگاه های گیلان طرح های تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری را دنبال کرده که از این میان می توان به حضور در سومین جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حضور در پنجمین جشنواره فکر برتر استان اشاره کرد.

متقی طلب صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی اخبار رشت(رشت پرس) نیز می باشد.

 

 

کریم شعبانی، متولد۱۳۳۷، کارشناسی ارشد جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی روستایی

شعبانی فرمانداری شهرستانهای مختلف کشور را از جمله فومن، صومعه سرا، تالش، دلیجان و محلات در استان مرکزی و سرپرستی اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان را در سابقه کاری خود ثبت کرده است. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وی از بدنه مدیریتی استانداری گیلان کنار گذاشته شد و به عنوان مشاور ایثارگران استاندار منصوب شد.

در چند ماه گذشته اخباری مبنی بر دیدار وی با برخی چهره های اصلاح طلب کشور از جمله محمدرضا عارف در رسانه ها منتشر شد. وی سوابق ورزشی همچون رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان گیلان و تاسیس باشگاه پیام انقلاب انزلی را نیز در کارنامه دارد. 

 

 

حسن میرزاپور مشاور اسبق دفتر نهاد ریاست جمهوری و معاون اسبق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و مشاور رییس دانشگاه شهید بهشتی

 

 

عبدالغفار شجاع رییس ستاد دکتر روحانی در گیلان، متولد 1324، بندر انزلی

پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نام شجاع به عنوان استاندار گیلان مطرح شد، اما هیچگاه این شایعه رنگ واقعیت به خود نگرفت. بعد از آن نوبخت معاون رئیس جمهور وی را به عنوان مشاور خود در شورای عالی کشاورزی برگزید.

عبدالغفار شجاع در دوره های چهارم و پنجم نمایندگی مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت که در دوره چهارم به عنوان نائب رئیس و در دوره پنجم رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس انتخاب شد.

وی در عرصه سیاسی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده و عضویت در شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه کشور را در کارنامه دارد. وی مدیرعاملی شرکت های نکاچوب ساری و جنگل شفارود، مشاور برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی در دوره اصلاحات و مدیر عاملی سازمان چای کشور را در سابقه دارد.

در راستای انسجام و جمع آوری نیروهای ستادهای روحانی در کشور با پیشنهاد شجاع و دستور نوبخت تشکیلاتی با عنوان مجمع مشورتی توسعه استان ها شکل گرفت که متشکل از ستادهای روحانی در استان های کشور هستند. شجاع به عنوان یکی از اعضای هفت نفره شورای مرکزی این تشکل و نماینده تام الاختیار نوبخت جهت راه اندازی و مدیریت این شورا در کشور معرفی شد.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به احتمال فراوان در لیست حامیان دولت قرار خواهد گرفت.

 

 

فیروز خوشحال، متولد 1337 غازیان بندر انزلی، پزشک

خوشحال با مدرک مهندسی راه و ساختمان در سال 1359 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. وی پس از جنگ تحمیلی در رشته پزشکی پذیرفته و در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدرک دکترای عمومی فارغ التحصیل شد. پس از آن بعد از اخذ تخصص جراحی عمومی مدرک تکمیلی فلوشیپ سوختگی و سوانح و اورژانس را از دانشگاه ملی تهران دریافت کرد.

بعد از طبابت و جراحی در شهرهای چالوس و ارومیه و رشت به عنوان جراح سوانح و سوختگی در بیمارستان فوق تخصصی بیمارستان بقیه الله تهران مشغول بوده و اکنون نیز در بیمارستان فوق تخصصی ولایت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین بیمارستان شهید بهشتی انزلی و همچنین عضو کمیسیون اصلی شورای پزشکی سازمان تامین اجتماعی به جراحی می پردازد.

 

سعید احمدی، دکترای حقوق بین الملل

احمدی وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی می باشد. وی عضو پیوسته انجمن مطالعات صلح است، همچنین در کمیسیون آموزشی و فرهنگی مرکز مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان گیلان نیز عضویت دارد.

مدرس دانشگاه های گیلان در دروس حقوق بین الملل عمومی، حقوق بین الملل خصوصی، سازمانهای بین المللی، حقوق جزا بین الملل، داوری های بین المللی و ... تدریس می کند.

ستار رجبی، متولد 1349 شهرستان بندرانزلی، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی


وی برادر شهید و از رزمندگان دفاع مقدس می باشد. رجبی 8 سال در آموزش و پرورش تدریس کرده که بعد از آن در شرکت آب منطقه ای گیلان خدمت کرده است.

وی در آب منطقه ای دارای سوابقی همچون مسئول بازرسی آب منطقه ای گیلان، مدیر منابع انسانی و توسعه مدیریت آب منطقه ای استان، مشاور مدیر عامل و مسئول ایثارگران می باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغر نوذری، کارشناس ارشد فقه و اصول و علوم اسلامی متولد تهران

وی جانباز جنگ تحمیلی می باشد و مسئولیت عقیدتی و نمایندگی ولی فقیه را در نیروهای نظامی در سابقه دارد. نوذری در محضر حضرات آیات مکارم شیرازی، علوی، مصباح یزدی، رمضانی، وجدانی فخر ،اشتهاردی، جوادی آملی، حسینی، مظاهری، حجتی علوم دینی را فرا گرفته و صاحب تالیفاتی متعددی از جمله همای رحمت، بزرگان گیلان، شرحی از زندگی آیت الله احسانبخش، اخلاق محور زندگی است.

 

حمید خدادادی، متولد 1355 - انزلی

خدادادی دانشجوی دکتری مدیریت نیروی انسانی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران و فرزند روحانی شهید حجت الاسلام مرتضی خدادادی شهید ترور که در سال 1360 همزمان با هفتم شهیدان رجائی و باهنر توسط گروهک منافقین مورد ترور واقع شد و والده ایشان هم تنها بانوی جانباز 70 درصد استان گیلان میباشد.

وی ریاست گروه مالیاتی ارزش افزوده غرب استان گیلان، ریاست گروه مالیاتی ارزش افزوده شهرستان بندرانزلی و ریاست گروه مالیاتی عملکرد شهرستان بندرانزلی را در کارنامه دارد.

از دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه انزلی می توان به حسن میرزاپور، عباس حیدری و رسول خدادادیان اشاره کرد.




شاعر لاهیجانی، حالم چندان خوب نیست

محمدحسین مهدوی‌ سعیدی مشهور به «م.مؤید» گفت: باید برای ادامه درمان بازهم به تهران بیایم چرا که حالم چندان خوب نیست.

به گزارش «تابناک گیلان»، محمدحسین مهدوی‌ سعیدی مشهور به «م.مؤید» شاعر اهل لاهیجان پیرامون روند درمان خود اظهار داشت: پس از گذران مراحل درمان این بار مشکل دیگری بروز کرده است.

وی اضافه کرد: قرار بود امروز برای پرتودرمانی به تهران بیایم اما به دلیل سرما و انسداد مسیرها، اعلام شد، جاده بسته است از این رو نمی‌توانم امروز به تهران بیایم اما در روزهای آتی سفری برای ادامه درمان از لاهیجان به تهران خواهم داشت.


م موید


موید با بیان اینکه حالم چندان خوب نیست، گفت: تورم گردن و اطراف زبان التیام نیافته و کمی درد دارم، از سوی دیگر پرتو درمانی آثاری را بر روی چشم و تیروئید گذاشته است که موضوع تیروئید جدی است و در سفر به تهران باید پیش متخصص تیروئید هم بروم.

مهدوی توضیح داد: پرتو درمانی آثاری چون مقاوم و سفت شدن نقاط اطراف عمل (دهان) را موجب شده که این مسئله امکان نمونه برداری را کمی دشوار کرده است.

این نویسنده ضمن بیان اینکه کم غذا می‌خورم و هنوز کاهش وزنم جبران نشده است، اضافه کرد: نگارش جلد دوم کتابی با عنوان «همان همیان» را ادامه می‌دهم، تاکنون ۹۰ صفحه از آن را نوشته‌ام و احتمالا حدود ۵۰۰ صفحه خواهد بود. این کتاب کشکولی از ترجمه‌ی شعر، داستان کوتاه و غیره از زبان عربی است.

مؤید این کتاب را به کشکول شیخ بهایی تشبیه کرد؛ ولی با تنوع و عمق کم‌تر. او اصرار داشته که این کتاب را با همان زبان کتاب «حسین علی» خود یعنی زبانی پرهیزگار از زبان تازی، بنویسد.

به گزارش «لاهیجان»، محمدحسین مهدوی‌ سعیدی مشهور به «م.مؤید» چندی پیش بر اثر بیماری در بیمارستان مسیح دانشوری تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی متولد ۱۳۲۲ در نجف اشرف است و از شاعران مدرن و موج نو به حساب می آید. شعرهای او از دهه ۴۰ در مجلات ادبی به چاپ رسیده است. به تازگی بزرگداشت این شاعر ساکن لاهیجان در جشنواره شعر رضوی در سیرجان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، از جمله آثار وی می‌توان به ، «مگر با لبخند‌ ماه» در سال ۱۳۷۳ از سوی نشر محراب اندیشه، «گلی اما آفتابگردان» ۱۳۸۰ «تو کجاست؟»، «سیماب‌های سیمین»، «پروانه‌ بی‌خویشیِ من»، «نرگسِ هنوز»، «بی‌خوانشِ پرندگان» و… اشاره کرد. / فارس


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار