بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 05 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان
؛
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



معرفی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه رودسر و املش

در فاصله کمتر از ۱۵ روز مانده به زمان ثبت نام انتخابات مجلس دهم به بررسی کاندیدای احتمالی انتخابات در استان گیلان خواهیم پرداخت.در گام ششم سرویس سیاسی «دیارمیرزا» به دو شهرستان رودسر و املش رفته و به معرفی نامزدهای انتخاباتی این حوزه انتخابیه می پردازد.

از این حوزه انتخابیه یک نفر به بهارستان راه می یابد. آنچه که در زیر می خوانید نتیجه بررسی به عمل آمده در فاصله کمتر از سه ماه مانده به انتخابات می باشد بنابراین تا برگزاری انتخابات احتمال بروز هرگونه تغییرات در تعداد نامزدها وجود دارد.

محمدمهدی رهبری املشی:

نماینده کنونی مردم رودسر و املش در مجلس شورای از حیث نمایندگی یکی از باسابقه ترین چهره ها محسوب می شود به طوریکه در ادوار دوم، سوم، چهارم، پنجم هم نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه را بر عهده داشته است. وی در انتخابات مجلس نهم توانست پس از سه دوره غیبت در یک رقابت نزدیک با اسدالله عباسی با کسب ۴۳,۰۳۵ رای و با اختلاف ۳۵۴۰ رای وارد بهارستان شود. مزان مقبولیت رهبری املشی زیاد ارزیابی می شود.

اسدالله عباسی:

نماینده دوره هفتم و هشتم مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی پس از عدم موفقیت در ورود به مجلس نهم وارد حوزه اجرا شد و به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت احمدی نژاد در کابینه حضور داشت. این مدرس دانشگاه از جمله چهره های اصولگرایی است که حمایت اصولگرایان از او در انتخابات مجلس دهم دور از ذهن به نظر نمی رسد. عباسی هم اکنون از مقبولیت زیادی در حوزه انتخابیه رودسر و املش برخوردار است و چندی پیش حامیان وی کمپین دعوت از او برای شرکت در انتخابات را تشکیل دادند و از عباسی برای حضور در انتخابات هفتم اسفند دعوت کردند.

محمد علیجانی:

نامزد دوره قبل انتخابات مجلس به نظر می رسد در انتخابات پیش رو نیز از حوزه انتخابیه رودسر و املش وارد رقابت های انتخاباتی شود.پیش بینی می شود در صورت کاندیداتوری مورد حمایت جبهه ایستادگی قرار گیرد.

علی اکبری :

نامزد دوره های قبلی انتخابات که حتی در دوره ای تا آستانه ورود به مجلس نیز پیش رفته بود از جمله وکلای پایه یک دادگستری محسوب میشود و به نظر می رسد به صورت مستقل نامزد انتخابات شود. نظرعلی علیزاده: رئیس مجمع عالی بسیج گیلان و بازنشسته سپاه پاسداران و کاندیدای انتخابات مجلس نهم از دیگر چهره های جریان اصولگرایی در گیلان است که از مدت ها پیش حضور او در انتخابات قطعی شده است.به نظر می رسد علیزاده در صورت کاندیداتوری مورد حمایت اصولگرایان قرار گیرد.البته احتمال اینکه وی از حوزه انتخابیه رشت کاندیدا شود نیز وجود دارد.

عزت الله تقوائیان: دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور, از جمله مدیران چهره های شاخص جریان اصلاح طلب است که در صورت اجماع اصلاح طلبان از حوزه رودسر کاندیدای مجلس می شود.

نورعلی عباسپور: یکی دیگر از گزینه های مورد نظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات این مدرس دانشگاه است. صاحب رهبر : وی از مدیران شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت می باشد.

قاسم فرج پور : رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد لاهیجان یکی از چهره هایی است که احتمال حضور او در انتخابات وجود دارد.

مهرشاد جواهر دشتی: دکتر جواهردشتی معاونت مرکز توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برعهده داشته است و باید منتظر ماند و دید که آیا با توجه به حضورش در نهاد ریاست جمهوری مورد حمایت حامیان دولت نیز قرار خواهد گرفت.

محمدتقی نجف زاده شوکی: عضو هسته گزینش استانداری و مدیرکل بازرسی و شکایات استانداری گیلان در زمان سعادتی از جمله چهره های اصولگرایی است که احتمال حمایت اصولگرایان از وی در صوت کاندیداتوری دور از ذهن نیست.

ابراهیم اسماعیلی: یکی دیگر از گزینه های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اسفند ماه این مدرس دانشگاه است.




صید ماهی با برق در گیلان

‌صید ماهیان با استفاده از کابل برق عمومی، زندگی افراد ساکن رودخانه را تهدید می‌کند.

ایسنا: روستای امامزاده ابراهیم در 23 کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت در گیلان قرار دارد و از مهم‏ترین جاذبه‌‏های طبیعی روستای امامزاده ابراهیم، جاده و مسیر دسترسی به آرامگاه این امامزاده است. این مسیر از جلگه‌‏ای زیبا با شالیزارها، خانه‌‏ها، رودخانه‌‏ها و کوهپایه‌‏های جنگلی عبور می‏‌کند و در انتها به روستای امامزاده ابراهیم می‌‏رسد که بافت مسکونی جالب توجه و بسیار دیدنی دارد.
 
آبشار قتلگاه، با ارتفاع 4 متر،که در دامنه کوه‏‌های جنگل (وازگاه) سرازیر می‏‌شود، چهل چشمه که در ارتفاعات گش علی سرا قرار دارند و تعداد آن‏ها معلوم نیست و رودخانه خروشان امامزاده ابراهیم که از میان روستا عبور می‏‌کند، از منابع مهم این روستا محسوب می شوند. رودخانه این روستا از انواع گونه‌های ارزشمند ماهی برخوردار است و صیادان هر روزه از این رودخانه انواع ماهی‌ها را صید می‌کنند، اما اخیرا مشاهده شده است که صیادان متخلف به روشی بی‌رحمانه و با استفاده از کابل برق عمومی به صید ماهیان می‌پردازند.
 
علی فرهی تکرمی، رئیس اداره محیط زیست شفت، در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: روز جمعه یک صیاد غیرمجاز ماهی‌ با حضور به موقع مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
 
وی اضافه کرد: طی تماس مردمی در خصوص صید غیرمجاز در رودخانه امامزاده ابراهیم، حوزه روستای لاسک، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شفت با همکاری پاسگاه انتظامی شالماء به محل اعزام شدند و موفق به دستگیری متخلفی که در حال صید ماهیان به‌وسیله برق بود، شدند.
 
فرهی ادامه داد: متخلف مذکور با استفاده مستقیم از کابل برق عمومی و ایجاد شوک الکتریکی در آب رودخانه به صید حدود 34 قطعه انواع ماهیان اقدام کرده بود که با حضور به موقع مأمورین یگان دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: این نوع صید برای افرادی که در نزدیک رودخانه ساکن هستند، بسیار خطرناک است و متأسفانه شاهد اتفاقات این‌چنینی هستیم.
 
‌فرهی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم به محض رویت چنین مواردی، ضمن دور شدن از محل، مراتب را سریعأ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش کنند.




نمایشگاه مجسمه های مفهومی در رشت

تابناک گیلان: افشین عموزاده هنرمند این آثار در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: وسایلی که برای ساخت این مجسمه ها استفاده می شوند باید از مواد دور ریختنی باشند و حتما معنا و مفهوم را برسانند.

عموزاده افزود: 30 مجسمه مفهومی با موضوعات تفکیک زباله در این نمایشگاه بکار رفته است.




وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تشویق شهروندان به ساختن وسایل دور ریختنی قابل استفاده عنوان کرد و گفت: رشت شهری است که در تهدید زباله ها قرار دارد ، امیدوارم مجسمه های ساده و کوچک، شهروندان را تشویق کند تا زباله ها را از خانه خود تفکیک کنند.

نمایشگاه مجسمه ها مفهومی بازیافتی از 14 تا 18 آذر، صبح ها از ساعت 9 تا 13:30 و عصرها از ساعت 16 تا 19:30 در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت پذیرای علاقمندان به این هنر مفهومی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خ لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
من به اصلاح طلبان ری می دهم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار