کد خبر: ۱۳۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 04 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: امام جمعه رشت با اشاره به جنایت های آل سعود و همدستانش در کشورهای منطقه تصریح کرد: کشورهایی که داعیه دار حقوق بشر هستند، خودشان از ناقضان اصلی آن بوده و در حال جنایات بزرگ در دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: بسیاری از دشمنان اسلام مثل وهابی ها و سلفی ها قصد دارند تا چهره ای خشن از پیامبر و اسلام به جهانیان نشان دهند.

آیت الله قربانی ادامه داد: این در حالی است که خداوند در قرآن به صراحت اعلام کرده پیامبر اکرم (ص) پیغمبر رحمت و مهربانی بوده که حتی به دشمنان خود نیز به دیده دوستی و با رافت می نگریسته است.

امام جمعه رشت با اشاره به واقعه جنگ احد تصریح کرد: شاید اگر هر کس دیگری بود که سپاهیانش به دلیل سرپیچی از دستورات وی باعث تحمیل خسارات زیادی به سپاه شده بود نسبت به آنان غضب می کرد ولی خداوند در همین جنگ بود که به پیامبر وحی کرد که تو پیامبر رحمت هستی پس خطای سپاهیانت را ببخش.

آیت الله قربانی افزود: پیامبر (ص) حتی در حق حیوانات نیز مهربان بودند چطور می توان باور کرد که ایشان فردی خشن بوده و دینی را که تبلیغ می کرده دین خشونت باشد.

خطیب جمعه رشت در ادامه به روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: خداوند معلولان را برای امتحان ما قرار داده که هم شاکر نعمت سلامتی بوده و هم دست افتادگان را بگیریم.

وی با اشاره به توانایی هایی که در بین معلولان وجود دارد تاکید کرد: دولتمردان موظفند تا با فراهم کردن شرایط مناسب برای معلولان، زمینه استفاده آنها از خدمات اجتماعی همچون سایر افراد را به وجود آورده و برای رشد و شکوفایی استعدادهای این افراد تلاش کنند.

آیت الله قربانی همچنین به فرا رسیدن هفته وقف اشاره و تصریح کرد: در تمام طول تاریخ واقفان سرمنشا خیر و برکت برای جامعه بوده اند ولی متولیان موقوفات باید این را در نظر داشته باشند که فعالیت های انجام شده در موقوفات باید با موقوفات سازگار بوده و سرمنشا خیر باشند نه اینکه تنها به محلی برای درآمدزایی تبدیل شوند.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین سالار شهیدان و حضور ۲۲ میلیون زائر در این مراسم تاکید کرد: شیعیان با شرکت در این راهپیمایی عظیم نشان می دهند که اگر چه در روز عاشورا در کنار امام حسین (ع) نبوده اند اما امروز پیرو ولایت فقیه بوده و مطیع امر ایشان هستند.

خطیب جمعه رشت همچنین به روز جهانی حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: برای دنیا جای تاسف دارد که نماینده کشوری به عنوان رئیس حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده که خود عامل فجایع بزرگ اخیر در یمن، سوریه و بحرین است.

آیت الله قربانی افزود: عربستان و همدستانش در کشورهای منطقه جنگ و خونریزی به پا کرده و هزاران هزار زن و کودک بی گناه را به شهادت رسانده اند آنوقت همین ها داعیه دار حقوق بشر شده و ایران را محکوم به رعایت نکردن حقوق بشر می کنند.

وی افزود: داعیه داران حقوق بشر خود از ناقضان اصلی آن بوده و فکر می کنند که با متهم کردن ایران به رعایت نکردن حقوق بشر، می توانند بر جنایات خود سرپوش بگذارند.

آیت الله قربانی در ادامه با اشاره به سخنان شب گذشته استاندار در شبکه استانی در خصوص راه اندازی خط ریلی گیلان گفت: راه اندازی و گسترش خط ریلی در استان از آرزوهای دیرینه مردم گیلان بوده که نه تنها باعث تسهیل رفت و آمد برای مردم می شود بلکه زمینه اشتغال زایی خوبی را برای گیلانی ها نیز فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین نمازگزاران را به بهره گیری هرچه بیشتر از هفته آخر ماه صفر توصیه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار