کد خبر: ۱۳۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جشنواره مطبوعات محلی استان را فرصتی برای بروز ظرفیت و توانمندی های رسانه ای عنوان کرد.

فیروز فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اعلام برپایی هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در گیلان پس از یک وقفه هشت ساله، از تمامی روزنامه نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه استان دعوت کرد آثار برتر خود را بر اساس رشته های (گزارش و مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، مقاله، تیتر و خبر) در دو بخش مسابقه و ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی، محورهای هفتمین جشنواره مطبوعات محلی را ارج نهادن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، آشنائی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها و بهره گیری از این قابلیت ها و ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجارب میان رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری ها عنوان کرد.

وی افزود: تبیین اصول اخلاقی رسالت مطبوعات در راستای گسترش فرهنگ، انعکاس دستاورد فعالیت مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری ها، بررسی و انعکاس وضعیت کیفی مطبوعات، سایت ها و خبرگزاری های استان و تبیین جایگاه و نقش روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی در تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه استان از دیگر محورهای جشنواره مذکور است.
وی، مهلت ارسال آثار را ١٥ دی ماه سال جاری عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گیلان، بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
همچنین، مسئولیت کمیته های فرهنگی و هنری اقلیت های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با حکم رییس ستاد دهه فجر گیلان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان محول شده است.
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه می بایست برای فرهنگ هزینه کرد، گفت: «فرهنگ»، بودن است و «توسعه»، شدن؛ از این رو باید اول به بودن پرداخت تا شرایط شدن فراهم شود.
فاضلی با اشاره به نحوه ارسال آثار، اظهار کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از طریق الکترونیک به نشانی gilan.pressfestival.ir و یا از طریق پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، چهارراه پورسینا، خانه مطبوعات استان گیلان ارسال کنند.
علاقه مندان می توانند از طریق سایت های gilan.farhang.gov.ir و matbooatgilan.ir و شماره تماس ٣٣٣٢٣٦٢٩ دبیرخانه جشنواره از اطلاعات و اخبار جشنواره آگاهی یابند.
استان گیلان دارای ١٨٠ نشریه مکتوب دارای مجوز شامل ٩ روزنامه، ٤٦ هفته نامه، ١٥ دوهفته نامه، ٥٢ ماهنامه، ٦ دوماهنامه، ٣٩ فصلنامه، ١٣ دوفصلنامه و همچنین ٤٣ پایگاه خبری و تحلیلی مجوزدار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار