بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷ 14 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

نتایج هفته چهارم لیگ والیبال جام خزر
به گزارش تابناک گیلان، هفته چهارم رقابت‌های لیگ والیبال گیلان «جام خزر» با برگزاری چهار مسابقه در شهرهای مختلف گیلان برگزار شد. در هفته چهارم این مسابقات و در گروه «الف» تیم‌های والیبال شهرداری رضوانشهر و زیتون رودبار در یک دیدار حساس در سالن شهید محسنی رضوانشهر به دیدار یکدیگر رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه 3 ـ 1 به سود زیتون رودبار به پایان رسید تا رودباری‌ها صدرنشین این گروه در پایان دور رفت شوند.
در دیگر بازی گروه مذکور تیم‌های والیبال بازرگانی دریانورد آستارا و صلصال لیسار در سالن انقلاب آستارا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه 3 ـ 1 به سود میهمان به پایان رسید و صلصال لیسار نخستین برد خود در لیگ والیبال گیلان را تجربه کرد و آستارایی‌ها همچنان بدون پیروزی باقی ماند.

مردم حاضر نیستند خود را هزینه دین کنند
به گزارش تابناک گیلان، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی‌اشکوری شامگاه جمعه در یادواره 6 شهید گیل‌چالان رضوانشهر شهدا را مظهر ایثار و فداکاری نامید و اظهار کرد: شهدا با ایثار و از جان‌گذشتگی توانستند به فلسفه خلقت که همان ترجیح بندگی خدا بر زندگی و بندگی دنیا است عمل کنند.
وی هدف خلقت را عبادت و بندگی خدا عنوان کرد و گفت: برای اینکه زندگی سعادتمندی داشته باشیم باید زندگی خود را در مسیر بندگی خدا مدیریت کنیم زیرا هر لحظه زندگی در گرو عشق و بندگی خدا برکت می‌گیرد و این معنای واقعی زندگی است.
این نویسنده و محقق، به تبیین سخنان امام حسین(ع) در این موضوع مذکور پرداخت و ادامه داد: طبق فرمایش امام حسین (ع) اغلب مردم زمانی که بر سر دوراهی زندگی و بندگی خدا قرار می‌گیرند منافع مادی و زندگی فانی و بندگی دنیا را بر بندگی خدا و آخرت ترجیح می‌دهند و حاضر نیستند خود را برای دین هزینه کنند.

آناهیتا زنی که قهرمانان او را می‌‌ستایند!!
به گزارش تابناک گیلان، فومن با داشتن مجسمه‌های بی‌نظیر و زبانزدی مانند مجسمه چهار دختران، کودکان بازیگوش و خوشحال، شکاربانان، گوزنان، طاووس، آناهیتا، میرزا کوچک جنگلی، مشاهیر شهر، کلوچه فومن و ... به شهر مجسمه‌ها شهرت دارد.
آناهیتا یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های فومن است و به روایت اوستا آناهیتا زنی آزاده‌نژاد و شریف که قهرمانان او را می‌‌ستایند و به عنوان مظهر پاکی‌های ایران باستان، زنده و شاداب در یکی از میدان‌های اصلی شهر ایستاده است.
آناهیتا «ایزد آب» در ایران باستان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ایزدان آریایی و آیین زرتشت بوده‎ و در باور ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه‌ها و باران و نماد باروری، عشق و دوستی نامیده می‌شود.

مه صبحگاهی در روزهای آینده در استان
به گزارش تابناک گیلان، علی علی‌دوست با اشاره به وضعیت هوای گیلان در آستانه عید نوروز اظهار کرد: امروز هوای گیلان نیمه ابری و ابری و همراه با مه صبحگاهی است.
وی با بیان اینکه مه صبحگاهی غلیظ است، افزود: به دلیل غلیظ بودن مه صبحگاهی رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و مراقب عابران پیاده باشند. کارشناس هواشناسی گیلان در پیش‌بینی وضعیت هوای این استان از فردا، گفت: فردا هوای گیلان ابری، مه‌آلود و وزش باد و در مناطق غرب استان بارندگی پراکنده است.

به گزارش تابناک گیلان، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از معامله هفت میلیارد و 660 میلیون ریال کالا در معاملات هفته گذشته تالار اختصاصی بورس کالای این منطقه خبر داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، در معاملات این هفته تالار اختصاص بورس کالای منطقه آزاد انزلی یکهزار و 940 تن محصولات شیمیایی تولیدی مجتمع های پتروشیمی معامله شد.
بر اساس این گزارش؛ در معاملات این هفته بورس کالای منطقه آزاد انزلی 40 تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه به ارزش افزون بر 382 میلیون ریال، یکهزار و 900 تن اسید سولفوریک پتروشیمی رازی به ارزش هفت میلیارد و 277 میلیون ریال از سوی شرکتها خرید و فروش شد.

بوجاق کیاشهر میزبان مسابقه لوتکا رانی
به گزارش تابناک گیلان، مسابقه لوتکا رانی با حضور 10تیم دو نفره در منطقه بوجاق بندرکیاشهر از توابع آستانه اشرفیه به منظور جلب مشارکت های مردمی در سالم سازی زیست محیطی بستر رودخانه های گیلان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مسابقه که از سوی محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، مسیر یکهزار و 500 متری رودخانه سفیدرود را در منطقه بوجاق بصورت خلاف جهت آب، پارو زدند.
مدیرکل سازمان محیط زیست استان گیلان عصر جمعه در مراسم پایانی این مسابقه با تاکید بر اهمیت حفظ زیست محیطی رودخانه سفیدرود اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی برای جلب مشارکت های مردمی در سالم سازی محیط زیست باید تداوم یابد.

استضیاح وزرا در دستور کار مجلس در سال 94
به گزارش تابناک گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در رشت با اشاره به طرح موضوع استیضاح چند وزیر اظهار کرد: استضیاح چند وزیر در دستور کار مجلس در سال جدید قرار دارد.
وی افزود: وزرای آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو در سال 94 در اولویت استیضاح قرار گرفتند و امضای استیضاح برای آنها جمع شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از وزرا اخطار گرفتند، تصریح کرد: برخی‌ نمایندگان در حال رایزنی برای استیضاح وزرای مذکور هستند.

به گزارش تابناک گیلان، شعبان پایمرد دیوشلی ظهر امروز  به کشف جسد در جنب پل روستای روشنابسر بخش مرکزی رودسر در روز گذشته، اظهار کرد: جسد متعلق به مردی 52 ساله اهل تنکابن و ساکن رودسر است که در تاریخ 16 اسفند سال جاری توسط پسرش مفقود شدنش اعلام شده بود.
وی با بیان اینکه مقتول با تعداد 17 ضربه چاقو در ناحیه قفسه سینه و پشت توسط قاتل یا قاتلان به قتل رسیده است، افزود: تحقیقات برای کشف ابعاد متهم این جنایت و شناسایی قاتل یا قاتلان ادامه دارد. فرمانده انتظامی رودسر کشف بیش از 120 گرم مواد مخدر در این شهرستان را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: این مواد شامل 83 گرم از نوع هروئین و 43 گرم شیشه به همراه وسایل توزین ماده مخدر است که به صورت بسته‌بندی در داخل آشپزخانه منزل توزیع کننده کشف شد.

تسهیلات ویژه برای جبران سرمازدگی باغات
به گزارش تابناک گیلان، نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص مبلغ 13 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای جبران خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به باغات املش خبر داد.
محمدمهدی رهبری روز شنبه در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان املش اظهار کرد: این میزان تسهیلات بانکی با مدت بازپرداخت سه و پنج ساله و کارمزد 17درصد همراه با پنج درصد یارانه دولت به کشاورزان در زمینه دامداری، مرکبات، چای، فندق و کارخانجات صنایع تبدیلی توسط سه بانک عامل اعطا می شود. 
وی هدف از برگزاری این نشست ها را بررسی مشکلات و کاستی ها و یافتن راه حل هایی برای رفع آنها عنوان کرد.

خانواده ها در مهد کودک ها عیدی پرداخت نکنند
به گزارش تابناک گیلان، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان گفت : درخواست و دریافت عیدی از اولیاء کودکان در مهدها ممنوع است.
سید مهدی خدمت بین دانا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، دریافت عیدی در مهدهای کودک از اولیاء ممنوع است. 
وی با بیان این که بخشنامه یاد شده به مدیران مهدهای کودک اعلام شده، اظهار کرد: مدیران بایستی به این بخشنامه توجه کنند. 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان تاکید کرد : دریافت مبلغ از خانواده ها در مهدهای کودک مبنی بر برپایی جشن هایی از جمله عید نوروز نیز ممنوع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار