کد خبر: ۱۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه «هنر» چگونگی ارائه است، اظهار کرد: هنر باید بیننده را میخکوب خود کند.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز (سه شنبه ١٠ آذر ٩٤) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره استانی تئاتر معلولان گیلان «مارلیک» که در رشت برگزار شد، ضمن تشکر از داوران جشنواره علیرضا خمسه، پروانه معصومی و انوش نصر؛ اظهار کرد: همه چیز برای انسان باید درونی شود تا تبدیل به یک منش شود.
وی ادامه داد: وقتی از تئاتر گیلان صحبت می شود و به نام استاد نصر می رسیم، احساس می کنیم که علم در این بزرگ درونی شده و تبدیل به یک منش شده است.
فاضلی در مورد تئاتر گیلان افزود: امسال بر خلاف روال سال های اخیر که از جشنواره استانی تئاتر، چندین نمایش برای جشنواره تئاتر فجر معرفی می شد و موفق نمی شدند، به پیشنهاد دوستان فقط نمایش «ادامه مطلب» معرفی شد که با افتخار مجوز دریافت حضور در جشنواره تئاتر فجر را یافت.
وی با بیان اینکه به نظر من اگر انسان یک تیر را بر چله بنشاند و به هدف برساند بهتر از آن است که صدها تیر رها کند و به ثمر ننشیند، گفت: از همه همکاران ارجمندم، کارشناسان محترم و پیشکسوتان تئاتر که این ایده را دادند تشکر می کنم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: آنهایی که دغدغه فرد ندارند و دغدغه استان دارند، طرح هایی را که می دهند و ما اجرایی می کنیم، عملاً استان به نظم خاصی می رسد.
فاضلی با اشاره به فعالیت ٢٩ گروه تئاتر ثبت شده در گیلان، اظهار کرد: سه گروه نمایشی نیز اقدام کرده اند و انشاءا... به زودی ثبت می شوند که امیدوارم بتوانیم برای این عزیزان زمینه ای فراهم کنیم که بیش از پیش حودشان را نمود بدهند.
وی در ادامه با بیان اینکه هنر باید بیننده را میخکوب خود کند، نه اینکه بیننده را با خواهش و تمنا به سالن ها بیاوریم، گفت: معتقدم هنرمند کسی است که دیگران به هنرش اعلام نیاز کنند و به ضرورت نیازشان به تماشای هنرش بنشینند.
این مسوول با بیان اینکه هنر فقط ارائه نیست بلکه چگونگی ارائه است، ابراز کرد: هنرمند جهانی را در مقابل جهان موجود می آفریند، آفرینش هستی ای می کند که می خواهیم او را ببینم و امیدوارم همه هنرمندان ما، این بازنمایی حقیقت را به گونه ای انجام دهند که همه ما لحظاتی خیره شویم و احساس کنیم که داریم «این همانی» می کنیم.
سومین جشنواره تئا‌تر معلولان گیلان «مارلیک» از هفتم تا دهم آذرماه‌جاری در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار