تابناک بررسی می کند ؛
ثابت قدم چنان از این موضوع برآشفت که خطاب به علیزاده اظهار کرد: اگر میراث فرهنگی جلوی کار را گرفته خودش هم درباره عدم اجرای پروژه به مردم پاسخگو باشد و به عوامل شهرداری دستور می دهم از فردا در تابلوی پایان زمان بندی پروژه بنویسید به دنبال دستور سازمان میراث فرهنگی پایان پروژه به تاخیر می افتد!
کد خبر: ۱۳۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 28 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان:
اجرای پروژه پیاده‌ راه‌ سازی و طرح ترافیکی در مرکز شهر رشت، یکی از بزرگ‌ترین ، پرسرو صداترین و چالشی ترین طرح‌های شهری در چند دهه اخیر بوده که مدتی است آغاز شده است.

به گزارش تابناک گیلان، از شروع به کار این پروژه ، ثابت قدم شهردار رشت تا به امروز انواع اقسام اعتراضات مردمی ، جمع آوری طومار و امضای بازاریان و مخالفت یکی از نمایندگان رشت را پشت سر نهاد.

پس از فروکش شدن موج شدید حملات به ثابت قدم و طرحش ، با هر توجیه و وعده و وعیدی که بود، روز گذشته انتشار خبر پیدا شدن اشیای قدیمی و تاریخی در مسیر اجرای طرح پیاده راه سازی،آسمان آبی رشت را برای شهردار جوان تیره تر از زمستان پیش رو ساخت.

تعطیلی دو روزه پروژه پیاده راه سازی رشت به درخواست سازمان میراث فرهنگی گیلان

ثابت قدم که به خوبی متوجه فشارهای جدی پیدا و پنهان مخالفان خود و طرحش شد با دعوت از رضا علیزاده ، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و خبرنگاران در محل اجرای پیاده راه سازی ، جنگ برای بقاء را علنی کرد.


Image result for ‫ثابت قدم رشت‬‎


پیدا شدن چند قطعه اشیای قدیمی با کنده کاری های اخیر سبب شد که سازمان میراث فرهنگی جهت بررسی بیشتر اشیای مورد نظر و احتمال باستانی بودن آن خواستار توقف کار شود که این امر انتقاد شدید شهردار رشت را به همراه داشت.

ثابت قدم چنان از این موضوع برآشفت که خطاب به علیزاده اظهار کرد: اگر میراث فرهنگی جلوی کار را گرفته خودش هم درباره عدم اجرای پروژه به مردم پاسخگو باشد و  به عوامل شهرداری دستور می دهم از فردا در تابلوی پایان زمان بندی پروژه بنویسید به دنبال دستور سازمان میراث فرهنگی پایان پروژه به تاخیر می افتد!


Image result for ‫رضا علیزاده رشت‬‎


اگرچه این حادثه در اجرای بزرگترین پروژه شهری ثابت قدم یک اتفاق بوده و وی قصوری نداشت ؛ اما در این گزارش تنها یک نکته را یادآوری می کنیم که شنیدن آن خالی از لطف نیست و امیدواریم که مصداق این مصاحبه شهردار رشت نشویم: برخی نقدها برای به خطر افتادن منافع برخی است که اهمیتی برایمان ندارد و پاسخمان سکوت است.

یکی از هتل داران رشت همین چند وقت گذشته و در ابتدای اجرای پروژه پیاده راه سازی، گفته بود: با تکمیل این طرح از ۶ هتل موجود در خیابان های اطراف میدان شهرداری حداقل ۴ واحد تعطیل خواهند شد.




وی تصریح کرد: پس از انتقال این موضوع به شهردار ،همانجا قول دادند که یک راه به نام مسیر گردشگری به سمت هتل ها در پیاده راه فرهنگی باز شود و دوربین مداربسته ای هم نصب شود تا عبور و مرور ها کنترل شود و فقط ماشین هایی که پلاک رشت ندارند و مسافر به سمت هتل ها دارند تردد کنند.

گفتنی است که این وعده تا الان مصوب نشده اما فکر می کنم این تنها راه نجات هتل ها در اجرای این پروژه است.

این مدیر هتل در پایان گفت: در کشورهای خارجی فرهنگ گردشگری قوی وجود دارد اما باور کنید گردشگران کشور ما اگر راه داشته باشد دوست دارد با ماشینشان تا اتاق هتل ها هم بیایند!

تابناک در انتهای این گزارش از شهردار و مجموعه شورای شهر رشت تقاضا می کند که نسبت به تبعات اجرای این طرح عظیم شهری ، برنامه ای را پیش بینی کند چرا که تاکنون شنیده های ما از چاره جویی برای ترافیک عجیب و غریبی که در راه شهروندان رشتی خواهد بود چنگی به دل نمی زند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار