بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 27 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان
؛
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



با کشف اشیای قدیمی در کارگاه پیاده راه سازی تکلیف قول و قرار شهردار چه می شود؟

تابناک گیلان:
به دنبال تعطیلی دو روزه پروژه پیاده راه سازی شهرداری رشت به درخواست سازمان میراث فرهنگی استان، شهردار رشت با دعوت از مدیر کل میراث فرهنگی گیلان و خبرنگاران در محل اجرای پیاده راه سازی مناقشه دو نهاد را ادامه فعالیت کارگاه پیاده راه سازی میدان شهرداری علنی نمود.

گزارش کشف اشیای قدیمی شامل سفال، آجر و تکه های استخوان قدیمی به دنبال کنده کاری های اخیر موجب شد که سازمان میراث فرهنگی جهت بررسی کارشناسی بیشتر اشیای مورد نظر و احتمال باستانی بودن آن خواستار توقف کار شود که این امر انتقاد شدید شهردار رشت را برانگیخت. شهردار رشت در این گفتگوی میدانی خواستار توضیح سازمان میراث فرهنگیدر مورد دلیل توقف کار شد، وی با توجه به توقف فعالیت کارگاه پیاده رو سازی طی دو روز گذشته خطاب به علیزاده اظهار کرد: از همان ابتدا قرار بر این بود که شهرداری گزارش پیدا نمودن اشیای باستانی را به میراث فرهنگی ارائه دهد، اما میراث فرهنگی در پروژه ای که باید تا قبل از عید اجرائی شود اخلال می کند.


Image result for ‫پیاده راه رشت‬‎


رضا علیزاده مدیرکل سازمان میراث فرهنگی گیلان نیز در این گفتگوی خیابانی که به مناقشه تبدیل شده بود اظهار داشت: هر شی باستانی که پیدا می شود باید روی آن کارشناسی شود و بدون نظر کارشناسی نمی توانیم درخواست ادامه پروژه را داشته باشیم که شهردار رشت در پاسخ ابراز داشت: مشاوران شما قرار است از ابتدای پروژه در محل این تجمع حضور داشته باشند و گزارش های خود را ارائه دهند. وی با بیان این که اگر میراث فرهنگی جلوی کار را گرفته خود نیز درباره عدم اجرای پروژه پاسخگو باشد و در پایان به عوامل شهرداری  دستور داد: از فردا در تابلوی پایان زمان بندی پروژه بنویسید به دنبال دستور سازمان میراث فرهنگی پایان پروژه به تاخیر می افتد.

گفتنی است قرار است پروژه پیاده راه سازی میدان شهدای ذهاب (شهرداری) و خیابانهای اطراف در اوایل اسفند به اتمام برسد که بعضی اختلافات بین مجریان و مشاورین طرح، پیدا نمودن اشیای قدیمی و کنده کاری های نامرتبط ، اجرای پروژه در موعد قانونی را در هاله ای از ابهام فرو برده است. /گیل خبر




وضعیت آب و هوای گیلان در اوایل هفته

تابناک گیلان: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش نسبی دمای هوا و احتمال رگبار پراکنده در استان در اوایل هفته پیش رو خبر داد.

مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی، بیانگر تضعیف و خروج تدریجی و موقت جریانات جنوبی (وزش باد گرم) در منطقه است.

وی ادامه داد: از عصر امروز تا فردا (شنبه) به سبب شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو، ضمن کاهش نسبی دما، احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد گرم (بعضی نقاط شدید) ، گاهی افزایش ابر عنوان و برای فردا (شنبه) نیز آسمان استان را کمی ابری تا نیمه ابری، کاهش نسبی دما، بعضی نقاط ابری و مه آلود پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 25 درجه سلسیوس مربوط به تالش و کمینه دما را با پنج درجه مربوط به رودسر عنوان کرد.
وی افزود: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته، به ترتیب 19 و هفت درجه سلسیوس بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، کمینه دمای فردا در استان را نیز با پنج درجه سلسیوس برای دیلمان و جیرنده و ارتفاعات جنوب شرقی استان پیش بینی کرد.






درگذشت يکي از ايثارگران گيلاني

تابناک گیلان: سجاد قربانی از ایثارگران و رزمندگان سالهای دفاع مقدس در گذشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پیکر این رزمنده دوران دفاع مقدس صبح امروز پس از تشییع در گلزار شهدای آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.


Image result for ‫ایثارگر‬‎


مرحوم سجاد قربانی که سابقه 21 ماه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و معاونت فرماندهی گروهان را بر عهده داشت، برادر زاده آیت ا... قربانی و برادر نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار