بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 12 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

کشف مواد محترقه از خودروی پراید در رشت
به گزارش تابناک گیلان، سید یوسف مرتضوی امروز در رشت با اشاره به نزدیکی چهارشنبه پایان سال و فعالیت سودجویان در امر ورود مواد محترقه اظهار کرد: با توجه به فعالیت سودجویان در امر ورود مواد محترقه و توزیع غیرمجاز آن در سطح استان، ماموران اطلاعات مرزبانی گیلان با انجام عملیاتی محموله مواد محترقه را از خودروی پراید در رشت کشف و ضبط کردند.
وی افزود: به دنبال اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی 27 ساله اهل و ساکن رشت در امر تهیه و توزیع مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده مرزبانی گیلان درباره اقدام‌ اطلاعاتی 15 روزه و همکاری پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان برای کشف محموله مذکور، تصریح کرد: با بررسی موضوع محرز و مشخص شد که فرد مورد نظر قصد دارد با یک دستگاه خودروی پراید به رنگ سفید مقدار قابل توجهی مواد محترقه را وارد استان و رشت کند.

«میرشمس مومن‌زاده» فرماندار جدید فومن
به گزارش تابناک گیلان، استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانداری این شهرستان با اشاره به گرامیداشت روز شهدا گفت: باید هر روز از مقام شهدا قدردانی کنیم.
محمدعلی نجفی با بیان اینکه برکات و آرامش شهر فومن بی‌نظیر است، افزود: نظام اسلامی همواره پشتیبان خادمانش است و لبخند و آرامش در جلسه معارفه نشان از حسن نیت‌ها دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم گیلان مردم همدل و هماهنگ هستند، از فرماندار سابق این شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: قربان‌زاده در بحران‌های اخیر شهرستان با عملکرد خود خاطر مسئولان استانی را جمع کرد.
استاندار گیلان در ادامه خواستار حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست گیلان شد و گفت: این وظیفه تنها به‌عهده اداره‌های مربوطه نیست بلکه تمام مردم باید در این امر تلاش کنند.
وی تصدی مدیران متعهد و متخصص را مهم خواند و افزود: حضور مدیران پرتلاش و پیگیر بسیار سریع‌تر کارها را به جلو می‌برد.

هزار تن سیب و پرتقال برای 16 شهرستان استان
به گزارش تابناک گیلان، تیمور رنگیدن ظهر امروز در نشست تعاون روستایی استان برنامه‌های ویژه نوروز 94 و نحوه توزیع میوه شب عید را تشریح کرد.
وی اظهار کرد: در جلسه کمیته راهبردی و تامین و نظارت بازار میوه ویژه ایام نوروز توسط استانداری و سازمان تعاون روستایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میادین میوه و تره‌بار، بازرسی و... میزان نیاز میوه سیب و پرتقال ایام نوروز استان برآورد شد.
مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه مقرر شده تا از مبادی تعیین شده میوه حمل و به مراکز شبکه تعاون روستایی استان در 16 شهرستان تحویل داده شود، افزود: شبکه تعاون روستایی گیلان در راستای اجرای طرح خرید میوه شب عید تاکید وزیر کشاورزی اقدام به عقد قرارداد خرید 600 تن پرتقال و 400 تن سیب مورد نیاز کرده است.
وی با بیان اینکه مقدار مذکور میوه از استان‌های مازندران و آذربایجان غربی خریداری شده است، تصریح کرد: این مقدار میوه از مبادی تعیین شده حمل و به مراکز تعیین شده توسط شبکه تعاون روستایی استان در 16 شهرستان تحویل می‌شود.
رنگیدن از آمادگی بالغ بر 40 مرکز در گیلان آماده عرضه این محصولات از تاریخ 24 اسفند خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در صورت استقبال و نیاز به افزایش محل عرضه، این مراکز در شهرستان‌های پرجمعیت و تردد به دو تا 6 مرکز افزایش یابد.

به گزارش تابناک گیلان، سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان و روسای هیئت‌های ورزشی گیلان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تمام دولتمردان در تلاش هستند تا مشکلات امروز بررسی و برطرف شود، اظهار کرد: امروز ورزش پیشرفته بوده و از اساتید و نخبه‌ها برخوردار است.
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها برای جامعه سالم به ورزش همگانی و دیگر رشته‌ها توجه دارند، تصریح کرد: بسیاری کشورها تلاش می‌کنند تا مشکلات خود را از طریق ورزش برطرف کنند و تمایل دارند تا میزبان رقابت‌های ورزشی شوند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان ، بسیاری از دولت‌ها را دیپلماتیک ورزشی خواند و افزود: در کشور ما نیز ورزش می تواند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری و به جوانان کمک کند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه ورزش در کشور ما به درستی تبیین نشده است، ادامه داد: رتبه 21 دستگاه ورزش در بین دستگاه‌های ورزشی قابل ‌قبول نیست.
هاشمی وضعیت بودجه ورزش و جوانان را مناسب با فعالیت ناکافی خواند و خاطرنشان کرد: مشکلات سخت و اداری وجود دارد و عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در ورزش باید برطرف شود.

به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اجرا و تکمیل 900 متر باقیمانده آزاد راه رشت قزوین و چهار خطه شدن محور منجیل به رودبار تا نوروز امسال گفت : با زیرترافیک رفتن این قطعه ،80 درصد مشکل ترافیکی مسیر رفع می شود.
علی خاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این مسیر یکی از عمده ترین گره های ترافیکی استان است ، افزود : با عنایت وزارت راه و شهرسازی ، تاکیدات و حمایت های استاندار و پیگیری راه و شهرسازی و همت نیروها ، اجرای این پروژه که در طول مدت کوتاه به گفته بسیاری از کارشناسان ناشدنی بود، تا شب عید زیربارترافیک می رود. 
وی اظهار کرد : برای گشودن گره های ترافیکی در آزادراه رشت قزوین؛ برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شد که تبدیل سه خطه کردن مسیر منجیل رودبار به بزرگراه به طول پنج هزار و 100 متر از طرح های کوتاه مدت در این مسیر به شمار می رود. 
وی یادآورشد : این طرح از 21 بهمن ماه امسال با اعتبار 21میلیارد تومان زیربارترافیک رفته است. 

به گزارش تابناک گیلان، مهیار رستگار امروز در رشت با اشاره به اینکه تمام محورهای مواصلاتی گیلان باز است و تردد در آنها جریان دارد، اظهار کرد: اکنون هیچ محدودیت ترافیکی در جاده‌های گیلان وجود ندارد.
وی رعایت سرعت مطمئنه را مورد تاکید رانندگان قرار داد و افزود: سرعت غیرمجاز در جاده‌ها موجب وقوع تصادفات مرگبار می‌شود و یکی از عوامل مهم تصادفات است.
فرمانده پلیس راه گیلان به وقوع یک فقره تصادف ناشی از سرعت زیاد اشاره کرد و گفت: در ساعات پایانی شب گذشته یک دستگاه خودروی پیکان که راننده آن سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کرد در بزرگراه رودسر به کلاچای به پل عابر پیاده برخورد کرد و در این حادثه دو نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه مرگبار در آستانه عید نوروز، تصریح کرد: این تصادف به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه رخ داد و اگر راننده سرعت را رعایت می‌کرد چنین حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتاد و چند خانواده داغدار نمی‌شدند.

به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین اصغریان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق درآمدهای مالیاتی در گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف باید در تحقق درآمدهای استان تلاش کنند. وی به تعهد 760 میلیارد تومانی درآمد گیلان در سال 93 اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 93 درصد از درآمدهای استان به خزانه دولت واریز شده است.
اصغریان با بیان اینکه درآمدهای گیلان با سازوکار قانونی برای اجرای طرح‌های عمرانی به استان تعلق می‌گیرد، گفت: امیدواریم تحقق درآمدهای گیلان تا پایان سال به صد درصد برسد. معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان کمک به دولت در تحقق پیش‌بینی بودجه را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: اگر مازاد درآمد داشته باشیم در استان هزینه می‌شود.
وی در ادامه از تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه در شهرستان‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی تاسیس شرکت‌های مذکور در شهرستان‌ها است. اصغریان با اشاره به اینکه حرکت خوبی در تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه در شهرستان‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: حمایت فرمانداران در سریع‌تر راه‌اندازی شرکت‌های مذکور تأثیرگذار است.

به گزارش تابناک گیلان، داماش گیلان در ادامه اوضاع نابسامان خود این هفته نیز در تهران مغلوب تیم پارسه تهران شد تا بر نگرانی هواداران مشتاق این تیم بیفزاید.
وضعیت تیم فوتبال داماش در جدول رده‌بندی لیگ یک و اوضاع پیرامونی آن خوب نیست و شرح احوالات نماینده شهر باران به یک قصه تکراری می‌ماند و به همان اندازه که از برطرف شدن مشکلات این تیم خبری نیست به همان نسبت نیز داماش کانون خبرهای حاشیه‌ای و حیرت‌آور شده است.
سال گذشته همواره خبر از برطرف شدن مشکلات و بهبود اوضاع تیم داماش بود اما هرگز روزی که قرار بود موانع و مشکلات این تیم برطرف شود، نیامد و داماش از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد. امسال نیز وضعیت داماش بدتر از گذشته شده و کار به جایی رسیده که بیم سقوط این تیم از لیگ دسته اول می‌رود و در چنین احوالی که داماش به سختی روزگار می‌گذراند و نگرانی‌های بسیاری حول و حوش نماینده فوتبال شهر باران وجود دارد و تنها گاهی شاهد مصاحبه‌های امیر عابدینی مدیر عاملی که اسماً مدیرعامل باشگاه داماش است، اما در این باشگاه نیست، هستیم، مدیری که به جز در مصاحبه‌های گاه و بی‌گاهش مدتی از وی خبری نمی‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار