کد خبر: ۱۲۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 16 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

عضو شورای اسلامی رشت از نادیده گرفتن جایگاه مدیریت شهری درتصمیم گیری برای رفع آلودگی رودخانه های این شهر انتقاد کرد و گفت: حذف جایگاه مدیریت شهری و پارلمان محلی دراین تصمیم گیری ها بهت آور است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل حاجی پور در یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی رشت که شامگاه یک شنبه برگزار شد با انتقاد از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای رفع آلودگی رودخانه های رشت به سازمان آب منطقه ای اظهار کرد: تخصیص اعتبارات فوق به سازمان آب منطقه ای بدون در نظر گرفتن وظایف مدیریت شهری در ساماندهی وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود شوک آور است.

وی با طرح این سوال که چطور ممکن است جایگاه مدیریت شهری  در چنین مساله ای که به شهر مربوط است نادیده گرفته شود؟ افزود: جلسات تصمیم گیری در خصوص هزینه کرد این اعتبارات بدون حضور مدیریت شهری و پارلمان شهری برای شهر برگزار می شود و این اقدام به معنای نادیده گرفتن جایگاه مدیریت شهری است.

حاجی پور تصریح کرد: وقتی مدیریت شهری به راحتی نادیده گرفته می شود پس نباید از حضور شهرداری در ساماندهی وضعیت دو رودخانه انتظاری داشت در حالی که شهرداری  به تنهایی در  زمان لایروبی دو رودخانه و همچنین آزادسازی حرائم  رودخانه ها اقدامات لازم را انجام و هزینه های مزبور را تخصیص می دهد.

این عضو شورا با بیان اینکه تاکنون شهرداری برای وضعیت زباله های لندفیل سراوان و همچنین آلودگی رودخانه ها مطالعات هزینه برداری را انجام داده است، گفت: علاوه بر انجام مطالعات، شهرداری فاز نخست بهسازی لندفیل سراوان که یکی از منابع آلودگی رودخانه هاست را با تعیین پیمانکار اجرایی کرده و از سویی برای احداث تصفیه خانه در این محل نیز بودجه تعریف کرده است و طرح تفکیک زباله از مبدا را در سطح شهر به ۷۰ درصد رسانده که این اقدامات نشان می دهد شهرداری  گام های مثبتی را برای بهبود وضعیت دو رودخانه برداشته است.

حاجی پور تخصیص اعتبار به دستگاهی غیر از شهرداری در این حوزه را اقدامی موازی و دوباره کاری نامید و افزود: این سوال وجود دارد که چطور در زمان لایروبی و آزادسازی حرائم رودخانه ها هیچ سازمان و نهادی به جز شهرداری دست به کار نمی شود اما در حال حاضر تصمیم گیری در خصوص  وضعیت دو رودخانه رشت به دستگاه دیگری غیر از مدیریت شهری سپرده می شود!؟

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در شورا نسبت به چنین تصمیم گیری اعتراض دارند، تاکید کرد: دستگاه های دولتی می توانند برای گرفتن اعتبارات دولتی با دوری از کاهلی و تنبلی تلاش کنند.

نمایندگان شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

در ادامه این جلسه، عضو دیگر شورا به عکس العمل برخی مسئولان استانی نسبت به اعتراض نمایندگان شورا درخصوص بدقولی استانداری برای تامین لوله های پروژه هدایت آب های سطحی رشت اشاره کرد و گفت: برخی مسئولان از ابراز گلایه بنده نسبت به بدقولی استانداری در تحویل لوله های پروژه هدایت آب های سطحی دلخور شده اند اما نمایندگان مردم در شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و مسئولان نباید انتظار داشته باشند که مردم تاوان لجبازی و کم کاری ها را بدهند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان باید به ملت خدمت کنند، افزود: مطمئنا باید به دوری از سیاسی بازی تنها به فکر خدمت به مردم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ارائه خدمات بهتر از سوی مرکز پیام رادیویی شهرداری رشت را نیازمند ارتقای فنی سیستم های این مرکز دانست و افزود: همکارانی که در این مرکز مشغول به خدمت هستند دغدغه ارتقای خدمات به شهروندان را دارند و انتظار می رود که شهرداری برای بهبود فنی سیستم های موجود اقدام کند.

شیرزاد کارکنان مرکز پیام رادیویی شهرداری را پیام ‌رسانان گمنام شهرداری رشت برشمرد و تصریح کرد: همکاران مرکز پیام در انتقال مشکلات مختلف مناطق شهرداری، سازمان‌ ها و شهروندان بسیار تاثیرگذار هستند و فعالیت شبانه‌روزی دارند.

شهرداری اقدامات هزینه بر را از اولویت خود خارج کند

در این جلسه، یکی دیگر از اعضای شورا از تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان چند سازمان شهرداری ابراز نگرانی کرد و گفت: با گذشت ۲۴ روز از ماه آبان، حقوق برخی از سازمان ها و نیروهای حجمی شهرداری پرداخت نشده که بهتر است شهرداری اقدامات هزینه بر را از اولویت خود خارج کرده تا بتواند به موقع حقوق کارکنان را پرداخت کند.

محمود باقری خطیبانی همچنین به مشکلات تیم داماش اشاره کرد و افزود: شهردار علنا اعلام می کند که توانایی مالی شهرداری در حدی نیست که بتواند تیم داری کند و شایسته نمایندگان شورا نیست که به دنبال رایزنی با مالکان باشگاه در این خصوص باشند.

وی با تاکید بر اینکه تیم داماش تیم موردعلاقه شهروندان و جوانان شهر است، ادامه داد: بهتر است که با وضعیت موجود داماش، اعتباراتی سالانه برای تیم های فوتبال شهر در در راستای حمایت از آن ها در نظر بگیریم.

باقری خطیبانی از جمع آوری تابلوهای کاسبان و بازاریان و پزشکان از سطح شهر توسط شهرداری انتقاد کرد و گفت: رویکرد شهرداری در این راستا باید تغییر کند و به تعامل بیشتر با شهروندان بپردازد.

این عضو شورا همچنین جمع آوری صندوق های صدقات از سطح شهر را نادرست دانست و بر جلوگیری از چنین اقدامی تاکید کرد.

در پایان جلسه،  افتتاح حساب درآمدی مناطق پنج گانه شهرداری در بانک شهر رشت مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت که در نهایت اعضای شورا تصمیم گیری در خصوص این لایحه را منوط به ارائه بسته های پیشنهادی بانک فوق و چند بانک دیگر به شهرداری دانستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار