بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 12 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله عباسی


تابناک گیلان: مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ رحیم عباسی (ره) رئیس حوزه علمیه لنگرود در مسجد گلشن این شهرستان برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان، در این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار گردید حجت السلام و المسلمین رنجبر امام جمعه سابق شهرستان لاهیجان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از بیانات خود مرحوم آیت الله عباسی را مصداق بارز منیبین الیه دانست که پیوسته مشغول ذکر و یاد خدا بود. وی همچنین ایشان را دارای خصوصیات اخلاقی منحصر به فردی یاد کرد که باعث می شد در بین عموم مردم یک الگوی اخلاقی کامل باشد.




در ابتدای این مراسم ، حجت الاسلام گلپور نیز به بیان ذکر مصیبت و مداحی پرداخت.

گفتنی است که از دیگر نکات این مراسم ، حضور چهره های استانی از جمله احمد اسماعیلی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بود.




ماهی آزاد میلیونی در دستک صید شد+عکس

تابناک گیلان: یک عدد ماهی آزاد یک متری، با وزنی بالغ بر ۱۰کیلو صبح امروز در تور صیادان دستکی به دام افتاد و در بازار این دهستان به قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان به فروش رفت.

لاهیجان نوشت: ماهی آزاد یک ماهی درشت است که دارای بدنی کشیده و دوکی شکل ودارای پوزه ای تیزمی باشد.ماهی آزاد عموما در سواحل دریای خزر گرفته تا سپید رود و به ندرت در نواحی شمالی دریای خزر ، یافت می شود ، این ماهی در رودخانه های ترک، کورا، سپید رود و سایر رودخانه های کوچک سواحل غربی و جنوبی دریای خزر مهاجرت و تخم ریزی می کند.

ماهی آزاد به شکل محدود در رودخانه های منتهی به دریای خزر یافت می شود که در سالیان اخیر تعداد آنها بسیار کم و قیمت آن بسیار گران است.

این دومین ماهی نسبتا گرانقیت طی یک ۱۰ روز گذشته در کیاشهراست. هفته گذشته نیز یک فیل ماهی پانزده کیلویی که قیمتی برابر با هشتاد میلیون داشت در تور صیادان کیاشهر به دام افتاد.


 




ماجرای جمع آوری سورتمه حیران صحت دارد؟

تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تخریب بزرگترین سورتمه ریلی شمال کشور در منطقه حیران، ضمن رد این خبر گفت: نباید با شایعات بی اساس، آرامش موجود را برهم زد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده از ادامه فعالیت سورتمه آستارا خبر داد و اظهار داشت: دهکده گردشگری حیران با سرمایه ۵۸۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی احداث شده که سورتمه نیز از جمله بخش های مختلف این دهکده است.

وی ، توسعه صنعت گردشگری در گیلان را از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: استاندار محترم نیز در جلسات کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه گذاری، بر لزوم همکاری مدیران برای حمایت از سرمایه گذاران تاکید می نماید.

علیزاده با بیان اینکه هم اکنون فضایی توام با امید و آرامش در گیلان فراهم است، خاطرنشان نمود: نباید با ایجاد تنش و شایعات بی اساس، آرامش موجود را بر هم زد.


سورتمه حیران


وی با تاکید بر لزوم تامین امنیت سرمایه گذاری، تصریح کرد: اگر فضا برای یک سرمایه گذار ناامن گردد، انگیزه سرمایه گذاری از دیگر علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان نیز سلب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حرکت چرخ های توسعه استان را مستلزم بهره گیری از توان و سرمایه بخش خصوصی خواند و افزود: این اداره کل از هیچ اقدامی برای حمایت از سرمایه گذاران فروگذار نمی کند.

بزرگترین سورتمه ریلی شمال کشور ماه امسال با حضور استاندار گیلان در منطقه حیران آستارا افتتاح شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار