کد خبر: ۱۲۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 06 November 2015
رشت - ایرنا - فرماندار رشت گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیلاب اخیر، بیش از 17 میلیارد تومان به بخش های مختلف تأسیساتی این شهرستان خسارت وارد شد.

سید عیسی مهدوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها بیشتر در منطقه پیربازار و پسیخان از توابع بخش مرکزی و بخش های خمام و سنگر این شهرستان بوده است.
وی عمده خسارت ها را در زمینه پمپاژهای آب ، منازل مسکونی، پل ها و بعضی تاسیسات جنبی دیگر عنوان کرد.
فرماندار رشت با بیان اینکه آب گرفتگی روستای بیجارخاله پیربازار در حال فروکش کردن است، اظهار کرد: آب گرفتگی که در این روستا پس از توقف بارش باران و بر اثر پس زدگی تالاب بوجود آمد و 40 خانوار را در این منطقه با مشکل تردد مواجه کرده بود، اکنون در حال فروکش است.
مهدوی به اقدامات موثر در زمینه آب گرفتگی ها در شهرستان رشت اشاره و تصریح کرد: با اجرای فاز اول منطقه پیربازار، با وجود بارش های شدید و متناوب روزهای گذشته، در محدوده اجرای مرحله اول طرح ساماندهی رودخانه پیربازار آب گرفتگی نداشتیم.
وی با بیان اینکه در پایین دست منطقه پیربازار در زمان بارش ها هنوز شاهد آب گرفتگی هستیم، ابراز امیدواری کرد که اجرای هفت کیلومتر مانده طرح ساماندهی رودخانه پیربازار رشت، در کاهش آب گرفتگی این منطقه موثر باشد.
شهر رشت دارای دو رودخانه گوهر رود و زرجوب است که رودخانه نخست شهر رشت گوهررود نام دارد که با طولی در حدود 40 کیلومتر از ارتفاعات کوه های سراوان سرچشمه می گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل می دهد و در پایان راه به تالاب بزرگ انزلی می رسد.
رودخانه دوم رشت نیز زرجوب نام دارد که از کوه های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا از حدود 25 کیلومتری جنوب رشت سرچشمه گرفته و پس از پیوستن به رودخانه گوهررود و تشکیل رودخانه بزرگ پیربازار از طریق بخش شرقی وارد تالاب بین المللی انزلی می شود.
شهرستان رشت با شش بخش، 18 دهستان و 293 روستا، 930 هزار نفر جمعیت دارد که 700 هزار نفر در شهر و بقیه در روستاها ساکن هستند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان گیلان، شهرستان رشت در سه روز نخست هفته ای که گذشت، شاهد بارش حدود 200 میلیمتر باران بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار