کد خبر: ۱۲۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 29 October 2015
تابناک گیلان: روزنامه سوال جواب در شماره پنجشنبه هفتم آبان ماه مطلبی با عنوان طرح ترافیک ترافیک ساز به قلم سید عبدالباقی اسحاقی در ارتباط با مشکلات ایجاد شده برای شهروندان در پی اجرای طرح ترافیک در خیابان های منتهی به میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت منتشر کرده است.

هر روز صبح زود که با خودرو از منزل به طرف محل کار می روم، با صحنه های جالبی مواجه می شوم که با توجه به اجرای طرح ترافیک در شهر رشت تعداد این صحنه ها روز به روز رو به افزایش است.
البته به کار بردن کلمه جالب از باب تسامح است و الا مشاهده رنج مردم و عصبی شدن شهروندان در ابتدای هر روز کاری که در پایان ساعت فعالیتشان با آنان همراه خواهد بود، تاسف بار است.
طرح ترافیک رشت هرچند با نیت خیر خواهانه جامه تحقق پوشیده واز این دیدگاه قابل تقدیر است، ولی یک کار تقلیدی بدون مطالعه جامع کاربردی و صحیح است که از روی کارهای صورت گرفته در تهران، مشهد و ... کپی برداری شده است، بدون آنکه امکانات مورد نیاز پارکینگ های متعدد و بزرگ، خیابان های جالبی، سیستم اتوبوسرانی منظم و پر تعداد و ... فراهم باشد.
اینک کوچه های پیرامونی محل های اجرای طرح به پارکینگ های دایمی تبدیل شده و مزاحمت ها و دعواها و درگیری های جدیدی برای صاحبان منازل و مشاغل فضای مذکور در حال پدیدآمدن است؛ ضمن اینک کوچه های مسدود شده از مبادی دیگر برای شهروندان اطلاع رسانی نگردیده و طی همین چند روز اخیر دشواری هایی را برای مردم ایجاد کرده است.
در نتیجه این طرح ترافیک که قرار بود از حجم مشکلات شهری بکاهد، خود به ابزار ترافیک ترافیک ساز مزاحم و زحمت آفرین تبدیل شده است تا به برکت آن بر گرفتاری های شهروندان افزوده گردد و دردسرهایشان را دو چندان نماید.
در خاتمه امید است تیم مدیریت شهری با اندیشه و تدبیری بهتر در صدد حل مشکلات فعلی برآید و از تنش هایی که خواسته یا ناخواسته در سطح شهر ایجاد می شود، بکاهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار