با این حال باید منتظر ماند و دید که اسپانسری که هیات فوتبال استان گیلان برای داماش آن هم در روزهای نزدیک به انتخابات این هیات معرفی کرده بود، کجای کار قرار دارد و چرا دیگر به مانند روزهای نزدیک به انتخابات خبرساز نمی شود؟
کد خبر: ۱۱۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 25 October 2015

تابناک گیلان: با این حال باید منتظر ماند و دید که اسپانسری که هیات فوتبال استان گیلان برای داماش آن هم در روزهای نزدیک به انتخابات این هیات معرفی کرده بود، کجای کار قرار دارد و چرا دیگر به مانند روزهای نزدیک به انتخابات خبرساز نمی شود؟

محبوبیت برای یک تیم ورزشی همچون دو روی یک سکه است. این محبوبیت هم می تواند سبب شود تا در مسابقات سکوهای خالی از تماشگر چشم را نیازارد و هم می تواند مسببات سواستفاده از نام و آوازه تیم را در ایامی همچون انتخابات فراهم آورد. 
قصه پرغصه داماش اما این روزها تراژدیک تر از همیشه است. داماشی که قرار بود به جای یک تصمیم گیرنده، 15 تصمیم گیرنده داشته باشد! داماشی که قرار بود بار دیگر به آغوش شورا و شهرداری برگردد تا شاید بتواند روزهای پرافتخار گذشته را بار دیگر تکرار کند غافل از اینکه دیگر نه این شورا آن شورا است و نه این شهرداری آن شهرداری!

نخستین تصویری که از واگذاری داماش به شورا ممکن است در ذهن هر خواننده ای خطور کند، سرایت مشکلات فزاینده موجود در این پارلمان محلی به داماش باشد تا تیم فوتبال محبوب شهر باران نه تنها بر مشکلات موجود قائق نیاید بلکه عدم ثبات و تضارب آرا ناشی از 15 تصمیم گیرنده ادامه فعالیت را برای این تیم محبوب عملا غیرممکن سازد. البته اینکه شهرداری منبسط شده رشت با صدها کارمند و کارگر و ... می تواند از عهده تامین مخارج داماش برآید یا خیر، خود بحث دیگری است!

با این حال هدف بررسی وعده هایی است که همواره از سوی اشخاص و سازمان ها برای رسیدگی به وضعیت نابه سامان این تیم محبوب داده می شود و البته بعد از ایامی همچون انتخابات، به انقضا می رسد. 

هیات فوتبال استان گیلان و در راس آن الماسخاله، همواره با انتقاداتی در خصوص عدم توانایی برای معرفی اسپانسر لازم برای داماش روبرو بوده است. این انتقادات در حالی که می رفت به پاشنه آشیل الماسخاله برای انتخابات پیش رو تبدیل شود، خیلی زود با مصاحبه پوربخش، مسئول روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان با ایرنا از شدت آن کاسته شد و به نوعی فروکش کرد.

پوربخش با بیان اینکه پس از واگذاری امتیاز تیم داماش گیلان به هیات فوتبال استان گیلان، این هیات با تعدادی از متقاضیان خریدار این تیم گفت و گو کرد، گفت: "سرانجام پس از بررسی های همه جانبه و همچنین فرصت اندک شروع مسابقات لیگ دسته اول کشور، کارخانه آهن و فولاد لوشان به عنوان صاحب امتیاز تیم فوتبال داماش گیلان انتخاب شد"

وی افزود: "بر این اساس، طبق توافقات انجام شده بین مسوولان ورزشی و سیاسی استان گیلان با یعقوب کنعانی رییس هیات مدیره آهن و فولاد لوشان ، این شرکت امتیاز تیم دست اولی داماش گیلان را خریداری کرد"

پوربخش حتی خبر از تعیین نماینده این کارخانه برای انجام امور اداری داد و گفت: "همچنین از سوی یعقوب کنعانی رییس هیات مدیره کارخانه آهن و فولاد لوشان ، علی محمودی به عنوان مدیرعامل برای انجام امور انتقال ، پروانه باشگاه و عقد قرارداد با بازیکنان معرفی شد"

با این حال زمزمه هایی که امروز از واگذاری داماش به شورای اسلامی شهر رشت به گوش می رسد، حکایت از آن دارد که نام کارخانه آهن و فولاد لوشان به عنوان یکی از شرکت های هولدینگ امیر منصور آریا، به همان سرعتی که در ورزش و رسانه های ورزشی گیلان درخشیده بود، به همان سرعت هم رو به افول و فراموشی نهاد تا این سوال به ذهن برخی خوانندگان خطور کند که آیا انتشار اخبار در خصوص جذب اسپانسر از سوی هیات فوتبال استان گیلان تنها راهی برای خروج هیات فوتبال و به خصوص رئیس آن از زیر بار انتقادات بوده است؟!

جالب آنکه الماسخاله پیش تر از این ها و در ایام انتخابات شورای شهر رشت نیز اقدام به چاپ و نصب بنرهایی کرده بود که در آن تصویر بازیکنان وقت داماش شانه به شانه وی، به چشم می خورد. با این حال اندکی بعد از عدم موفقیت الماسخاله در راهیابی به پارلمان محلی شورا به عنوان یکی از 15 عضو اصلی، وی درگیر و دار حاشیه ای با داماش وارد شد. حاشیه ای که اصلا بوی حمایت از داماش را از سوی الماسخاله نمی داد!

 

با این حال باید منتظر ماند و دید که اسپانسری که هیات فوتبال استان گیلان برای داماش آن هم در روزهای نزدیک به انتخابات این هیات معرفی کرده بود، کجای کار قرار دارد و چرا دیگر به مانند روزهای نزدیک به انتخابات خبرساز نمی شود؟


خزرانلاین/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار