کد خبر: ۱۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 25 October 2015
تابناک گیلان: با وجود گذشت سه سال از تاسیس سازمان بیمه سلامت اما هنوز اقدامی موثر در جهت تجمیع بیمه‌ها صورت نگرفته است؛ سازمانی که هدف از ایجاد آن، تجمیع سازمان‌های بیمه گر کشور بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه باید همه صندوق های بیمه پایه کشور تجمیع شوند و در قالب یک صندوق به صورت یکسان خدمات درمانی و تشخیصی را پوشش دهند تا از موازی‌کاری و همپوشانی بیمه ها جلوگیری شود.

این درحالی است که آمارهای موجود نشان می دهد، هنوز افراد زیادی هستند که چند دفترچه بیمه دارند و تعداد افراد تحت پوشش صندوق های بیمه ای کشور به ویژه دو صندوق بیمه ای اصلی شامل سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایرانیان از کل جمعیت کشور بیشتر است.

ضمن آنکه با وجود پوشش بیمه ای گسترده مردم بعد از طرح تحول سلامت، هنوز افرادی هستند که هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند.

از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، اجرایی کردن این طرح مهم برای کاستن از مشکلات جامعه بود، تاکنون صاحبنظران متعددی در مورد طرح تجمیع بیمه‌ها، نظرات کارشناسانه خود را ارائه دادند.

نماینده مردم آستانه و سخنگوی کمیسیون بهداشت در این رابطه اظهار کرد:

جلوگیری از اتلاف هزینه و نیروی انسانی با تجمیع بیمه ها

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجمع بیمه‌ها از اتلاف هزینه و نیروی انسانی در کشور جلوگیری می‌کند، گفت: با تجمیع بیمه‌ها مراکز بیمه‌ای در کشور به وظایف اصلی خود و نه به موضوعات حاشیه‌ای مشغول می شوند.

محمد حسین قربانی با ابراز نگرانی نسبت به معطل ماندن تجمیع بیمه ها تاکید کرد: این موضوع در ابلاغ سند تحول سلامت از سوی مقام معظم رهبری و نیز قانون برنامه پنجم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین در پیش نویس قانون برنامه ششم توسعه نیز این موضوع مطرح شده است.

وی گفت: مایه تاسف است که نمایندگان مجلس و دولت تاکنون نتوانسته‌اند این قانون را به مرحله اجرا درآورند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تجمیع بیمه ها از اتلاف هزینه و نیروی انسانی در کشور جلوگیری می کند، یادآور شد: امروز مراکز خدماتی درمانی و نیز دانشگاه های علوم پزشکی درکشور منابع خود را از چندین منبع دریافت می کنند.

وی درباره دیگر پیامد منفی سیستم فعلی بیمه ای در کشور تصریح کرد: چندین مرکز بیمه ای متفاوت امروز به سیستم درمانی کشور بدهکار هستند، این در حالی است که با تجمیع بیمه ها شاهد اتلاف نیروی انسانی و منابع نخواهیم بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پس از تجمیع بیمه ها، سازمان برنامه و بودجه با یک تشکیلات سر وکار دارد، عنوان کرد: در این صورت این سازمان برای پرداخت سهم بیمه ها متمرکز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه ها به نفع نظام سلامت در کشور است، تاکید کرد: در صورتی که این موضوع در اجرا یا اعتبار مشکلاتی دارد با کمک دولت و در قالب قانون بودجه به راحتی قابل حل است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نبود قانون یکسان، رفتار سلیقه ای بیمه ها را دامن زده است، عنوان کرد: چنین عملکردی اکنون آفت حوزه درمان است این در حالی است که در صورت وجود یک قانون یکسان تمام بیمه ها بر روی یک ریل واحد حرکت می کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار