بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 22 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


علت ترافیک شدید روز گذشته رشت از زبان عضو شورای این شهر

تابناک گیلان: محمدحسین واثق‌کارگرنیا عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به اجرای طرح محدودیت ترافیکی در برخی از خیابان‌های این شهر اشاره کرد و گفت: با اعمال طرح محدودیت ترافیکی در خیابان‌های امام (ره)، سعدی و شریعتی منتهی به میدان شهدای ذهاب رشت جلوی تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر گرفته شد.

وی با اشاره به معایب طرح ترافیکی در مسیرهای مذکور گفت: قبل از آغاز اجرای طرح ترافیکی باید تمهیداتی درباره افزایش ناوگان اتوبوسرانی و … صورت می‌گرفت تا شهروندان با توجه به اینکه تنها مجاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مسیرهای مذکور هستند با مشکل مواجه نشوند.

واثق کارگرنیا اضافه کرد: مشاور اجرای طرح معتقد بود که در زمان اعمال محدودیت ترافیکی باید برخی از خیابان‌ها یکطرفه شود که به این موضوع نیز توجهی نشده است.

وی عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره اجرای طرح محدودیت ترافیکی به شهروندان را از دیگر معایب دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این زمینه به خوبی انجام نشده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شب گذشته در یکی از مسیرهای اجرای طرح محدودیت ترافیکی به دلیل عدم نصب علائم هشداردهنده ترافیک شدیدی در رشت به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت وظیفه نظارتی بر عملکرد شهرداری را دارد، گفت: در زمینه اجرای پروژه پیاده راه‌سازی بدون مجوز لازم باید تذکراتی به شهردار رشت داده شود تا پس از این شاهد چنین اقدام‌هایی نباشیم.


ثابت قدم: مدیریت شهری در رشت باعث افزایش فاصله طبقاتی شده است

«سید محمد علی ثابت قدم» شهردار رشت، روز گذشته به شمال ما گفت: سه سال پیش ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان رشتی داشتیم که متاسفانه امروز فقط ۳۵ اتوبوس داریم.

این موضوع نشان می دهد که حمل و نقل عمومی شهر در بستر عدالت محوری برای همشهریان کمتربرخوردار ایجاد نشده است. همچنین حمل و نقل تک سرنشین رشت به ۵۶ درصد رسیده است در حالی که آمار سه سال پیس ۴۳ درصد کمتر بود.

این آمار نیز نشان می دهد که رفتارهای مدیریت شهری ما در راستای افزایش فئودالیسم و سرمایه داری صرف بوده است. در حالی که مدیریت شهری باید در کنار تامین منافع خصوصی سرمایه گذار برای تعادل بخشی به شهر نیز برنامه داشته باشد.

مدیریت شهری نتوانسته است این تعادل بخشی را ایجاد کند و این باعث افزایش فاصله طبقاتی در شهر رشت شده است. که البته احداث پیاده راه کمک بسیاری به تعادل بخشی شهر به لحاظ روانی خواهد کرد زیرا پیاده راه ها در دنیا مکان هایی هستند برای تجمع های مذهبی و شادی بین دهک های مختلف درآمدی.


آقای دنیامالی ، آزموده را آزمودن خطاست!

انزلی کلاب نوشت: احمد دنیامالی که یکی از مدیران لایق کشور به حساب می آید و اکنون روی صندلی رئیس هیئت مدیره ملوان نشسته است با چه تفکری سکان هدایت ملوان را به دستان استیلی داده است؟ آیا رفاقت نزدیک او با حبیب کاشانی در این تصمیم نقشی داشته و یا اینکه دلیل دیگری پشت انتخاب این مربی کم دانش با کارنامه کاملا نا موفق پنهان است؟

متاسفانه احمد دنیا مالی از زمان ورودش به ملوان هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در اظهار نظری عجیب اعلام می کند که از مبلغ قرارداد بازیکنان بی خبر است، قراردادهای بی حساب و کتابی که بدون شک برای ملوان دردسر ساز خواهند شد، آن هم در شرایطی که بازیکنان ملوان بابت پول توی جیبی خود لنگ هستند و باشگاه پولی برای پرداخت به آنها ندارد.

تنها نکته مثبت ملوان در این فصل بستن یک تیم خوب توسط امیر قلعه نویی  است که دنیا مالی در مصاحبه ای اعتراف کرده در آن نقش چندانی ندارد و امیدواریم در آینده شاهد عملکرد مثبت دنیامالی در این باشگاه باشیم تا در پایان فصل بابت راه اندازی کمپین ورود احمد دنیامالی به ملوان از همراهان انزلی کلاب عذرخواهی نکنیم.

جناب آقای احمد دنیا مالی، امیدواریم در انتظار ورود به بحران و نتایج ضعیف ننشسته باشید و به خاطر داشته باشید برای تیمی با این پتانسیل هر نتیجه ای کمتر از کسب سهمیه آسیا ناکامی محسوب می شود، لطفا کارنامه سرمربی ملوان و دستیارانش را بازنگری نموده  و بدون تعارف در اینباره تصمیم گیری کنید، لطفا فیلم بازی های ملوان را با هر تحلیل گر و مربی فوتبالی که قبولش دارید بازنگری کنید تا اشتباهات کمرشکن کادر فنی را به شما گوشزد کنند.

به یاد داشته باشید شما با راه اندازی کمپینی با حضور حدود سه هزار نفر از هواداران ملوان به این باشگاه آمده اید و مردم شما را امین و نماینده خود در باشگاه ملوان می دانند پس بدون شک هواداران ملوان از احمد دنیا مالی انتظار بهترین تصمیمات را دارند.


مدیران املش این همه تجربه را کجا بکار خواهند گرفت؟!

املش ما نوشت: کسی نیست که خرداد سال ۹۲، مهر ۹۳ و مهر ۹۴ را بابت بارش های سیل آسا و تخریب خانه ها ، پل و شکستگی لوله های آب و …  درخاطر نداشته باشد.

آبگرفتگی های کوچه ها از یک طرف و خساراتی که فقط برجای گذاشت و تجربه ای شد برای برخی مدیران و شاید خاطره ای !!!

تجربه ای که فقط اندوخته میشود و سدی در مقابل بحران ها نمیگردد، بحران هایی که میشود مدیریت کرد و برای همین است کمیته ای بنام کمیته بحران در فرمانداری ها تشکیل شده است.

کمیته بحران که باید پیش از بحران برنامه ریزی های لازمه را داشته باشد و در حین بحران آن تجربیات را بکار بندد تا خسارات وارده به کمترین حد ممکن برسد اینگونه عمل نکرده است ، زیرا که همین اعداد و ارقام خساراتی که توسط مدیران ارشد شهرستان بیان میشود نشان از خاطره شدن تجربه ۳ ساله بحران سیل در املش است.

حال باید منتظر ماند که اینهمه تجربه اندوزی توسط مدیران کجا بکارخواهد گرفته شد؟؟؟



خط و نشان کوچکی نژاد برای شهردار رشت ؛ از طریق وزیر کشور ورود می کنم!

تابناک گیلان: نماینده مردم رشت در جمع کسبه بازار با بیان اینکه برای حل این موضوع  از نیروی انتظامی و دستگاههای مربوط مشکل را جویا شدم، اظهار کرد: کاری که اکثر مردم از آن ناراضی هستند، حتما اشتباهی در آن است، اگر هم اشتباه نباشد پس مردم توجیه نیستند.

به گفته خزر انلاین، جبار کوچکی نژاد تصریح کرد: شهرداری باید در جهت آسایش مردم گام بردارد و همه باید این مورد را بپیذیرند.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه مذکور همگان تایید خواهند کرد که باید رفاه مردم در نظر گرفته شود، یادآور شد: در بسیاری از شهرهای دنیا در اینگونه موارد تردد را قطع نکرده اند بلکه فقط محدودیت هایی را در نظر گرفته اند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه انتظار داشتم تا تا کسبه بازار از طریق صنف هایشان اقدام کنند، تصریح کرد: صنف ها تجمیعی از بازاریان رشت هستند، آنها می توانند ورود کنند و مباحث را با نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط در میان بگذارند تا بتوانند به یک راه حل مناسب برسند. صنوف می توانند نسبت به حقی که از آنها ضایع شده است اعتراض کنند و این حقوق در نظام جمهوری اسلامی پیش بینی شده است.

وی با تصریح بر اینکه باید هر چه زودتر مشکلات موجود مرتفع شود، خاطرنشان کرد: اگر این مورد حل نشود و برخی افراد حرف زور بگویند می توان از طریق وزیر کشور و نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار