فرماندار جیرفت شاه‌کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را توجه به مشارکت مردم در فعال کردن ظرفیت‌ها دانست که خارج از بروکراسی اداری باید فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴ 23 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، احمد بلندنظر اظهار کرد: استاندار کرمان روز گذشته از معدن مطاع در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت بازدید کرد. ضمن اینکه تاکنون کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت در حال احداث است.

وی مردمی‌سازی جهش تولید را در گرو تامین زیرساخت‌ها و فعال‌سازی معادن دانست که باید توسط دولت فراهم شوند و افزود: وقتی در کنار استخراج معادن، زمینه فرآوری هم مهیا شود، ضمن اینکه از خام فروشی جلوگیری بعمل می‌آید، زمینه اشتغال پایدار را برای اهالی آن منطقه فراهم می‌کند.

فرماندار جیرفت شاه‌کلید شعار سال ۱۴۰۳ را توجه به مشارکت مردم در فعال کردن ظرفیت‌ها دانست که خارج از بروکراسی اداری باید فراهم شود و گفت: وقتی با احداث کارخانه کوچک مقیاس زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در معدن مطاع فراهم شده، جای امیدواری است که اعتماد به مردم نتیجه بخش خواهد بود و می‌توان از آن‌ها به عنوان الگو‌های موفق بهره برد و دولتمردان باید مسیر را برای جلب مشارکت‌های مردمی فراهم نمایند.

همچنین معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در گفتگو با ایسنا با اشاره به سفر استاندار کرمان به شهرستان‌های کهنوج، فاریاب و جیرفت و بازدید از ظرفیت‌های معدنی بیان کرد: بازدید دو روزه استاندار از تعدادی پروژه و زیرساخت‌های حوزه صنعت و معدن در جنوب کرمان در حل مشکلات فراروی توسعه منطقه موثر خواهد بود، زیرا از نزدیک موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار داده است.

محمد مجاز بازدید از معدن و کارخانه بزرگ تیتانیوم کهنوج با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر، کارخانه سیلیس در شهرستان فاریاب با اشتغال زایی ۳۰۰ نفر و معدن و کارخانه مس مطاع با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم را از جمله برنامه‌های کاری نماینده عالی دولت عنوان کرد که با جمع بندی مشکلات و اتخاذ تصمیمات لازم، شاهد رونق بیشتر در بخش معادن خواهیم بود.

وی با ابراز امیدواری از اهتمام دولت در فراهم کردن زمینه حضور مردم در تولید، افزود: سازمان صمت آمادگی لازم را برای این مهم اعلام می‌کند و از هیچ همکاری در این راستا دریغ نخواهد کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار