جشنواره شوی اسب سواره نژاد‌های کرد، ترکمن، دره شوری، عرب، بومی رفسنجان و دیگر نژاد‌های ایران طی دو روز ۲۳ و ۲۴ فروردین در مجموعه ورزشی دانشگاه، ولی عصر رفسنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ 13 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، ۱۶۵ راس اسب از نقاط مختلف ایران به مدت دو روز از پنجشنبه در این شوی اسب حضور یافتند و در این مراسم در هر روز بالای ۲۵ هزار نفر به تماشای این شو نشستند.

به گفته فرماندار رفسنجان عده‌ای هم به دلیل نبود فضای کافی نتوانستند در این برنامه شرکت کنند که نیاز است زیرساخت‌ها در جهت توسعه میدان نمایش اسب‌ها با کمک بخش خصوصی فراهم شود.

بنا به گفته حسین رضایی، رفسنجان با داشتن ۵۰۰۰ راس اسب بومی ظرفیت مناسبی برای برپایی شوی اسب سواره کشور است.

وحید ابوالقاسمی، دبیر جشنواره شوی اسب سواره ایران نیز در این جشنواره اظهار کرد: مردم به ویژه جوانان هر جامعه‌ای نیاز به نشاط و پویایی دارند و پتانسیل اسب‌های شهرستان رفسنجان می‌تواند در این امر بهترین نقش را داشته باشد.

وی افزود: شوی اسب سواره در رفسنجان از ۱۳ سال قبل برگزار شد و پس از آن هم چند باری این شو ادامه یافت و امسال سعی کردیم نقطه قوت و تمرکزمان را بر این پتانسیل بالای شهرستان بگذاریم.

ابوالقاسمی عنوان کرد: حداقل از ۱۵ استان کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، ایلام، بوشهر، فارس و ... در این شوی دو روزه شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر در استادیوم به تماشای این مسابقات نشستند و عده‌ای هم به دلیل کمبود فضا و جا نتوانستند به داخل ورود کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار