طبق پیش بینی هواشناسی، جو استان تا روز چهارشنبه ۸ فروردین نسبتاً ناپایدار و توأم با جریانات جنوبی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴ 23 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روز چهارشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۳) نسبتاً ناپایدار و توأم با جریانات جنوبی است و بر این اساس طی مدت مذکور آسمان در بیشتر اوقات کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرمیج (تند تا گاهی نسبتاً شدید) پیش‌بینی می‌شود.

البته گاهی شاهد رشد ابر و رگبار باران (در پاره‌ای از اوقات همراه با رعد و برق و احتمالاً اصابت صاعقه) در برخی مناطق استان خواهیم بود و شدت بارش‌ها طی روز‌های دوشنبه (۶ فروردین ۱۴۰۳) و چهارشنبه در سطح استان قابل توجه خواهد بود و بارش‌ها مناطق وسیع‌تری از استان را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد.

سرعت وزش باد جنوبی نیز در روز‌های سه‌شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) و چهارشنبه شاخص‌تر خواهد بود.

ضمناً طی روز دوشنبه در مناطق مرتفع جنوب استان و طی روز چهارشنبه در مناطق کوهپایه‌ای و ارتفاعات مرکز و جنوب استان بارش خفیف برف دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، فلذا توجه به هشدار زرد شماره ۱ اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می‌شود.

طبق این گزارش روز‌های یکشنبه (۵ فروردین ۱۴۰۳) و دوشنبه شاهد کاهش نسبی دما در شمال استان خواهیم بود، ولی روز سه شنبه دمای هوا در این مناطق افزایش می‌یابد؛ از قبل از ظهر چهارشنبه با توجه به تغییر جهت جریانات جوی و شمالی شدن جریانات شاهد کاهش نسبی دما در کل استان خواهیم بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار