مدیر سازمان پسماند شهرداری اردبیل گفت: سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی توسط ماموران به صورت روزانه و مستمر زنده گیری شده و به محل نگهداری انتقال می‌یابند.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 14 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد اسدی گفت: محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مکانی به مساحت ۲ هکتار و با هزینه کرد حدود ۶ میلیارد تومان برای آشیانه و محوطه سازی در جاده ثمرین جنب ایستگاه موقت زباله مستقر است که دارای قسمت‌های مجزای نر و ماده، توله و ماده گی جهت نگهداری است.

وی افزود: روزانه حدود ۱۵۰ کیلو غذا از قبیل اسکلت مرغ و برای توله‌ها ۵ تا ۱۰ کیلو شیر اختصاص یافته است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری اردبیل گفت: ساختمان کلینیک با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است که پیش بینی می‌کنیم ۵۰ درصد بقیه هم طی ۴ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: عقیم سازی، سمپاشی و واکسینه کردن سگ‌ها از جمله اقداماتی است که در مرکز انجام می‌شود و تاکنون حدود ۴۵۰ قلاده بر اساس آمار و اطلاع دامپزشک عقیم سازی شده اند.

اسدی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۷۰ قلاده سگ در مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیر سازمان پسماند شهرداری اردبیل گفت: سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی توسط ماموران به صورت روزانه و مستمر زنده گیری شده و به محل نگهداری انتقال می‌یابند.

وی افزود: ۲ قبضه اسلحه شکاری برای ماموران خریداری شده است تا با استفاده از ماده بیهوشی، صرفا سگ‌ها را بیهوش و به محل انتقال دهند.

اسدی بیان کرد: آزادسازی پس از زنده گیری و عقیم سازی و انجام واکسیناسیون در قلمرو محل زندگی خود آن‌ها و طبق دستورالعملی که در این زمینه وجود دارد قابل انجام است، اما تاکنون در این مرکز آزادسازی صورت نگرفته است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری اردبیل بیان کرد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که متاسفانه تعدادی از شهروندان در حاشیه شهر و شهرک‌ها خودشان از سگ‌ها نگهداری می‌کنند و شب‌ها آن‌ها را آزاد می‌کنند و یا اینکه خود سگ‌ها آزاد می‌شوند و زمانی که ماموران ما بخواهند نسبت به شکار آن‌ها اقدام کنند مانع شده و حتی موجب درگیری می‌شوند و مشکلاتی را در این مورد بوجود می‌آورند.

وی ادامه داد: همچنین برخی NGO‌ها هم از طریق غذا رسانی به سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر‌ها و شهرک‌ها موجب تجمع سگ‌ها و ترس اهالی منطقه بخصوص در موقع شب می‌شوند.

اسدی اظهار کرد: مسلما آمار سگ‌های ولگرد نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته است ولیکن بعضا مشاهده شده است که افرادی از روستا و یا شهر‌های نزدیک اردبیل سگ‌ها را گرفته اند و در نزدیک شهر اردبیل رهاسازی می‌کنند.

وی افزود: این مرکز قابلیت نگهداری سگ‌ها را برای هر واحد نر یا ماده و توله ماده‌گی به تعداد ۳۰۰ قلاده را دارد که در مجموع می‌توان ۲۰۰۰ قلاده سگ را نگهداری کرد.

مدیر سازمان پسماند شهرداری اردبیل گفت:همشهریان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۰۴۵۳۳۶۶۹۰۲۰ نسبت به اطلاع رسانی سگ‌های ولگرد به این سازمان اقدام کنند.

اسدی در خاتمه گفت: چنانچه همشهریان بخواهند اقلام و مواد غذایی برای سگ‌های مرکز بدهند از طریق تماس با شماره‌های مذکور هماهنگی لازم را انجام دهند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار