کد خبر: ۱۱۵۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 12 March 2024

پارک جنگلی بندر کیاشهر پس از قریب به ۴۰ سال، بهسازی و سامان‌دهی می‌شودپارک جنگلی بندر کیاشهر پس از قریب به ۴۰ سال، بهسازی و سامان‌دهی می‌شودپارک جنگلی بندر کیاشهر پس از قریب به ۴۰ سال، بهسازی و سامان‌دهی می‌شودپارک جنگلی بندر کیاشهر پس از قریب به ۴۰ سال، بهسازی و سامان‌دهی می‌شود

به‌گزارش خبرنگارتابناک گیلان «مرتضی عاطفی» شهردار، در نشستی که به‌منظور انعقاد قرارداد بهسازی پارک جنگلی این شهر بندری برگزار شد ضمن اشاره به ضربان آهسته حرکت مدیریت شهری در سال‌های گذشته نسبت به اجرای تعهدات خود در این مجموعه ۱۹ هکتاری توضیح داد: شهرداری در دو سال اخیر پس از انجام بررسی‌های دقیق و کامل در این زمینه، ضمن طراحی فضای پارک بر اساس کتابچه مصوب طرح با انتشار فراخوان و تعیین پیمانکار تصمیم دارد از پتانسیل‌های بالقوه این مکان بطور بالفعل استفاده شود.


*پروژه سامان‌دهی پارک جنگلی اقدامی عملی جهت تبديل بندر کیاشهر به قطب گردشگری


وی بهسازی پارک جنگلی را یکی از اهداف شعار «تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری» عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برنده فراخوان این طرح؛ از مجموعه‌هایی است که تجربه لازم در زمینه را دارد و در گذشته نیز طرح‌هایی از این دست را با موفقیت اجرا کرده است.

عاطفی با اشاره به مصوبه سال ۱۳۸۵ دولت مبنی بر اینکه بندر کیاشهر ذیل مناطق نمونه گردشگری است شرح داد: با توجه به این مصوبه، شرایط جهت کمک‌گرفتن از دولت برای توسعه زیرساختی فراهم است.

شهردار بندر کیاشهر تاکید کرد: این بندر، تنها نقطه شهری در کشور است که در مناطق نمونه گردشگری قرار دارد و با توجه به اینکه احداث پیاده‌راه، بهسازی پل چوبی و در ادامه نوسازی پارک در حال انجام است، اگر مشکلات موجود در احیاء ساحل نیز از میان برداشته شود، بندر کیاشهر یکی از نقاط بی‌نظیر گردشگری در کشور خواهد بود.

عاطفی در انتها تصریح کرد: این پروژه با اولویت انتفاع اقتصادی «کیاشهروندان» و ذی‌نفعان اماکن پیرامونی پارک جنگلی اجرا می‌شود.

نیک‌فهم مدیرعامل شرکت آرابسک و مجری طرح بهسازی پارک جنگلی بندر کیاشهر نیز توضیحاتی در این زمینه داد و‌ گفت: این مجموعه با توجه به شرایط مکانی جزو اماکنی است که می‌تواند به‌عنوان پشتیبان منطقه نمونه گردشگری بندر کیاشهر فعال شود.

*پارک جنگلی بندر کیاشهر؛ پایلوت اولین پارک جنگلی که از حمایت مناطق نمونه گردشگری برخوردار است

وی با اشاره به مطالعات کاملی که در مبحث پروژه سامان‌بخشی پارک جنگلی بندر کیاشهر انجام شده شرح داد: پس از مطالعات جامع و جلسات متعدد در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، نتیجه نهایی این شد که این پارک به عنوان پایلوت اولین پارک جنگلی کشور که از حمایت منطقه نمونه گردشگری برخوردار است، معرفی شود.

وی همچنین اعلام کرد: این طرح را به‌عنوان یک پروژه جدی ۱۸ ماهه در نظر گرفته‌ایم که فاز‌به‌فاز به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌فهم اولویت این پروژه را توجه به مناطق بومی پیرامونی بیان کرد و گفت: به‌همین منظور بخشی از این پروژه بصورت پیش‌ساخته، بدون آسیب به محیط بومی و فضای سبز، تولید و در این محل نصب می‌شود.


*توسعه افزون‌تر شهر، حاصل خوش‌فکری شهردار بندر کیاشهر و تعامل مجموعه مدیریت شهری با نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی/تحقق پروژه‌های عمرانی_گردشگری شهرداری ادامه دارد

نجفی نماینده مردم شریف شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات بسیار خوب مجموعه مدیریت شهری و خوش‌فکری شهردار بندر کیاشهر تصریح کرد: همانطور که در سالی که در روزهای پایانی آن هستیم، شاهد تلاش چشمگیر شهرداری و شورای اسلامی این شهر بندری بودیم، در سال آینده نیز با توجه به برنامه‌های ارائه شده، تحقق پروژه‌های متعدد را در پیش خواهیم داشت.


وی ضمن تاکید بر استمرار همکاری شهرداری و شورای اسلامی بندر کیاشهر و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد: این همراهی نوید‌بخش، توسعه افزون‌تر، خصوصا در بخش گردشگری خواهد شد و به عمران شهری نیز کمک می‌کند.

گفتنی است؛ احداث سوییت‌های مجهز اقامتی، آلاچیق و کمپینگ، رستوران و کافی‌شاپ، مراکز فروش سوغات و صنایع دستی، فضای بازی کودکان، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از جمله اهداف اجرای طرح ساماندهی پارک جنگلی بندر کیاشهر است.

لازم به‌توضیح است؛ قرارداد بهسازی پارک جنگلی بندر کیاشهر در پایان این نشست به امضاء رسيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار