رئیس سازمان چاری کشور
رئیس سازمان چاری کشور گفت: امسال ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی باغ‌های چای و بهداشتی کردن کارخانه‌ها به چایکاران و کارخانه داران گیلان و مازندران پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 26 February 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ حبیب جهانساز درگفتگو با تابناک گیلان گفت: امسال ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله برای هرس و بهزراعی باغات چای به چایکاران و ۱۲ میلیارد تومان هم با کارمزد ۱۵ درصد برای برندسازی و بهداشتی کردن محیط کارخانه به کارخانه داران چایسازی، از محل صندوق توسعه صنعت چای کشور پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای خرید کود شیمیایی مصرفی چایکاران در اختیار ۹ کارگزار توزیع کود شیمیایی در شمال کشور قرار داده شد، افزود: تاکنون از مجموع ۹ هزار تن کود سهمیه باغ‌های چای کشور، ۵ هزار تن آن خریداری و ۴ هزار و ۶۰۰ تن آن بین چایکاران گیلان و مازندران توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۹ هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد، افزود: از این مقدار بهای برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران تاکنون ، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۶ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: از مجموع ۲۶۸ میلیارد تومان باقیمانده مطالبات چایکاران، ۳۷ میلیارد تومان سهم دولت است که هفته آینده به حساب چایکاران واریز می‌شود و بقیه هم سهم مدیران کارخانجات چایسازی است که پیگیری‌های لازم برای پرداخت هر چه سریعتر آن ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار