امام جمعه شهرستان آبیک شبانه روزی شدن داروخانه بیمارستان دولتی شهدا به دلیل نیاز مبرم مردم را از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواستار شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 03 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام تقی روحانی در دیدار استاندار قزوین به همراه تنی چند تن از مسوولان استان، مددخانی فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسوولان که ظهر امروز در حسینیه زنده یاد حجت‌الاسلام موسوی دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به حضور سه ماهه خود در شهرستان اظهار کرد: گرچه دولت با محدودیت‌های مالی و اعتباری مواجه است اما شهرستان آبیک در حوزه‌های مختلف به ویژه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، فرهنگی و غیره نیازمند توجه ویژه است که از خواسته‌ها و مطالبات مستمر مردم، تکمیل پل روگذر راه‌آهن آبیک_قشلاق است و تکمیل و افتتاح آن طولانی و زمان بر شده این در حالی است که انتظار بود در دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی افزود: مردم به شدت در محدوده تنگ و باریک تردد از جاده کنار پل روگذر راه‌آهن با ترافیک مواجه می‌شوند و با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به بازدید دو ساعته از بیمارستان دولتی شهدا و آشنایی با بخش‌های مختلف این بیمارستان ادامه داد: بخشی از موضوعات بیمارستان قابل پیگیری است و می‌طلبد مسوولان توجه ویژه به این بیمارستان در زمینه اختصاص متخصصانی همچون متخصص چشم و ارتوپد و نیز متخصص بیهوشی تمام وقت برای بخش زایمان و اعمال جراحی داشته باشند.

روحانی اضافه کرد: درست است که توسط بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) به مردم ارائه می‌شود اما برای همه مردم قطعا، امکان دریافت خدمات درمانی این بیمارستان وجود ندارد.

وی از شبانه روزی نبودن داروخانه بیمارستان دولتی شهدا ابراز تأسف کرد و گفت: تا ساعتی از شب داروخانه این بیمارستان باز است در حالی که محدودیت مکانی وجود ندارد و اتاق وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به هر دلیلی نتوانسته و یا اجازه نداده نسبت به شبانه روزی شدن بیمارستان اقدام شود و مردم در سرما و گرما در نیمه‌های شب با مشکلات عدیده ای برای رفتن به داروخانه داخل شهر مواجه می‌شوند که درخور و شایسته مردم این نیست.

امام جمعه شهرستان آبیک با بیان اینکه نیمه کاره رها شدن پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدا منظره خوبی ندارد، تصریح کرد: لازم است مسوولان استان قزوین برای ادامه روند اجرایی پروژه الحاقی بیمارستان و تکمیل آن از محل اعتبارات سفر رییس جمهور بودجه‌ای لحاظ کنند تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری آن باشیم.

تلاش برای تخصیص اعتبار به پروژه الحاقی بیمارستان شهدا

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین هم این دیدار گفت: شهرستان آبیک از ظرفیت بارز در همه حوزه ها به خصوص اقتصاد برخوردار است که ثقل تولید استان بر دوش آبیک و مردم این شهرستان است و بخش عمده ای از واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی در شهرستان آبیک استقرار دارند و برای استان توفیقاتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان آبیک پیگیر منافع مردم است، افزود: آب شرب آبیک از سد طالقان پرچالش ترین موضوع بود که حل شد.

استاندار قزوین ادامه داد: چند ماه پیش با ورود خیر پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک شروع شد و اعتباری تخصیص داد و هزینه کرد و سپس کنار کشید که پیگیری ادامه ساخت این پروژه را در دستور کار داریم و در سفر آتی رییس‌ جمهور تلاش می‌کنیم اعتباراتی به پروژه اختصاص یابد.

اعلایی اضافه کرد: موضوع بیمارستان دولتی شهدا فقط زیرساخت نیست و بحث کمبود پزشکان متخصص مطرح است که با همکاری فرماندار آبیک و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تلاش می‌شود این مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص هوای آبیک هم سیاست گذاری هایی در حال اجراست و برای موضوعات وقفی شهرستان هم تدابیری در دستور کار قرار دارد و در خصوص معادن هم در قالب کلان پروژه میان مدت، برنامه‌هایی در دست اقدام است تا منافع آنها به مردم برسد و ارزش افزوده به شهرستان اختصاص یابد.

این مسوول تصریح کرد: در مجموع مسائل مربوط به مردم باید متناسب با نیازها باشد تا بتوانیم از بودجه ملی و امکانات ملی اخذ کنیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار