فعالیت سرپرست شهرداری آبیک با توجه به اعلام مسوولان استانی و شهرستانی، تا انتخاب گزینه جدید شهرداری وجاهت قانونی دارد و شورای شهر آبیک هم برنامه‌ای برای جابه‌جایی وی ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 28 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، پس از دستگیری ۶ عضو شورای شهر به اتهام ارتشا، وضعیت نامطلوب و کج دار و مریز مدیریت شهری آبیک سبب اختلال در رتق و فتق امور شهر و شهروندان شد.

پس از لغو قرار نظارت قضایی سه عضو شورای شهر آبیک و اضافه شدن سه عضو علی البدل و وجود رییس شورای فعلی، چند روزی است که ترکیب جدید شورای شهر آبیک کار خود را آغاز کرده است.

با برگزاری انتخابات هیأت رییسه احمد قربانی رییس و رضا محمدزاده نایب رییس، قدیر اینانلو سخنگو، نازنین زهرا اجلی خزانه دار و حسینعلی ساریجالو دبیر شدند. سیدابوذر موسوی و مرتضی محمدی هم به عنوان اعضای عادی شورای شهر انتخاب شدند.

جلسه شورا رسمیت دارد

محسن اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به ترکیب جدید شورای شهر آبیک مبنی بر بازگشت سه عضو فعلی و لغو قرار نظارت قضایی آنان و اضافه شدن سه عضو علی البدل و وجود یک عضو شورا از قبل اظهار کرد: عملا با دعوت از اعضای علی البدل جلسه شورا رسمیت یافته و پایدار شده است و سرپرست شهرداری آبیک تا انتخاب گزینه جدید شهردار می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: در برهه‌ای، از سوی شورای شهر آبیک یک گزینه برای شهرداری آبیک معرفی شد که شرایط احراز را نداشت. شورا در ادامه بر انتخاب خود اصرار کرد که پس از بررسی مجددا در شورای‌ حل اختلاف بررسی، مشخص شد منتخب شورا فاقد وجاهت بود و همین موضوع سبب شد زمان از دست برود.

این مسوول بیان کرد: سپس ماجرای تشکیل پرونده قضایی برای چند تن از اعضای شورای‌ شهر آبیک پیش آمد و شرایط تغییر یافت. اکنون در حال مکاتبه با ترکیب جدید شورا هستیم تا نسبت به تعیین گزینه جدید شهرداری اقدام کنند و روال و شرایط گزینش و استعلامات گزینه طی شود که تاکنون گزینه‌ای معرفی نکرده‌اند و با توجه به پایدار شدن شورا، سریعا باید نسبت به این مهم اقدام کنند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین اذعان کرد: تا معرفی گزینه جدید شهرداری، سرپرست وجاهت قانونی برای ادامه فعالیت دارد و از ما استعلام گرفته‌اند و پاسخ هم ارائه داده‌ایم. با توجه به اینکه سرپرست فعلی شهرداری آبیک از بدنه شهرداری است و در حوزه‌های مختلف اشرافیت دارد، لزومی ندارد شورای شهر به دنبال گزینه جدید سرپرستی برود.

اسماعیلی بیان کرد: با توجه به رسیدن ثبات مدیریت شهری آبیک، فعلا همین روند مدیریت سرپرستی‌ می‌طلبد ادامه یابد تا گزینه جدید شهرداری معرفی شود.

وی اذعان کرد: به شورای شهر آبیک پیشنهاد می‌شود گزینه ای بومی توانمند، سلامت و خوشنام انتخاب کنند که به نفعشان هم است و در مدت محدودی که پیش رو دارند بتوانند اقدامات موثری انجام دهند و از تعیین فرد غیربومی که اشرافیت بر شهر هم ندارد و چند ماه طول می‌کشد تا با مسائل شهری آشنا شود، پرهیز کنند‌.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به اتفاقات پیش آمده در شورای شهر آبیک، یک روز هم برای این شهر، ارزش زیادی دارد و اعضای شورای شهر در این شرایط با استفاده از ظرفیت داخلی استان و انتخاب شهردار بومی و قوی و سالم می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

شورا برنامه‌ای برای جابه‌جایی سرپرست شهرداری ندارد

احمد قربانی رییس شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با بیان اینکه شورای شهر برنامه‌ ای برای جابه‌جایی فرید شریعت پناهی سرپرست فعلی شهرداری آبیک ندارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر شهر آبیک و اخذ نظر مسوولان، تصمیم شورای شهر آبیک بر این است که تا انتخاب و معرفی شهردار جدید، در سرپرستی‌ شهرداری تغییری صورت نگیرد و نظر پارلمان محلی بر همین مهم است تا امورات به روال عادی پیش برود.

وی افزود: شورای شهر آبیک درصدد است در اسرع وقت نسبت به انتخاب و معرفی گزینه شهردار به استانداری اقدام کند که البته دقت لازم را در مد نظر قرار می‌دهیم.

رییس شورای شهر آبیک بیان کرد: بیشتر سعی خواهیم کرد گزینه شهرداری از داخل استان انتخاب شود و فردی سالم، متعهد، متخصص و دلسوز باشد.

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر آبیک در انتخاب گزینه شهردار از نظرات مسوولان شهرستان آبیک استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: قطعا از مشورت و نظرات مسوولان شهرستان آبیک بهره می‌گیریم تا در انتخاب شهردار درست عمل کنیم و فردی در خدمت مردم و شهر به جایگاه شهرداری آبیک برسد.

به گزارش فارس، شهروندان آبیکی انتظار دارند فردی توسط شورای شهر فعلی شهر آبیکی برای مسند شهرداری انتخاب شود که توانمند، کارآمد، متخصص و قوی باشد و در مدت ۱.۵ سال باقی مانده از عمر شورا با هماهنگی و همسویی، بتواند پروژه های شاخصی را در شهر آبیک اجرا کند، به وضعیت شهری سر و سامان بخشد و در راستای افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار