فرماندار لنگرود:
فرماندار لنگرود، 108 هزار نفر از جمعیت 143 هزار نفری شهرستان لنگرود را واجد شرایط شرکت در انتخابات دانست و متذکر شد: در انتخابات پیش رو 4230 رای اولی داریم.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 17 January 2024

محمدرضا جلالی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، مهمترین رویداد سیاسی اجتماعی امسال را برگزاری انتخابات اسفندماه دانست و اظهار کرد: مردم ایران در انتخابات ها سرنوشت خویش را تعیین می کنند.
وی با بیان اینکه همواره مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاشند تا با ناکارآمد جلوه دادن دولت و مجلس مردم را ناامید کنند و موجب کاهش مشارکت در انتخابات شوند، تصریح کرد: اولین اثر کاهش مشارکت در انتخابات، تضعیف جایگاه مردم سالاری در ساختار سیاسی کشور است؛ همچنین می تواند منجر به فراگیر شدن انگاره عدم نیاز به مشارکت در انتخابات شود.
فرماندار لنگرود با بیان اینکه ملت ایران همواره با حضور پرشور و فعال خود در صحنه های سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشته اند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی مهمترین ویژگی و بارزترین وجه تمایز نظام اسلامی ما با سایر نظام های سیاسی دنیاست.
جلالی، مردم سالاری دینی را محصول انقلاب شکوهمند ملت ایران دانست و بیان کرد: مردم پس از قرن ها تحمل ظلم و استبداد، با معجزه انقلاب اسلامی طعم شیرین مردم سالاری و حق تعیین سرنوشت خویش را چشیدند.
وی با بیان اینکه مجریان دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری براساس تکالیف قانونی به دنبال تحقق چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت هستند، تاکید کرد: امروز همگان وظیفه داریم که در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری هم افزایی داشته باشیم که در این راستا باید شاهد نقش آفرینی گروه های اثرگذار و افراد متخصص و معتمدین و صاحب نظران و اهالی رسانه برای جلب مشارکت همه سلایق و علایق باشیم تا بتوانیم انتخاباتی باشکوه را رقم بزنیم.
فرماندار لنگرود، با اشاره به پیش ثبت نام 40 داوطلب در حوزه انتخابیه لنگرود، اضافه کرد: شاهد تایید صلاحیت 24 نفر از داوطلبین هستیم.
وی 108 هزار نفر از جمعیت 143 هزار نفری شهرستان لنگرود را واجد شرایط شرکت در انتخابات دانست و متذکر شد: در انتخابات پیش رو 4230 رای اولی داریم.
جلالی با اشاره به مشارکت 52 درصدی مردم شهرستان لنگرود در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره قبل، تصریح کرد: هیئت اجرایی شهرستان در مجموع 158 شعبه اخذ رای را در سه بخش مرکزی، کومله و اطاقور تعیین کرده؛ همچنین 33 صندوق سیار داریم که در مناطق صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرد.
فرماندار لنگرود از تعیین پنج صندوق اخذ رای ویژه بانوان خبر داد و عنوان کرد: انتخابات 11 اسفندماه در حوزه انتخابیه این شهرستان با مشارکت 2000 نفر از عوامل اجرایی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار