رئیس دادگستری شهرستان بم بر لزوم تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 09 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، رئیس دادگستری شهرستان بم اظهار داشت: شرق استان با معضل جابجایی غیرمجاز اتباع بیگانه مواجه است و امروز تامین امنیت و ارتقای آرامش در سطح شرق استان مسئله مهمی است که می‌توان با ساماندهی در جابجایی اتباع بیگانه غیرمجاز جلوی اقدامات ضد امنیتی را گرفت.

سلمان اعظمی ساردو در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم از تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های متولی در این شهرستان خبر داد.

وی روند افزایشی ورود اتباع بیگانه به استان را نگران کننده دانست و افزود: با توجه به افزایش شمار آسیب‌های اجتماعی کمیته کنترل آسیب‌های اجتماعی در جهت شناسایی و کنترل این آسیب‌ها تشکیل شده است.

این مقام قضایی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: نظارت و کنترل جابجایی اتباع بیگانه غیر مجاز می‌تواند از ورود افراد تروریست و خطرناک از شرق استان جلوگیری کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب‌های اجتماعی در جهت رفع آنها گفت: گزارش عملکرد ۹ ماهه نسبت به سال گذشته، نشان دهنده عدم روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، طلاق، ضرب و جرح عمدی، قاچاق سوخت و حمل اتباع بیگانه است.

این مقام قضایی بر لزوم تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کار زیربنایی می‌طلبد و اگر کار زیربنایی انجام شود مشکلات به مرور حل می‌شود و این مهم جز با همکاری و همدلی ادارات متولی شهرستان میسر نیست و لازمه آن تشکیل کمیته آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بم برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها است.

در ادامه بهنام جعفری‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن اشاره به اهم آسیب‌های اجتماعی موجود در این شهرستان گفت: باید هر معضلی را در جای خود دقیق مورد ارزیابی قرار داد و علت‌های ظهور و بروز آسیب را شناسایی و به‌دنبال رفع آن برآمد و گرنه اگر در صدد برخورد با معلول‌ها بدون کشف علت باشیم وضع همین است و مشکلات و آسیب‌ها همیشه به وقوع می‌پیوندند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار