مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای نر شکار شده در مناطق آزاد شهرستان چرام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 08 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد «اسلام جاودان خرد» گفت: طی گزارش مراجع انتظامی شهرستان چرام که شب گذشته به دنبال ردی از سارقین احشام در منطقه بودند مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاع کوه منطقه آزاد معروف به چاسخوار، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چرام جهت بررسی گزارش فورا" به محل اعزام شدند.

وی اظهارکرد: محیطبانان پس از طی مسافتی کوهستانی به محل مورد نظر رسیده که متاسفانه با لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای شکار شده مواجهه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بررسی بالینی لاشه و آثار شلیک گلوله بر روی بدن آن مشخص شده که خرس براثر شلیک مستقیم اسلحه گلوله زنی تلف شده است.

جاودان خرد با اشاره به تازگی لاشه، همزمانی با سرقت احشام، عبور سارقین از مسیر لاشه این احتمال وجود دارد که سارقین احشام به خرس شلیک کرده باشند، بیان کرد: جنسیت لاشه کشف شده نر و حدودا چهار سال سن دارد.

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را بمنظور شناسایی عوامل شکار این گونه ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده اند,، اما تقاضا می‌شود کسانی که به هر نحوی اطلاعی از موضوع دارند که می‌تواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشد با شماره رایگان ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهند.

گفتنی است شهرستان چرام منطقه حفاظت شده‌ای ندارد، اما با تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی ۲ ماهه اخیر کوه اشکر با مساحت ۱۵ هزار هکتار بعنوان منطقه شکار ممنوع این شهرستان مصوب شده است که با ۲ محیطبان حفاظت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار