استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک‌تنه از حق و ولی حق دفاع کرد، گفت: سبک زندگی فاطمه(س) بهترین سبک زندگی اسلامی است که سعادت دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 16 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی اراکی عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در جمع زائران مرقد مطهر حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: این روز‌ها کشور میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است؛ شهدایی که چراغ راه و هدایتگر شدند و نشان دادند راه شهادت با به شهادت رسیدن ۱۲ شهید فراجا در راسک ادامه دارد.

وی با بیان فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: تمام اولیا و ائمه اطهار (س) برای تربیت انسان آمدند و ام ابی‌ها (س) برای همه ما الگو و اسوه است؛ دلیل اصلی همه ثروت‌های معنوی حضرت زهرا (س) مانوس بودن آن حضرت با قرآن بوده و یکی از جلوه‌های مهم زندگی زهرای مرضیه با قرآن بودن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرمود «فاطمه کسی‌ست که خداوند تمام اعضا و جوارح او را سرشار از ایمان به خدا کرده است»، گفت: سبک زندگی فاطمه (س) بهترین سبک زندگی اسلامی است که سعادت دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دشمن اگر به‌دنبال انحراف جوانان ما است برای آن است که نمی‌خواهد تجلی ایمان و توحید را ببینند و تلاش می‌کند تا فاطمه زهرا (س) و رهروانش مانند شهید سلیمانی به جامعه معرفی نشوند، ادامه داد: مهمترین جلوه ایمان در زندگی ما به برکت اسلام، ایمان به غیب است که اگر این مصداق در زندگی ما ایجاد شد و با معرفت به آن برسیم یقین بدانید در زندگی خود به‌طور دائم روح امید و نشاط داریم.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه اگر دشمن دچار اشتباه محاسباتی می‌شود به دلیل عدم ایمان به خدا است، گفت: فردی که دارای ایمان به خدا است از دشمنان نمی‌ترسد و این روحیه را در شهدا، مقام معظم رهبری و شهید سپهبد قاسم سلیمانی دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه عالی‌ترین مصداق به غیب این است که ما به ملکوت عالم ایمان پیدا کنیم، افزود: در دنیایی که زندگی می‌کنیم جلوه ملکی و ملکوتی دارد، در جلوه ملکی همه چیز را می‌بینیم و حس می‌کنیم، اما محصور و محدود به زمان و مکان است و خیلی کوچک است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نقصی که خیلی از ما داریم آن است که به جلوه مُلکی دنیا دل خوش کردیم در حالیکه تمام موجودات و حوادث این دنیا محدود و کوچک است، بیان کرد: ملک و ملکوت عالم در اختیار خداوند است و ما باید به آن ایمان کامل پیدا کنیم اگر می‌خواهیم شهدایی بشویم و راه حضرت زهرا (س) و شهدا را برویم.

وی ادامه داد: اینکه یک زن در برابر همه ظلم و طاغوت زمان خود ایستاد و نترسید و در برابر سختی‌ها نا امید نشد، فقط بر اثر ایمان کامل به خدا است؛ قهرمانی به زور بازو و هیکل نیست و انسان قهرمان کسی است که یک‌تنه از حق و، ولی حق دفاع کرد.

حسینی اراکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) باور و ایمان قلبی به خدا داشت که با شجاعت فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و امروز می‌بینیم که واقعاً آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، گفت: شهید سلیمانی ایمان به خدا داشت که گفت ترامپ قمارباز، این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما رقم می‌زنیم، او چه قدرتی به جز قدرت الهی داشت که اینگونه با شجاعت حرف می‌زد.

وی با اشاره به اینکه قدرت خدا بن‌بست شکن است، افزود: اگر ما به خدا وصل شدیم و ایمان به خدا پیدا کردیم هیچ بن‌بستی وجود ندارد همانگونه که حاج قاسم هیچوقت خسته نشد و بن‌بست شکن بود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار