مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از راهیابی 2 فیلم مستند کوتاه، ساخته هنرمندان این استان به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 11 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، احسان قائدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان کار مشاوران دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت و قطعی شدن آثار راه‌یافته به بخش‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و جایزه شهید آوینی، فهرست این آثار شامگاه یکشنبه اعلام شد که در این میان نام ۲ اثر از فیلم‌سازان استان نیز دیده می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مستند کوتاه «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند چمعالی و «ارجنا» به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی نام آثاری است که به عنوان نمایندگان استان در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آیند.

وی در خصوص موضوع مستند «کر کوهستان»، افزود: اسیوند فیلم خود را با موضوعی اجتماعی و با تمرکز بر زندگی مردم بختیاری ساخته است و داستان تولد نوزادی بر بلندای کوهستان زاگرس را روایت می‌کند.

قائدی با اشاره به فیلم «ارجنا»، اضافه کرد: رفیعی در این فیلم کوتاه، مضمونی محیط زیستی را دنبال کرده و روایت‌گر پیرمردی است که تلاش می‌کند از یک گونه گیاهی محافظت کند.

وی بیان کرد: این ۲ فیلم ساخته هنرمندان استان در این دوره از جشنواره فیلم مستند ایران که از ۲۷ آذرماه تا ۲ دی ماه امسال در تهران برگزار می‌شود در بخش فیلم‌های کوتاه با ۱۸ فیلم دیگر رقابت می‌کنند.

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآورشد: امسال ۶۴۰ فیلم در بخش‌های مختلف این جشنواره ثبت‌نام شده که از این تعداد ۳۸۰ فیلم از شهرستان‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ دوره قبلی این جشنواره، آرمان قلی‌پور و جعفر نجفی از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری توانستند صاحب عناوین بهترین مستند کوتاه مسابقه بین‌الملل و بهترین فیلم بلند جشنواره‌های شانزدهم و پانزدهم شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار