نماینده مردم لنگرود در مجلس:
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد حاضر در کمپ از افراد کم برخوردار، بی بضاعت و بعضاً نان‌آور خانواده بودند، هیئت اعزامی مجلس بیشتر به دنبال دریافت حق و حقوق این مصدومین و فوت شدگان به شکل قانونی است و گزارش این هیئت نیز قطعا در صحن مجلس ایراد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 12 November 2023

پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفت‌وگو با تابناک گیلان با اشاره به حادثه آتش سوزی کمپ لنگرود، اظهار کرد: این حادثه یکی از موضوعات روز کشور محسوب می‌شود به طوری که روسای قوه مقننه، مجریه و قضائیه در این زمینه ورود کردند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم موضوع این حادثه را بررسی کنیم در راستا و موازات قوای مسئول قضائیه و مجریه از طریق مجلس ورود کردیم و به صورت حضوری با رئیس مجلس موضوعات مطرح شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل ۲۲ قانون اساسی تذکری هم در صحن مجلس ارائه شد و رئیس مجلس نیز با ابراز تأسف و عرض تسلیت به مردم داغ دیده، دستور ویژه برای بررسی این موضوع توسط یک تیم خبره از مجلس برای حضور در منطقه را صادر کرد.

محمدنژاد با اشاره به دستگیری عامل اصلی آتش سوزی عمدی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود، خاطرنشان کرد: این فرد توسط دستگاه‌های مربوطه دستگیر و متهم به نحوه انجام این عمل اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه این به معنای ختم قائله نیست، گفت: علاوه بر موضوع بررسی و پیگیری، نحوه، نوع و عامل آتش‌سوزی و بخش مهم دیگر اعطای حق و حقوق به مصدومین و کسانی است که جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بحث درمان مصدومین حادثه کمپ در سه روز گذشته مذاکراتی با وزیر بهداشت انجام شد، تصریح کرد: دستور کتبی درمان ۱۷ مصدوم در بیمارستان ولایت رشت تا مداوای کامل به صورت رایگان اخذ شد.

محمدنژاد با اشاره به اینکه دریافت حق و حقوق فوت شدگان حادثه و طول درمان مصدومان تحت عنوان دیه پیگیری می‌شود، گفت: دو نفر از کسانی که در حال ترک اعتیاد بودند و سه نفر نیروی خدماتی بیمه مسئولیت مدنی داشتند و مابقی ۴۹ نفر که شامل ۳۰ نفر قانونی و ۱۹ نفر غیرقانونی گزارش شدند که متاسفانه بیمه نبودند.

وی افزود: ساز و کار دریافت حق بیمه نیز قواعد و قانون خاص خود را دارد که یک قرار داد دوجانبه بین بیمه‌گذار و بیمه شونده است که غیر از این ایجاد مشکل می‌کند؛ در مکاتبه انجام شده با معاون اول رئیس ‌جمهور مقرر شد از ظرفیت دولت استفاده کنیم تا راهکاری اتخاذ شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افراد حاضر در کمپ از افراد کم برخوردار، بی بضاعت و بعضاً نان‌آور خانواده بودند، هیئت اعزامی مجلس بیشتر بدنبال دریافت حق و حقوق این مصدومین و فوت شدگان به شکل قانونی است و گزارش این هیئت نیز قطعا در صحن مجلس ایراد می‌شود.

محمدنژاد تاکید کرد: هدف پرداخت حق و حقوق فوت شدگان و مصدومین است که اقدام اولیه در این زمینه محسوب می‌شود.

وی از رئیس کل دادگستری استان، استاندار گیلان و تمام مدیران کل، بابت حضور به موقع در این حادثه و پیگیری امور تقدیر کرد و گفت: مدیریت بحران توسط رئیس کل دادگستری و استاندار مانع ایجاد فضایی برای بازی دشمنان شد و این یکی از کارهای بسیار ارزشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار