مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های نوسازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی استان مصوب شد، گفت: تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال این میزان جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ایرج کریمی افزود: با توجه به اینکه مصوبات سفر اول رییس جمهور به استان در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای سه سال تامین اعتبار شده است در یکسال اخیر تمامی تعهدات سفر در سال اول معادل ۲۵ درصد اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس محقق شد.

به گفته وی، اجرای ۹ طرح در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی، تکمیل اردوگاه‌ها، تکمیل مجتمع و سالن ورزشی، تکمیل استخر دانش‌آموزی، حذف مدارس کانکسی، احداث مدرسه شبانه‌روزی تصویب شد.

به گفته وی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تخریب و بازسازی ۲۴ مدرسه در مناطق مختلف استان در طول سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ تصویب شد، که ۲۵ درصد این میزان محقق شده است.

کریمی اظهار داشت: برای تکمیل اردوگاه‌ها و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که ۲۵ درصد این میزان محقق شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: برای تکمیل مجتمع و سالن‌های ورزشی نیز۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که ۲۵ درصد این میزان تخصیص داده شد.

وی به تخصیص ۱۰۰میلیاردریال اعتبار برای تکمیل استخر دانش‌آموزی ناحیه ۱ شهرکرد اشاره کرد و گفت: ۷۰میلیاردریال این میزان محقق شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، به اجرای طرح برچیده شدن مدرسه‌های کانکسی به عنوان مهمترین اولویت نوسازی مدارس و آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: در دولت سیزدهم این طرح در قالب طرح شهید پناهی با همت دولت سیزدهم و همکاری بنیاد برکت آغاز شد، که سهم استان حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در مناطق سخت‌گذر استان است.

وی افزود: ۳۰ درصد اعتبارات ساخت مدرسه جدید از محل اعتبارات نوسازی مدارس و ۷۰ درصد از محل اعتبارات بنیادبرکت تامین شده است.

کریمی گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که ۵۰ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد و تاکنون ۱۰ مدرسه کانکسی حذف شده است و حذف مابقی مدارس کانکسی نیازمند تامین زمین درمناطق روستایی استان است.

وی اظهار داشت: احداث ۲ مدرسه شبانه‌روزی در روستای خویه شهرستان کوهرنگ تصویب شد که هم‌اکنون طرح و جانمایی این مدارس انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای تجهیز ۱۸۰ مدرسه به خصوص در مناطق دورافتاده و محروم استان ۲۵۰ میلیارد ریال مصوب شد، گفت: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی به رایزنی و برنامه‌ریزی برای دور دوم سفر رییس‌جمهور برای تامین و جذب اعتبارات برای استان اشاره کرد و گفت: در سالجاری پیگیری برای تحقق سهم سال ۱۴۰۲ از اعتبارات مصوبات دور نخست سفر در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در ادامه سفر‌های استانی خود روز پنجشنبه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۱ به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر قرار است ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام این استان مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری درنظر گرفته شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار