رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ طرح پاکسازی بوستان و تفرجگاه‌های این استان از وجود توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر از ابتدای سالجاری تاکنون اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 04 November 2023

سرهنگ احمد نیکبخت با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان طرح‌های محلی زیادی برای جمع‌آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کرده است،اظهار کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، از ابتدای سالجاری آغاز شده است و افراد پرخطر اعم از معتادان متجاهر، خرده فروشان و اراذل و اوباش به منظور اجرای طرح امنیت محله‌محور جمع‌آوری شدند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها تعداد قابل توجهی از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل و معتادان هم روانه مراکز ترک اعتیاد شدند که این روند همچنان تداوم دارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به نحوه برخورد پلیس باخرده فروشان نوجوان چگونه است؛ تصریح کرد: تاکنون توزیع کننده نوجوان مواد مخدر دستگیر نشده است اما اگر مواردی از خرید و فروش مواد مخدر توسط افراد کم سن و سال به پلیس گزارش شود، این افراد دستگیر و با حکم قاضی به مراکز اصلاح و تربیت تحویل می‌شوند.

وی ادامه داد:در صورتی که نوجوان یا فرد کم سن و سالی در حال مصرف مواد دستگیر شود، به بهزیستی انتقال می‌یابد.

سرهنگ نیکبخت گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، ۲۴ درصد از نوجوانان از روی کنجکاوی برای نخستین بار ماده مخدر روانگردان را تجربه می‌کنند ازاین رو آنها را باید آموزش و آگاهی‌ داد.

وی اضافه کرد:از شهروندان هم میخواهیم در صورت مشاهده خرید و فروش و یا مصرف مواد مخدر در پارک ها موضوع را به صورت دقیق از طریق تلفن ۱۱۰به کارشناسان پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار