معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به ۶۰۰ دانش‌آموز و والد از ابتدای مهرماه تا کنون، گفت: ۲۱۰ نفر مشاور در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شدند و به دانش‌آموزان استان مشاوره می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 05 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی خدیبی بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۷۲ نمازخانه مستقل در استان وجود دارد که نیازمند پنج‌هزار و ۲۶۰ متر فرش سجاده‌ای است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر در یک‌هزار و ۶۵۵ مدرسه نماز‌های جماعت ساماندهی و برگزار می‌شود.

وی افزود: در یک‌هزار و ۹۷ مدرسه استان نماز جماعت توسط فرهنگیان، در ۱۰۱ مدرسه توسط معلمان روحانی، در ۱۱۴ مدرسه توسط روحانیون، در ۳۲۱ مدرسه توسط ائمه روحانی طرح امین و در ۲۰ مدرسه نماز جماعت توسط معتمد محل برگزار می‌شود.

خدیبی با اشاره به ضرورت توجه به ساخت نمازخانه در مدارس مناطق محروم، اضافه کرد: در حال حاضر ۲ نمازخانه مدرسه در شهرستان بن با زیربنای ۲۴۰ مترمربع و یک نمازخانه در بخش لاران با زیربنای ۱۰۰ مترمربع در مرحله فوندانسیون است.

وی اظهار داشت: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در جهت افزایش کیفیت زندگی دانش‌آموزان با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت رشد و تکامل یکپارچه دانش‌آموزان در سطح مدارس استان در حال اجراست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌گرایی دستگاه‌ها برای اجرای این طرح ضروری است، گفت: آسیب‌ها در حال شناسایی است، اما نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد همچنین در بحث کودکان بدسرپرست نیز نمایندگانی مشخص شده و هر دانش‌آموز را متناسب با نیاز به دستگاه مربوطه ارجاع می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مشاور در خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ از ساعت هشت صبح تا هشت شب و ۱۸ تیم تخصصی مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی جهت ارائه خدمت به دانش‌آموزان مشغول به فعالیت هستند.

خدیبی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به ۶۰۰ دانش‌آموز و والد در چهارمحال و بختیاری از ابتدای مهرماه تا کنون، افزود: ۲۱۰ نفر مشاور در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شدند و به دانش‌آموزان استان مشاوره می‌دهند.

شهرام خواجوی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست گفت: طرح نماد طی سال گذشته نیز در مدارس دخترانه استان اجرا شد و برای انجام آن یک‌میلیارد و ۲۰۰ هزار میلیون تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار