بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 18 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


در کمال بی تقوایی شرافت رسانه را به حراج گذاشته اند / فرصت طلبان از نجابت گیلانی ها سو استفاده نموده و در حال اخاذی و زورگیری اینترنتی در فضای مجازی هستند

تابناک گیلان: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پی اظهارات اخیر یکی از رسانه های محلی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا واکنش نشان داد و گفت: علیرغم اینکه اظهارات اینگونه سایت های لجن پراکن را قابل به پاسخگویی نمی‌دانم و استراتژی من سکوت بوده ولی استثنائا در این مرحله سکوت را جایز نمی‌دانم و امیدوارم متنبه شوند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه برای پاسخگویی بدلیل حرمت ماه عزای حسینی دو دل بودم تصریح کرد:محرم یعنی مبارزه با ظلم , فساد و تباهی بنابراین به اختصار مواردی را بیان می کنم و بزودی اطلاعات کاملی از یکی دو سایت اجاره ای که در کمال بی تقوایی شرافت رسانه را به حراج گذاشته اند و با دریافت پول و إمکانات مادی و معنوی با حمله به برخی چهره های سیاسی به تخریب و ترور شخصیت مدیران ، اقدام می نمایند در اختیار مقامات قضائی و امنیتی استان و کشور قرار خواهم داد تا مقاصد شوم آنها افشا شود و برخورد لازم قانونی با آنها صورت پذیرد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه متاسفانه در سالیان نه چندان دور این افراد از استانهای همجوار به گیلان آمده و حاضر به انجام هر کاری بودند تصریح کرد:فرصت طلبان از نجابت گیلانی ها سو استفاده نموده و در حال اخاذی و زورگیری اینترنتی در فضای مجازی هستند.

وی اضافه کرد:به خاطر انفعال مدیران فرهنگی و عدم برخورد مسئولان,آنها با انتشار متعدد اخبار و نشر اکاذیب دست به ترور شخصیت مدیران زده و با آبروی کاری چندین ساله آنها بازی می کنند و متاسفانه برخی از معدود مدیران گیلانی هم برای اینکه از این حملات ناجوانمردانه بدور باشند از محل بیت المال به این سایت ها باج می دهند و برای پوشش این باج گیری بعنوان درج اخبار مثلا حق الزحمه به آنان پرداخت می نمایند!

جعفرزاده در ادامه به صدور مجوز واردات کالا توسط یکی از مدیران استان برای یک سایت استیجاری که به نماد باجگیری رسانه ای تبدیل شده است خبر داد و گفت: مستنداتی در اختیار است که دست اندرکاران همین سایت توانسته اند با تهدید و ارعاب رسانه در اختیار خود یکی از مدیران سالخورده استان گیلان را مجبور به صدور امتیاز واردات یک کالای خاص نمایند.



جواب دیپلماتیک ابراهیم مهربان به سوالی درباره شهردار سابق لاهیجان

تابناک گیلان: مهربان با تكذيب شايعاتي در مورد اعمال فشار برخي اعضاي شوراي شهر لاهيجان در مورد انتخاب شهردار جديد لنگرود اظهار کرد: به هيچ وجه نه بنده و نه هيچ كدام از اعضاي شوراي شهر لاهيجان اصلا چنين تفكراتي نداريم و همان طور كه طبيعتا ما در انتخاب شهردار اجازه نمي داديم كسي به ما فشار بياورد طبيعتا آن بزرگواران در شوراي شهر لنگرود با توجه به وظيفه اي كه مردم در اختيارشان گذاشته اند در واقع به سهم خودشان بهترين انتخاب را كردند و من خودم براي اين عزيزان و مردم خوب و بسيار با فرهنگ لنگرود آرزوي بهترين هارا دارم و اين شايعات هيچ پايه و اساس منطقي ندارد.



گیلان رتبه چندم دعوا های خیابانی را دارد؟


تابناک گیلان: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور روزانه ۱۶۰۰ پرونده نزاع منجر به جرح در این سازمان تشکیل می شود که این آمار به گفته کارشناسان دلایل اجتماعی و اقتصادی دارد اما باز هم نگران کننده است.

برخی گرمای هوا، بیکاری، پرسه زدن های بی مورد، بیسوادی یا فرهنگ پایین را علت وقوع نزاع و درگیری می دانند اما کارشناسان می گویند که فشارهای اقتصادی و اجتماعی هم تاثیر زیادی در بروز این حوادث دارند.

بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور میانگین روزانه ۱۶۰۰ شهروند به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می دهند که در میان تهران جلودار آمار هاست. یعنی هر ساعت حدود ۶۶ نفر با هم درگیر شده که این درگیری منجر به جرح می شود!

آمارهای پزشکی قانونی می گوید تنها در سال گذشته ۵۹۰ هزار شهروند به دلیل ضرب و جرح در نزاع راهی پزشکی قانونی شدند و این آمار بسیار نگران کننده است و باید برای پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم اقدام صحیح انجام داد.
بر اساس شنیده های اخبار ساعت ۱۴ رادیو ایران در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ، آمار نزاع دختران یک سوم پسران است که معلوم می شود دختران در حال ربودن گوی سبقت نزاع های خیابانی از پسران می باشند.

بر اساس آمارهای منتشر شده ، گیلان از بین ۳۱ استان ، رتبه ۲۶ را در نزاع های خیابانی دارد .




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار